سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 - 11:39

وزير نفت گفت: براي اوپک نمي شود پيشنهاد داشت بايد دعا کرد

وزير نفت گفت: براي اوپک نمي شود پيشنهاد داشت بايد دعا کرد، البته اکثر اعضا نظرشان به ادامه وضع موجود نيست.

به گزارش بویرنیوز، وزير نفت گفت: براي اوپک نمي شود پيشنهاد داشت بايد دعا کرد، البته اکثر اعضا نظرشان به ادامه وضع موجود نيست.

هفته نامه صدا نوشت: چهارشنبه شب گذشته پس از افتتاح نمايشگاه نفت و گاز تهران به برلين رفت تا در کتفرانس امنيت انرژي شرکت کند. همزمان، وزير نفت عربستان در گفت و گويي تلويزيوني اعلام کرد:« اصلا نگران بازگشت ايران به بازار جهاني نفت نيسم.» وقتي خبرنگار شبکه ان.بي.سي از علي النعيمي پرسيد که عربستان تا چه مدت از قيمت پايين نفت راضي خواهد بود گفت: «فقط خدا مي‌داند قيمتها به چه سمتي خواهد رفت. هيچ کس نمي‌تواند قيمت نفت را تعيين کند و اين فقط با خدا است.» بعد از کنفرانس مطبوعاتي زنگنه در تهران وقتي خبرنگاران از از او پرسيدند که قيمت مناسب نفت چقدر است؟ پاسخ داد: «همه با قيمت 70 تا 75 دلار خوشحال خواهند بود.» وقتي از زنگنه پرسيده شد که چه پيشنهادي براي اوپک دارد، چونان النعيمي همه چيز را به قضا و قدر سپرد: «براي اوپک نمي شود پيشنهاد داشت بايد دعا کرد، البته اکثر اعضا نظرشان به ادامه وضع موجود نيست.» وزير نفت عربستان درباره آينده قيمت نفت گفت که فقط خدا مي داند و زنگنه براي تصميم گيري اوپک فقط دعا کرد. دو وزير با ديدگاه «جبري». گزيده سحنان زنگته در کنفرانس مطبوعاتي نمايشگاه نفت را بخوانيد:

– بدهي نفتي هندي‌ها به ايران شامل دو بخش روپيه و يورو است. مجموع بدهي يورويي نفت هند به ايران هفت ميليارد يورو است که آماده‌ايم پس از لغو تحريم‌ها اين بدهي را دريافت کنيم

– من هم شايعات مطرح شده مبني بر سفر يک هيات نفتي آمريکايي به ايران را شنيده‌ام، اما نه مي‌توانم آن را تاييد کنم و نه تکذيب؛ بهتر است بگويم از آن بي خبرم.

– ميزان بدهي نفتي چين متعارف است و طبق معمول پول نفت پرداخت مي شود.

– روزي که ما را تحريم کردند، سهم ما را از بازار حذف کردند و زماني که ما بر مي گرديم بايد براي ما جا باز کنند، ما که معطل نمي شينيم.

– هيچ کس از وضع موجود بازار نفت به دليلي بي ثباتي و پايين بودن قيمت راضي نيست، ما نيز فکر مي کنيم در بازار عرضه بيش از تقاضا داريم و همين به قيمت ها فشار مي آورد، اما اگر دقت کنيد و عوامل سياسي نباشد ميل قيمت رو به بالا است.

– هيچ شرايط و فشاري ما را از باز پس گرفتن سهم از دست رفته ايران از بازار جهاني باز نمي دارد.

– همه کشور تحت پوشش بنزين يورو4 قرار نمي گيرد

– قراردادهاي جديد نفتي پارسال در داخل کشور ارائه شد و اکنون در مرحله نزديک به ارائه به دولت است و سپس خيلي معطل نخواهيم شد و اين قراردادها در شهريور و مهر در کنفرانسي در لندن ارائه شود.

– امسال بعيد مي دانم از لايه نفتي برداشت شود اما تجهيزات در حال آماده شدن است .

– شرکت نفت در پرداخت ها مشکل دارد، خيلي ها فکر مي کنند شرکت نفت مثل کويت پيش از اشغال است.

– وقتي اوپک قبول مي کند آنگولا وارد اين سازمان شود دليلي ندارد که از حضور روسيه با توليد بيش از ١٠ ميليون بشکه در روز جلوگيري کند اما بابد ديد واقعيت چيست.

– اندونزي مايل به خريداري نفت از ايران است، اما هنوز اين موضوع عملياتي نشده است.

– ظرفيت توليد از ميدان گازي پارس جنوبي ظرف سه سال آينده حتي با حفظ وضع موجود و ادامه تحريمها به ٧٠٠ ميليون مترمکعب در روز مي رسد.

– ما مي خواهيم صنعت پتروشيمي را بدون رانت فعال کنيم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=150157
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما