چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 - 8:25

خطر حذف رشته‌های دکتری دانشگاه آزاد یاسوج

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج گفت: به‌دلیل مصوب نشدن هر لحظه امکان دارد که برخی رشته‌های دکتری این دانشگاه حذف شوند.

خبرگزاری فارس: خطر حذف رشته‌های دکتری دانشگاه آزاد یاسوج

به گزارش بویرنیوز، شامگاه سه‌شنبه و با حضور اساتید و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج آیین تجلیل از اساتید نمونه این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست مسعود زاده‌باقری با بیان این که دانشگاه آزاد یاسوج روی ریل توسعه افتاده است، اظهار کرد: مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم پیگیر رفع مشکلات این دانشگاه از طریق مرکز هستند.

وی با قدردانی از تلاش‌هایی که نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات این دانشگاه دارد با اولویت‌بندی این مشکلات گفت: بزرگترین مشکلی که اکنون داریم به مصوب نشدن برخی از رشته‌ها برمی‌گردد.

زاده‌باقری گفت: رشته‌هایی در مقطع دکتری در واحد دانشگاهی داریم که حتی در شیراز هم چنین رشته‌هایی مانند دکترای حقوق با دو گرایش وجود ندارد اما به‌دلیل مصوب نشدن برخی از این رشته‌ها خطر حذف آن‌ها را تهدید می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج افزود: خطر سلب امتیاز شدن این رشته‌ها برای این دانشگاه بسیار نگران‌کننده است.

وی از راه‌اندازی کمیته تصویب رشته‌ها در این دانشگاه خبر داد و گفت: جلسات خوبی تاکنون برگزار کرده‌ایم و مصوبات خوبی نیز داشته‌ایم.

زاده‌باقری به بحث ارتقا در دانشگاه آزاد یاسوج به عنوان مشکل دوم اشاره کرد و افزود: اکنون تنها یک دانشیار داریم و تعداد 26 استادیار در این دانشگاه داریم که لازم است برای ارتقای آن‌ها تلاش کنیم.

وی در ادامه اظهارات خود از عملکرد برخی اساتید دانشگاه آزاد یاسوج هم انتقاد کرد و گفت: برخی اساتید به جای این که نمرات دروس را پنج روز بعد از امتحان اعلام کنند تا همین چند روز پیش اعلام نکرده بودند که در این بین دانشجویان ضرری بزرگ کردند.

فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=149528
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ادم بیکار گفت:

    خدا کنه دوره های ارشد هم حذف بشه دانشگاه که نیست بی ابروی خونست .

  2. یکی از دانشجویان ارشد گفت:

    با سلام. امیدوارم که این رشته ها حذف بشن. منم متاسفم که دانشگاه ازاد کشور اجازه پذیرش دانشجوی دکتری به دانشگاه ازاد یاسوج را دادند. امیدوارم وزارت علوم با این قضیه برخورد جدی نمایند.
    چرا دانشگاهی که هیچ گونه زیر ساختی ندارد دانشجوی دکتری پذیرش می کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من فقط از محضر جناب آقای دکتر زاده باقری یک سوال دارم و امیدوارم که سایت محترم بویر نیوز هم این مطلب را پیگیری نمایند…… جناب آقای دکتر میشه بفرمایید در همین رشته حقوق که شما نام میبرید در حال حاضر چند دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به دلیل عدم وجود اساتید راهنما ( دکتر تمام ) نمیتونن از پایان نامه خود دفاع بکنند؟؟؟؟؟؟؟؟ و حتی خیییییلی ها کلا بی خیال دفاع و ارشد شدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا پیگیری بفرمائید و نتیجه را از همین سایت منتشر بفرمائید ما دانشجویا بی صبرانه منتظریم
    با تشکر

  3. 32 گفت:

    ای خدا. کمک کن این رشته ها حذف بشن. بابا چه ضربه ای داره مملکت از این دانشگاه آزاد میخوره.

  4. دانشجوی حقوق دانشگاه تهران گفت:

    واقعا باعث تاسف هست که دانشگاه آزاد در یاسوج و حتی خیلی از شهرهای دیگر اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکترا میکنند در صورتی که اساتید چنین دانشگاههایی هنوز دکترا نگرفته اند یا اگر گرفتند هنوز از نظر علمی در حد مربی هستند، دانشگاههای آزاد میخواهند راه چندساله را یک شبه بپیمایند که این کار درستی نیست و قطعا به جامعه علمی ضربه میزند، از دانشجویان عزیز خواهشمندم که خوب درس بخوانند تا در دانشگاههای دولتی قبول شوند و پول خودشان را در دانشگاه آزاد تلف نکنند.

  5. دانشجوی دانشگاه ازاد گفت:

    دانشگاه ازاد توان تربیت دانشجوی دوره دکتری را نداره باید حذف بشه. احسنت از این تصمیم

  6. دکتر گفت:

    اونایی که میگن حذف بشه مصداق بارز ضرب المثل گربه دستش به گوشت نمیرسه…….

  7. ناشناس گفت:

    کارشناسی رو هم بزور درس میدن اونوقت توقع دارن دانشجو دکترا بگیرن. واقعا مسخره اس

  8. دانشجو دانشگاه شريف گفت:

    بر چه اساسي اصلا مجوز پذيرش ارشد و دكتري دادن؟؟؟ نه زير ساخت هاي فيزيكي لازم رو داره، نه اساتيد با علم و اهل دانش داره. تا جايي كه اطلاع دارم بيش تر نمرات هم سفارشي داده ميشه. 
    همه اينا به كنار يه آمار از درصد وروديا رو بگيريد. يكي از آشناهام با درصد منفي ١٨ درصد رياضي داره كارشناسي عمران مي خونه!!!!!!  خدا به داد ارشد و دكتري برسه. 

  9. ناشناس گفت:

    ای خدا کلا دانشگاه ازاد حذف بشه که داره مدرک الکی به مردم میده

  10. همشهری گفت:

    خدایی دانشگاه آزاد یاسوج در حد یک دبیرستان معمولی هم نیست چه برسه به دانشگاه اون هم بخواد دانشجوی دکتری بگیره.

دیدگاه شما