یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 - 7:58

استفاده از يخ براي جوانسازي پوست

حتي پف هاي زير چشم را مي توانيد با قرار دادن يخ از بين ببريد و خود را از حالت خواب آلوده در آوريد.

به گزارش بویرنیوز ، تکه‌هاي يخ براي موارد مختلف در زيبايي طبيعي صورت کاربرد دارد، اولين کاربرد آن افزايش گردش خون است؛ گذاشتن يخ بر روي صورت باعث افزايش جريان خون مي‌شود و به جلوگيري از بروز علائم پيري و چروک پوست کمک مي کند.
ماساژ چند قطعه يخ بر روي صورت، به مدت حداقل دوبار در هفته باعث درخشش طبيعي پوست مي شود.مزيت ديگر آن، کمک به از بين رفتن آکنه مي باشد. ماساژ يخ بر روي قسمت‌هايي از صورت که دچار آکنه هستند، باعث کاهش آن‌ها مي‌شود. اگر به طور مداوم، روزانه يک تا دو دقيقه يخ‌ها را بر روي جوش‌ها بماليد، شاهد تاثير بي نظير آن در رفع آکنه‌ها خواهيد بود.
البته هنگام استفاده از يخ اگر پوستتان دچار بي حسي شد، مي توانيد چند لحظه صبر کرده و سپس به استفاده از يخ ادامه دهيد. با اين روش مي‌توانيد در عرض 2 روز از شر آکنه‌هاي صورت خلاص شويد.
فايده سوم آن از بين بردن آفتاب سوختگي است. زماني که دچار آفتاب سوختگي شديد، دو يا سه تکه يخ را درپارچه‌اي پنبه‌اي گذاشته و آن را بر روي نواحي آسيب ديده به مدت حدود سه دقيقه بماليد. در نتيجه اين عمل بر روي پوست شما خارشي ايجاد مي‌شود که نشاني از بهبود آفتاب سوختگي خواهد بود.
استفاده از يخ آرايش را براي مدت طولاني تري حفظ مي‌کند. ماليدن تکه‌هاي يخ به پوست صورت، قبل از انجام آرايش، آن را براي مدت طولاني‌تري ماندگار خواهد کرد.
همچنين به کمک يخ مي‌توان پف چشم را از بين برد. وقتي تکه‌هاي يخ را در يک پارچه پنبه‌اي بياندازيد و آن را زير چشمانتان بکشيد، باعث برطرف شدن پف زير چشمتان خواهد شد و ورم زير چشم را از بين خواهد برد. يخ، در از بين بردن سندرم خشکي چشم نيز کاربرد دارد.
از ديگر کاربردهاي يخ، استفاده از آن به عنوان ماسک منجمد مي باشد. اگر کمي آب خيار و آب گل سرخ را با هم مخلوط کنيد و در قالب يخ بريزيد تا منجمد شده و شبيه يخ شود، مي‌توانيد از آن به عنوان ماسک جامدي بر روي صورت خود استفاده کنيد. اين ماسک به کاهش چين و چروک صورتتان کمک مي‌کند و به طور طبيعي منجر به روشن‌تر شدن پوست مي‌شود.
حتي پف هاي زير چشم را مي توانيد با قرار دادن يخ از بين ببريد و خود را از حالت خواب آلوده در آوريد. از اين گذشته مي توانيد آب ميوه هاي تازه مثل پرتقال، سيب، انار و يا ساير ميوه هايي که عصاره اي مفيد براي پوست دارند، در جايخي قرار داده تا بصورت قطعات مکعبي يخ درآيند و با گذاشتن آنها بر روي صورتتان به زيبايي دو چندان برسيد. مي توانيد تکه هاي ميوه را در قالب يخ قرار دهيد و قالب را پر از آب کنيد تا يخ بزند و يخ حاوي تکه هاي ميوه را بر پوستتان بگذاريد تا خواص ميوه به پوستتان برسد.اما به اين نکته هم توجه داشته باشيد که قرار دادن مستقيم يخ روي پوست باعث پارگي مويرگ هاي زير پوست مي شود. پس توصيه مي کنيم که قطعات يخ را در داخل پارچه اي لطيف و مناسب بپيچيد و سپس آن را بر روي پوستتان بگذاريد.
 آریا
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=150640
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما