چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 11:52

ماجرای التماس سرباز صهیونیست به سردار ایرانی

جانشین سپاه پاسداران تصریح کرد: دفاع مقدس باعث مستحکم شدن ریشه های ادبیات مقاومت در کشور و منطقه شد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی، جانشین سپاه پاسداران در کنگره ۸۸ شهید دانشجوی استان سمنان گفت: ما اینجا جمع شدیم تا یاد و خاطره شهدای دانشجوی استان سمنان را گرامی بداریم. روحانیت و دانشجویان همواره در تاریخ ضد استبدادی ایران پرچم دار استقلال بودند و سرانجام یک انسجام تاریخی باعث درخشان ترین تحول در جهان اسلام شد و نظامی نوین با نام جمهوری اسلامی حاکم شد.

وی ادامه داد: هویت هر ملتی محصول گذر آن ملت از درون برخی واقعه هاست این مشکلات باعث شکل دادن هویت آن ملت می شود. به عنوان مثال اگر شما امروز برای ایران یک هویت و شکوه و یک استقلال می بینید این همه به برکت این است که در ۳۷ سال گذشته ما در برابر نظام های استبدادی مقاومت کردیم و این راز درخشانی ملت ایران در این ۳۷ سال است.

جانشین سپاه پاسداران گفت: اگر امام نبود ما همان ملت مسخ شده در جاهلیت مدرن بودیم یک عالم بزرگ از افق این سرزمین طلوع کرد که کران های این طلوع باعث استقلال طلبی و اسلامی خواهی در ملت های اسلامی شد.

سلامی با اشاره به دفاع مقدس گفت: بدون دفاع مقدس ما نمی توانیم منطق مقاومت را بیاموزیم اکثر کشورهای جهانی وقتی می جنگند نظریه های شناخته شده جهانی را اجرا می کنند اما دفاع مقدس ما سازنده نظریه های جدید است و این شهدای که ما برای تجلیل آنها جمع شدیم نماد تدبیر و تفکر این نظریه ها بودند.

جانشین سپاه پاسداران گفت: هنر شهیدان ما فقط جان دادن نبود بلکه اثبات تئوری های جدیدی بود که خدا در قرآن وعده آن را داده بود که گروه اندکی می توانند در عده بزرگی پیروز شوند و دفاع مقدس صحنه ظهور پتانسیل های نهفته درجامعه ما بود بدون این داستان طولانی هشت ساله هیچ گاه نمی توانستیم ادبیات مقاومت را در جامعه مستحکم کنیم ما با تمام دنیا جنگیدیم و پیروزی شدیم این واقعه تکرار نشدنی در تاریخ است.

سلامی اشاره به واقعه عاشورا کرد و گفت: در عاشورا تمام اسلام در مقابل تمام کفر ایستاده بود و دفاع مقدس ما قطره ای از صحنه عاشوراست و این عظمت دفاع مقدس ماست وقتی فرزندان این سرزمین ده ها کیلومتر بدون پشتوانه و اتصال به عقبه به تعقیب دشمن می پرداختند در حال شکل دادن منطق نوین مقاومت بودند. هنر شهیدان ما آفرینش این هنرهای جاودان بود.

وی با اشاره به دانشجویان شهید ، گفت: این جوانان یعنی دانشجویان آن زمان نخبه ترین جوانان این سرزمین بودند که با توجه به عده قلیل آنها می توان گفت آینده ای بسیار روشن پیش روی آنها بوده ولی این آینده روشن را در شهرها گذاشتند و در یک خیابان پرخطر با کفر جنگیدند دانشجویان و علما همواره موتور محرک رشد و آگاهی و ایستادگی ملت بودند.

جانشین سپاه پاسداران با مخاطب قرار دادن دانشجویان حاضر در کنگره گفت: دانشجویان عزیز آینده متعلق به شماست و هرگز جنگ پایان نیافته است.

سلامی همچنین با یادآوری دوران دفاع مقددس ، تصریح کرد: ما در این جنگ با کل دنیا می جنگیدیم و در پایان این جنگ ما رو دروی امریکا ایستاده بودیم همه این اقتدارها به امریکا نشان داد این کشور شکسته شدنی نیست.

وی با اشاره به جبهه مقاومت خارج از ایران گفت: ما امروز در شرق مدیترانه ظرفیت عظیمی داریم که بارها توانسته است رژیم صهیونیستی را شکست دهد.

وی در ادامه به خاطره خود در کنار مرزهای لبنان اشاره کرد و گفت: در سال ۲۰۰۰ که در مرزهای لبنان بودم سربازان اسرائیلی مشغول کشیدن بند بین مرز لبنان و فلسطین اشغالی بودند ولی جوانان و نوجوانان لبنانی به تعقیب آنها می پرداختند در همین حین یک نوجوان لبنانی به یک سرباز اسرائیل گفت من تو را سر می برم و شروع به زدن او کرد و سرباز اسرائیل با نگاه به من التماس می کرد که او را از دست این جوان نجات دهم.

سلامی در پایان گفت: این قدرت جبهه مقاومت در خاورمیانه است که باعث شده پنج قدرت برتر دنیا که یکی از آنها امریکاست با ادب ساعت ها بر سر میز مذاکره با ما بنشیند و این مذاکره نه از سر دستور باشد، بلکه بر سر اغنای ملت بزرگ ایران است.

وی با مخاطب قرار دادن دانشجویان تاکید کرد: دشمن می خواهد ذهن دانشجویان ما را تغییر دهد و به اصطلاح آنها را امریکایی های غیر امریکایی کند ولی هنوز هم وقتی از جوانان می پرسیم که رهبر شما چه کسی است متفقا به مقام معظم رهبری اشاره می کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=149551
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما