چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 11:49

سقوط تلخ دختربچه روشندل

دختربچه ناشناس که از لحاظ ذهنی و بینایی معلولیت شدیدی داشت، در سقوط از ساختمان بهزیستی نارمک به کام مرگ فرو رفت.

به گزارش ایران، سقوط دختر 7 ساله  از طبقه سوم «مجتمع نگهداری کودکان معلول ذهنی، جسمی بهزیستی نارمک» باعث مرگ این کودک شد.

«سخنگوی»، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز در تشریح جزئیات این حادثه با استناد به فیلم موجود گفت: 22 فروردین و طبق فیلم‌های موجود در ساعت 20:46 دختربچه که دچار معلولیت شدید ذهنی، نابینایی و همچنین اختلال رفتاری بود به دلیل لق‌بودن لوله محافظ پنجره طبقه سوم و باز شدن بیش از حد استاندارد پنجره، به پایین سقوط کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه کودک دارای اختلالات رفتاری و بیقراری بوده، باید توسط مربی بسته می‌شد، اما در آن زمان با توجه به فیلم موجود، مربی درحال عوض کردن پوشک کودک دیگری بوده و در این فرصت، دختربچه خود را به کنار پنجره رسانده و به پایین سقوط می‌کند.

سخنگویی افزود: پس از این حادثه، بلافاصله با حضور مأموران آگاهی و کلانتری، کودک به بیمارستان الغدیر منتقل شد و در آنجا جان خود را از دست داد.

وی در ادامه افزود: این مرکز به صورت هیأت امنایی با مشارکت‌های مردمی و خیرین اداره می‌شود. در این حادثه سازمان بهزیستی خود به عنوان شاکی پرونده، موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد، زیرا در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور از 102 هزار معلول در 2200 مرکز نگهداری می‌کند، پس در چنین شرایطی خود مراکز باید در مقابل مردم و بهزیستی پاسخگو باشند.

وی در ادامه تأکید کرد: سازمان بهزیستی، روز بعد از وقوع حادثه نامه‌ای به هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری بهزیستی ارسال و در ارتباط با کارمند خاطی درخواست پیگیری کرده است. سراج، مدیرکل بهزیستی شهر تهران در پاسخ به ادعای برخی کارکنان مرکز درباره فقدان حفاظ پنجره‌های طبقه سوم، تأکید کرد: تمامی طبقات مرکز نگهداری نارمک و همچنین همه تخت‌های اتاق دارای حفاظ هستند. در غیر این صورت و در صورت رعایت نکردن استاندارد به چنین مراکزی به هیچ وجه مجوز افتتاح و فعالیت نمی‌دهیم.

مدیر بهزیستی شهر تهران در عین حال با تأکید بر اینکه «مراقب» باید دقت بیشتری در نگهداری از این کودک مجهول‌الهویه می‌کرد، گفت: این مادریار حدود 10 سال سابقه کار داشته و نباید با یک اتفاق همه زحمات 10 سال او را زیر سؤال برد؛ زیرا با توجه به تصاویر موجود حتی در زمان وقوع حادثه نیز این مادریار نه خواب بوده و نه سهل‌انگاری کرده و همچنان در حال زحمت کشیدن بوده است.

وی ادامه داد: در هرحال این مادریار دیگر در بخش مراقبت فعالیت نکرده و در روز بعد از حادثه به علت اینکه از نظر شرایط روحی و روانی تحت فشار بود از مرکز و از بخش مراقبت جابه‌جا شد.

سراج درباره برخورد با مسئولان خاطی هم گفت: درخصوص برخورد با مسئولان مرکز و مربی، باید هیأت بدوی رسیدگی به شکایات بهزیستی تصمیم‌گیری کند؛ زیرا در مقابل قانون با هیچ‌کس شوخی نداریم و در این حادثه هر فردی مقصر شناخته شود، مطابق قانون با وی برخورد خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=149548
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما