سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 - 23:39

سناتوری که ظریف را با جنتی اشتباه گرفت/ انتقاد داماد آوینی از تهدید علیه سخنرانی‌ها/ رونمایی از فتنه جدید در اصفهان/ توصیف سردار نقدی از جان کری/ خداحافظی پورشه و مازراتی با ایران/ احضار مه‌آفرید از دیار باقی/ مهدی هاشمی معتکف شد/ حزبی که معاون امر به معروف دارد!

ایرانی ها سومین کشور کلش او کلنزی دنیا !!!

سایت الکسا یکی از معتبرترین منابع رتبه سنجی سایتهاست و میتوان با ان اطلاعات خوبی از سایتها به دست اورد. اگر نگاهی به رتبه الکسای سایت شرکت سوپرسل supercell.com تولید کننده و توسعه دهنده فنلاندی این بازی بیندازید نام ایران را بعد از امریکا و هند به عنوان سومین کشور پربازدید کننده این سایت خواهید یافت. ایرانی ها با ۷/۷ درصد از کل بازدیدکنندگان این سایت ، بعد از آمریکا و هند در جایگاه سوم قرار گرفته اند. بعد از ایران کویت و افریقای جنوبی در جایگاه های چهارم و پنجم قرار دارند. اگر به الکسای سایت clashofclans.com نیز که با نام بازی ثبت شده و در اختیار شرکت سوپرسل است بیندازید باز ایران را در رتبه سوم خواهید یافت. ایران با ۸/۵ درصد از کل بازدیدکنندگان پس از امریکا و فیلیپین در جایگاه سوم قرار دارد. بعد از ایران نیز هند و المان به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند. حال این که کدام یکی از این امار دقیق تر است جای بحث دارد ولی بدون شک علاقه زیاد ایرانی ها به این بازی را نشان میدهد.

نظر ولایتی در مورد انتخابات استانی

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ، در خصوص استانی شدن انتخابات مجلس همزمان با تدوین سیاست‌های انتخاباتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: ما هم منتظریم که این موضوع در مجمع مورد بحث قرار گیرد، البته دو نظر متفاوت در این زمینه وجود دارد.

وی بر هیمن اساس به فارس گفت: برخی طرفدار استانی شدن و برخی موافق این هستند که انتخابات به همین صورت فعلی ادامه داشته باشد.ولایتی ادامه داد: هر کدام استدلال‌های خاص خود را دارند اما استدلال افرادی که می‌گویند انتخابات به صورت فعلی باشد آن است که نمایندگان شهرستان‌های کوچک هم بتوانند صدای مردم خودشان را به گوش مسئولان برسانند و از حقوقشان دفاع کنند.

خاطره ضرغامی از مناظره های سال 92

عزت الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صدا و سیما خاطره‌ای از مناظره‌های انتخاباتی سال 92 را منتشر کرد. ضرغامی با انتشار تصویر زیر در صفحه اینستاگرامش نوشت: به ذهنم آمد ممکن است سنگینی مناظره 4 ساعته باعث افت فشار نامزدها شود و خوب است داخل استودیو به آن‌ها چای و شیرینی برسانیم! کار غیرمتعارفی بود که با هماهنگی کارگردان و مدیریت تصویربردارى، در استودیو انجام شد.

چوپانی

ولی جالب این بود که قبل از شروع برنامه وقتی در اتاق توجیه این پیشنهاد را مطرح کردم، برخی آقایان که خیلی بدبین بودند سرى تکان دادند و گفتند به هرحال ریش و قیچی دست شماست؛ هر کاری کنید، ما که نمی‌توانیم چیزی بگوییم.

انتقاد داماد آوینی از تهدید علیه سخنرانی‌ها

داماد شهید آوینی در یادداشت کوتاهی، از حواشی پیش آمده و تلاش عده‌ای برای جلوگیری از سخنرانی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی و علی مطهری انتقاد کرد. حسین معززی‌نیا که سردبیری نشریه سینمایی 24 را بر عهده دارد، در یادداشتی در فیس‌بوک خود نوشت:

«اول انقلاب صحبت این بود که به توده‌ای‌ها و کمونیست‌ها و هر دار و دسته‌ مخالف دیگری تریبون داده شود تا حرفشان را بزنند. جلوتر که آمدیم گفتند اینها که نه، ولی خوب است اپوزیسیون غیرمعاند که در مملکت مانده و به قوانین نظام وفادار است امکان صحبت داشته باشد.

