چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 16:06

آقای کهرم؛ شما می خواهید محیط بانان را اعدام کنید!؟

یک فعال اجتماعی

گروه اجتماعی – با انتشار خبری مبنی بر “آخرین تلاشها برای نجات محیط بان دنا” در پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز، یکی از کاربران پاسخی به این سخنان داده که در ادامه می آید:

دکتر کهرم در مصاحبه ای با رسانه ها از سر بی اطلاعی و یا کم دانی و یا … حرفهایی را در خصوص سه محیط بان محکوم به اعدام کهگیلویه و بویراحمد زده که نه تنها کمکی به آنها نمی کند بلکه وضعیت آنها را پیچیده تر می کند.

وی با بیان تراوشات ذهنی خود دروغهای را به برخی از مسئولین و خانواده مقتولین نسبت داده که جای سوال دارد؟ کهرم حتی خود را در مقام قضا نیز قرار داده و حکم صادر کرده و بنزین بر آتش این ماجرا ریخته است.

مجموعه حرفهای کهرم در این مصاحبه ما را به شک انداخته که نقش و هدف کهرم چیست؟ آیا او به دنبال خوراک سازی برای رسانه های بیگانه است؟ آیا او از سر دلسوزی اینگونه خیال بافی کرده یا هدف دیگری دارد؟

اما از مجموع این مصاحبه این گونه به نظر می رسد که هدف او کمک کردن به اعدام این محیط بانان است نه نجات آنها!!!

جهت اطلاع آقای کهرم که شاید با خبری اش از دنیای حیوانات وی را از دنیای انسانها بی خبر گذاشته است باید گفت با تلاش بزرگان این استان و در راس همه آنها نماینده محترم ولی فقیه در استان و بر اساس سنت حسنه بخشش که جزء لاینفک فرهنگ مردمان این استان از گذشته های دور بوده، تلاشهایی در راستای بخشش صورت گرفته است و خانواده های بزرگوار هردو مقتول در این راستا همکاری و تعامل خوبی داشته اند که به تفصیل توضیح داده می شود.

اولا قصاص یک حق است که شرع و دادگاه جمهوری اسلامی به خانواده های مقتول داده و هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند این حق را بستاند. نه شعار دادن ها و نه حرفهای پوچ و توخالی که در گذشته هم شاهد آن بوده ایم.

نرخ تعیین کردن برای نجات محیط بانی که به دلیلی بی تدبیری های مدیریتی در دولت گذشته در پای چوبه دار است و سالهای عمرش را در پشت میله های زندان می گذراند و در واقع هر روز در آنجا اعدام می شود، شایسته نیست.

آن هم در حالی که خانواده مقتول(پایه گذار) بارها اعلام کرده اند که حاضر به رضایت هستند و هنوز در خصوص میزان دیه صحبتی نشده و تعیین نرخ کاری منصفانه و عاقلانه نیست.

آقای کهرم در ادامه مصاحبه خود به اسعد تقی زاده اشاره کرده و مسائلی را به خانواده محترم رضایی نسبت داده که در شأن این خانواده ایثارگر و ولایتمدار نیست.

اولا تا جایی که اینجانب اطلاع دارم نماینده محترم ولی فقیه هیچ دخالتی در عزل و نصب مدیران استانی نداشته و ندارد و این موضوع که ایشان یا استاندار منصبی را برای خانواده محترم رضایی در نظر گرفته به دور از واقعیت و انصاف است.

آقای رضایی که 24 ماه از دوران جوانی اش را در جبهه های جنگ گذرانده از زمان تصدی اش در این پست نشان داده که فردی لایق و شایسته آن بوده و رضایت مجموعه همکاران و دانش آموزان شاهدی بر این مدعاست.

آقای کهرم همچنین گفته که آمنه بهرامی قربانی اسید پاشی که  تجربه بخشش را داشت به دیدار اولیای دم برده است که این مسئله نیز واقعیت خارجی ندارد و احتمالا آقای کهرم خواب زده  شده اند همچون حرفهایی که در خصوص درخواستهای آقای رضایی زده اند.

جهت اطلاع ایشان باید بگویم، آقای رضایی در دیدار با حضرت آیت الله ملک حسینی به ایشان قول داده اند و قسم یاد کرده اند که از حق خود بگذرند و محیط بان اعدامی را ببخشند.

متاسفانه آقای کهرم نه تنها در طول یک سال اخیر حتی سری به این سه محیط بان اعدامی نزده بلکه با حرفهای شعاری و مصاحبه با رسانه های خارجی آنها را به اعدام نزدیکتر می کند.

از همه چیز تلختر در مصاحبه آقای کهرم نگاه او به مردم این استان بوده که نگاهی از بالا و بدور از واقعیت است.

جهت اطلاع آقای کهرم باید بگویم آن زمان که توحش بر سایر فرهنگ ها و قومیت ها حاکم بود مردمان عشایرزاده کهگیلویه و بویراحمد که دلی به صافی چشمه های زلال این سرزمین و سینه ای به سترگی دنای همیشه استوار دارند، قاتلی را به جلد قرآنی و یا “لچک” زنی می بخشیدند.

این مردم اهل قصاص و انتقام نیستند. آنها در طول تاریخ نشان داده اند که شجاعت بخشش را دارند و قطعا خانواده های محترم پایه گذار و رضایی بار دیگر بر این ادعا صحه خواهند گذاشت تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

در پایان به خانم دکتر ابتکار هم توصیه می کنم برخی افراد شاید در جامعه جانوری و گیاهی مشاوران خوبی برای شما باشند اما در جامعه انسانی به دلیل عدم شناخت کافی، مشاوران خوبی نیستند و تا سبو نشکسته و پیمانه نریخته فکری کنند و اجازه ندهند تن نحیف این محیط بانان که قربانی بی تدبیری و بی کفایتی مدیریتی در گذشته هستند پله ای برای خودخواهی ها و خودستایی ها شود.

……………………….

 

  یک فعال اجتماعی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=149562
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هم استانی گفت:

    احسنت بر نویسنده واحسنت بر خانواده مقتولین که گفته اند آماده بخشش هستیم.مقصر اصلی مدیریت ضعیف قبلی و کسانی است که این مرحومان را در این شرایط به شکار بردند..این مشکل خانواده بزرگ ما در استان است و خودمان هم باید آنرا حل کنیم.انشااله با بخشش (چه با پرداخت دیه چه بدون آن) ما که در سایر استانها ساکن هستیم سرمان را بالا میگیریم و به هم استانیهایمان افتخار میکنیم

  2. سیدعلی گفت:

    مردمان عشایرزاده کهگیلویه و بویراحمد که دلی به صافی چشمه های زلال این سرزمین و سینه ای به سترگی دنای همیشه استوار دارند، قاتلی را به جلد قرآنی و یا “لچک” زنی می بخشیدند. این سخن بسیار زیبای نویسنده عزیز است و واقعاً مردمان استان ما همیشه نشان داده اند انشاء الله در این زمینه همه نشان خواهند داد  

    • محيط زيستي گفت:

      وقتيكه مدير كل محيط زيست هيچ گونه اطلاعي از فرهنگ ورسومات اين استان ندارند پس بايد مشاور سازمان همجون مصاحبه اي انجام دهند . تا وقتيكه اين مدير محيط زيسته هيچ كاري براي محيط بانان نمي شود وچيزي از محيط زيست نمي ماند

  3. تامر گفت:

    آقای کهرم کارشناس بی بی سی در فضای جانواران و حیات وحش است . ایشان از عاطفه و مودت و محبت انسانی چه می داند . قانون اروپا را در آیینه می بیند نه مسلمانی را . باید به ایشان فهمانده شود که در این استان نه کسی با اراجیف شما تحریک می شود و نه خلاء و تاثیری بر بزرگواری و بخشش جامعه عشایری ما وارد می کند . یک بی تدبیری و غفلت از ناحیه محیط بانی اتفاق افتاد و یک گذشت بزرگوارانه نیز از سوی خانواده مقتول حادث خواهد شد . شعار و سخنان آقای کهرم فقط به درد خودش می خورد و حیات وحش.

دیدگاه شما