چند سال بعد دعوا سر این بود که حالا مثلاً …  هم در این تعریف می‌گنجند یا نه و معلوم شد نمی‌گنجند. آمدیم جلوتر و تشخیص داده شد اصلاح‌طلب‌ها هم بهتر است دیگر حرف نزنند و بروند پی کارشان. این روزها می‌گویند سیدحسن خمینی و علی مطهری و هاشمی رفسنجانی هم نباید تریبون داشته باشند و تهدیدشان می‌کنند که اگر بیاید فلان‌جا سخنرانی کنید هرچه دیدید از چشم خودتان دیدید. این قیف قرار است چه‌قدر تنگ شود؟»

علت تنفر دادستان کل کشور از شیعه انگلیسی و سنی امریکایی

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در سخنانی در یازدهمین اجتماع بزرگ مدافعان حرم با عنوان “پاسداشت شهدای افغان مدافع حرم” گفت: ما به همان اندازه که از یک شیعه لندنی متنفر هستیم از یک سنی آمریکایی متنفر هستیم. چه سنی دل داده به آمریکا باشد و چه شیعه دل داده به انگلیس باشد. اینها با هم فرقی ندارند و هرکی از خط قرمزها عبور کرد از نظر ما منفور است. اما از آن طرف اگر هرکس در چارچوب امت اسلامی، در جهت حفظ دین و ارزش های دینی حرکت کرد از نظر ما عزیز است.

واکنش رئیس دیوان عدالت اداری به سخنان اخیر روحانی

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان با بیان اینکه انتظار ما این است که در نظام جمهوری اسلامی، همه دست‌اندرکاران و مسئولان در جهت حفظ آرمان‌های اسلام و انقلاب و به اجرا در آوردن احکام نورانی قرآن و اسلام تلاش کنند، اظهار کرد: اجرای اسلام و احکام آن و تحقق آن در نظام جمهوری اسلامی حداقل خواسته از همگان بویژه از مسئولان در نظام اسلامی است. وی ادامه داد: در چنین نظامی معلوم است که هیچ احدی نمی‌تواند اجتهاد شخصی خود را به کار بگیرد، اما اجرای اسلام و احکام الهی و قوانینی که مبتنی بر آن است، بر عهده همگان است و ما از مسئولان انتظار داریم که درباره عدم اجرای قوانینی که در جمهوری اسلامی تصویب و ابلاغ شده و لازم اجراست، زیرمجموعه‌های خود را مورد پرسش قرار دهند و آنها را موظف به اجرای آن کنند.

رونمایی از فتنه جدید در اصفهان

فرماندار اصفهان گفت: 48 ساعت گذشته هیچ اقدامی برای دریافت مجوز از فرمانداری اصفهان برای برگزاری نشستی با عنوان «فتنه 25 لوزان» انجام نشده است.فضل‌الله کفیل در گفت‌و گو با (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان این‌که «شرط برگزاری همایش‌ها در سطح شهر اخذ مجوزهای قانونی از فرمانداری است»، خاطرنشان کرد: بسیج اصناف و سازمان بسیج رسانه اصفهان هرگونه همکاری با این نشست را تکذیب کرده‌اند، بقیه تشکل‌هایی هم که به عنوان برگزار کننده معرفی شده‌اند دارای شناسنامه نمی‌باشند. فرماندار اصفهان با تاکید بر این‌که نشست «فتنه 25 لوزان در اصفهان برگزار نمی‌شود»، گفت: با متخلفان امر به شدت برخورد قانونی خواهد شد. برخی با انتشار اعلامیه‌های مجعول در سطح شهر تصمیم به برگزاری یک همایش بدون مجوز در مسجد سیداصفهان را داشتند در حالی که کسی خود را به عنوان متولی برنامه نمی‌داند.

سناتوری که ظریف را با جنتی اشتباه گرفت/ انتقاد داماد آوینی از تهدید علیه سخنرانی‌ها/ رونمایی از فتنه جدید در اصفهان/ توصیف سردار نقدی از جام کری/ خداحافظی پورشه و مازراتی با ایران/ احضار مه‌آفرید از دیار باقی/ مهدی هاشمی معتکف شد/ حزبی که معاون امر به معروف دارد!

سردار نقدی کری را حیوان وحشی آدمکش نامید

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ورود حیوانات درنده و کودک کش به دفتر ایران در سازمان ملل خوشحالی ندارد.سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در یازدهمین جشنواره علمی پژوهشی بسیج فرهنگیان که در اردوگاه باهنر برگزار شد اظهار کرد: چهل روز است آمریکا و سازمان ضد ملل، ملت مظلوم یمن را در محاصره کامل قرار داده و حتی از ارسال آب و غذا و دارو و تخلیه مجروحان جلوگیری کرده اند، این بزرگترین رسوایی ضد حقوق بشر در قرن بیست و یک است. جنایت بزرگ ضدبشری آمریکا و آل سعود و قارونک‌های منطقه در یمن، شکنجه گران گوانتانامو و ابوغریب را روسفید کرد. ی همزمانی این جنایت ها با روند مذاکرات هسته ای ایران را یادآور شد و افزود: در این شرایط و اوج این جنایت ها، وزیر خارجه نحس آمریکا که به راحتی آدم می کشد و روی جسد کودکان مظلوم با خونسردی لبخند می زند، به دفتر ایران در سازمان ملل وارد می شود، می بینیم بعضی روزنامه ها ذوق زده شده و تیترهای آنچنانی می زنند؛ انگار باید خوشحال بود.

نقدی به عوامل واقعی خوشحالی اشاره کرد و ادامه داد: بله همه از اینکه آمریکا اینطور ذلیل و رسوا شده خوشحالیم، از اینکه با بیداری سیاهان آمریکایی ماهیت ضد حقوق بشر آمریکا بیشتر آشکار شده و از اینکه با وضوح، نقش و حمایت مستقیم آمریکا از مظلوم کشی و کودک کشی رژیم آمریکایی به سقوط نهایی نزدیک می شود خوشحالیم.

وی ادامه داد: از اینکه آمریکایی ها آنقدر ضعیف و ناتوان و مستاصل شده اند که مجبور به دریوزگی سازش هستند خوشحالیم، اما اینکه یک حیوان وحشی آدم کش به دفتر ایران در سازمان ملل آمده، خوشحالی ندارد؛ ما شرمنده شهدا می شویم، شهدایی که در چنین روزهایی در دوران دفاع مقدس با لب های تشنه و کام های گرسنه زیر بمب های آمریکایی دست و پا می زدند.

جوابیه وزارت صنعت، معدن و تجارت به یک خبر

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت خانه صنعت،معدن و تجارت جوابیه ای به خبر دیروز با عنوان غرفه ایران در اکسپو نیمه‌کاره افتتاح شد‌ فرستاده است. در بخشی از این جوابیه آمده است که«با توجه به اینکه بازدیدکنندگان اکسپو جذب مراسم مرتبط با فرهنگ و تمدن کشورها می‌شوند، پاویون جمهوری اسلامی ایران به واسطه به کارگیری فناوری نوین در حوزه الکترونیک و تولید فیلم‌های جذاب از چهار فصل ایران یکی از پاویون‌های پربازدید می‌باشد .

باعنايت به وسعت بالا ومعماري وغرفه آرايي خاص اين نمايشگاه، و نیز مدت زمان طولانی برپایی نمایشگاه که 6 ماه است ، طبيعي است كه غرفه برخی از کشورها هنوز تکمیل نشده باشد و در روزهاي اول با برخي مشكلات مواجه باشد و برخي كشورها هنوز نتوانستند شرايط بازديد مردم را فراهم نمايند و به این دلیل مدیریت نمایشگاه به گونه ای برنامه ریزی کرده که کشورهای شرکت کننده بتوانند برای تکمیل غرفه و احیانا ساخت ، در طول شب به فعالیت بپردازند و اين در حاليست كه پاويون جمهوري اسلامي از روز اول پذيراي علاقه مندان بوده و هيچ مشكلي به لحاظ تكميل سازه ،غرفه آرايي، تبليغات و… ندارد.»

رفیق دوست: توافق هسته‌ای پیروزمندانه‌تر از قطعنامه 598 است

رفیق‌دوست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توافق احتمالی هسته ای را همان قطعنامه ۵۹۸ می‌دانید یا خیر گفت: «خیلی بهتر از قطعنامه است. یعنی پیروزمندانه تر از آن است. ما در قطعنامه ۵۹۸ برنده بودیم یعنی خواسته های ما را در آن قطعنامه آوردند اما در توافق هسته ای در پی اصرار سال‌های سال که شما حق غنی سازی ندارید، حق ما را به رسمیت شناختند».

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که شما به عنوان کسی که از ابتدا در کوران جنگ بودید فکر می‌کردید روزی جنگ تمام شود و امام قطعنامه را بپذیرند؟ تصریح کرد: «من نمی‌توانم بگویم چرا امام تصمیم به پذیرش قطعنامه گرفت، اما می‌توانم بگویم که تصمیم ایشان متعاقب نامه ای که اعلام می‌کرد، برای ادامه جنگ یک سری امکانات لازم است و ما قادر به تامین آن نیستیم، عاقلانه‌ترین تصمیم است».

رفیق دوست در واکنش به به نقل قول‌هایی منتسب به امام(ره) مبنی بر اینکه ایشان ۲ ماه پس از پذیرش قطعنامه فرمود جام زهر برای من شیرین شد گفت: «هزارتا از این نقل قول‌ها وجود دارد. به نظر من این نقل ها خلط مبحث و دور شدن از یک واقعیت است.  من احتیاجی به توجه به این‌ها نمی‌بینم. بیان برخی از نقل قول های منتسب به امام برای شل کردن خط قرمزهاست.  امام زمانی آتش بس را پذیرفت که در باطن خود امروز ما را می‌دید و جنگ جنگ تا رفع فتنه را تحقق یافته می‌انگاشت».

خداحافظی پورشه و مازراتی با بازار ایران

در تازه‌ترین آمار گمرک ایران مربوط به فروردین ماه سال جاری نشانی از واردات دو خودروی لوکس مازراتی و پورشه نیست. آن طور که این آمار نشان می‌دهد، در ماه فرورودین هیچ خودروی مازراتی و پورشه به کشور وارد نشده‌اند. نکته قابل توجه دیگر این آمار، واردنشدن خودروهای بالای 2500 سی‌سی است که بر اساس آخرین بخشنامه هیأت دولت در این زمینه بوده‌ است.

سخنگوی دولت در شهریور ماه سال گذشته گفت که واردات این خودروها نه تنها ممنوع شد، بلکه اگر متروکه نیز شوند باید به کشوری که از آنجا وارد شده‌اند ارجاع شوند و تحت هیچ شرایطی به داخل کشور نیایند. نوبخت دلیل ممنوعیت واردات این خودروها را نیز این گونه اعلام کرد: ما به تردد این خودروها معترض هستیم چرا که با بافت فرهنگی کشور ما ناسازگار است.

ادعای تبانی بانک‌ها درباره سود بانکی

یک روزنامه نحوه کاهش سود بانکی را تبانی بین بانک‌ها عنوان کرد.روزنامه اعتماد نوشت: با گذشت بیش از چهارماه از آخرین ابلاغ بانک مرکزی در مورد تغییرات نرخ سود، سرانجام این نرخ برای سه ماهه پیش‌رو، در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید. از این پس سپرده‌های اشخاص در بانک‌ها 20 درصد سود سالانه دریافت خواهد کرد و تسهیلات گیرندگان در قالب عقود مبادله‌ای 21 درصد سود می‌پردازند و دریافت‌کنندگان عقود مشارکتی نیز زیربار پرداخت سود 24 درصدی خواهند رفت.این روزنامه افزود: عملا در جلسه سه شنبه شب، شورای پول و اعتبار نه حرف وزیر که نرخ 17 درصد را مناسب می‌دانست را به کرسی نشاند و نه نرخ 18 درصد اعلامی رئیس کل بانک مرکزی مورد موافقت قرار گرفت. نهایتا آن نرخی به تصویب رسید که پیش از این بانک‌ها در شورای هماهنگی خود روی آن توافق کرده بودند. همین مسئله یعنی اعمال نظر بانک‌ها در جلسه تصمیم‌گیری پولی  این شائبه را ایجاد می‌کند که سیاست‌های پولی کشور با تبانی اتخاذ می‌شود.اعتماد در ادامه نوشت: این شیوه تعیین نرخ سود یک نوع تبانی بین بانک‌های تجاری کشور است و دراین شرایط بانک‌ها عملا حقوق سپرده‌گذاران و حقوق تسهیلات گیرندگان را ضایع می‌کنند و باز هم سرواحدهای تولیدی کوچک بی‌کلاه می‌ماند.

سناتوری که ظریف را با جنتی اشتباه گرفت

تام کاتن سناتور تندرو جمهوریخواه از ایالت آرکانزاس که گویا مناظره دیپلماتیک را مباحثه فرهنگی و پاسخ منطقی به وزیرخارجه را با گفتگو با وزیر ارشاد اشتباه گرفته است نسبت به نادیده گرفته شدن پیام های فیسبوکی روزهای اخیرش که به صفحات فیسبوکی رسمی ایرانی ها (مقامات ایرانی) ارسال کرده است، واکنش نشان داد.به گزارش وب سایت روزنامه ” آرکانزاس تایمز″ مسئولان دفتر کاتن در روزهای اخیر متوجه شده اند نه تنها پیام هایی که کاتن خطاب به صفحات فیسبوکی رسمی ایرانی ها می فرستد نادیده گرفته می شود بلکه در بسیاری موارد حتی خوانده هم نمی شوند.به نوشته آرکانزاس تایمز، کاتن ناراحتی خود از این مساله را روز جمعه در سنای آمریکا عیان کرد و در حالی که خشمگینانه سخن می گفت ، گناه بی اعتنایی و توهین ایرانی ها به او را به گردن دولت اوباما انداخت و گفت چنین مساله ای در تاریخ آمریکا سابقه نداشته که یک سناتور مستقر در سنا چنین مورد بی احترامی و توهین از سوی یک قدرت خارجی قرار بگیرد.کاتن مدعی است در هفته های اخیر و با تلاش های اینترنتی و دیپلماسی رسانه ای خود تلاش کرده است به گفته خود جلوی امضای یک توافق بد با ایران را بگیرد و مسایلی چون جایگاه قوه مقننه و مجلس سنا ، اهمیت اعلامیه استقلال آمریکا و اصل تفکیک قوا را به عنوان اصول اساسی قانون اساسی آمریکا به مقامات ایرانی یادآور شود.کاتن گفت:” من برای آنها لینک های متعددی فرستادم تا ببینند و با عصر طلایی آمریکایی آشنا شوند. به همین منظور لینک هایی از فیلم های “جان وین” ، شوهای “اندی گریفیت ” ( نویسنده ، بازیگر و خواننده آمریکایی برنده جایزه گرمی که در سال ۲۰۱۲ درگذشت) و قسمت هایی از مجموعه کمدی آمریکایی” اوزی و هریت” را از یوتیوب برایشان ارسال کردم.”گفتنی است هفته گذشته و پس از پیام های توییتری بعضا توهین آمیز کاتن خطاب به محمد جواد ظریف که به شرکت در نشست بازنگری پیمان «ان پی تی» در نیویورک به سر می برد، ظریف تنها با نوشتن یک پیام توییتری در پاسخ به کاتن او را به یک دیپلماسی جدی و بدون حملات شخصی خشمگینانه دعوت کرد و تولد فرزند او را نیز تبریک گفت.

ماجرای قهر مصباح یزدی و شاگردانش با شهید بهشتی

سایت عصر قانون به بازخوانی برخی از انتقادات شهید بهشتی از آیت الله مصباح یزدی پرداخته است. در این مطلب به نقل از شهید بهشتی امده است:

– من مکرر به جناب آقای مصباح گفته‌ام… مدرسه‌ای که بخواهد یک مشت انسان لجوج، پرخاشگر بی‌جا و متعصب تربیت کند، نتوانند با هم دو کلمه حرف بزنند چه ارزشی دارد؟ در این صورت چه خدمتی به اسلام و به حق کرده‌اند؟ به چه انگیزه‌ای؟… من می‌گویم شرط اول خدمت در مدرسه این است که انسان منصف، اسلام انصاف آور، تشیع انصاف آور در مدرسه پا بگیرد. برخورد باید منصفانه، منطقی، آرام، متین، روشنگر، امکان فکر گسترده دادن، باشد. تحجر، تعصب، جمود، مطالب را زود در چارچوب‌های محدود آوردن و تاختن، هرگز نمی‌تواند آهنگ تربیت مدرسه باشد. اگر هست، بنده از این مدرسه نیستم. اگر چنین چیزی در مدرسه هست، رفقای ما اعلام بفرمایند که رسالتش این است، مطمئن باشید آخرین دیدارمان با شما به عنوان مدرسه خواهد بود.

گفتنی است بعد از این سخنرانی شهید بهشتی، آیت الله مصباح یزدی به همراه ۱۸ نفر از شاگردانشان به حالت قهر مدرسه حقانی را ترک گفته و ادامه فعالیت‌های خود را در موسسه در راه حق دنبال نمودند.

گلایه شجریان از ممنوع‌الکاری

محمدرضا شجریان در همایش بین‌المللی حافظ گفت من در کشوری زندگی می‌کنم که چند سال است حق خواندن برای مردم خودم را ندارم.به نوشته ایسکانیوز، محمدرضا شجریان در ابتدای سخنانش در همایش بین‌المللی حافظ گفت: بیتی از حافظ خوانده شد که به نظرم درست خوانده نشده و درست آن به نظرم اینگونه است: جلوه‌ای کرد رخش دید ملک عشق نداشت / عین آتش شد از این غیرت و بر آدم زد.
وی در ادامه افزود: بیت دیگری نیز هست که به نظر من الحق زیباست: نظری خواست که بیند به جهان صورت خویش/ خیمه در آب و گل آدم زد و نمی‌دانم چرا این بیت در خیلی از نسخ نیست.
وی ادامه داد: ‌وقتی آواز می‌خوانم بدون شعر نمی‌توانم آواز بخوانم. مثل اتوموبیلی که بنزین ندارد. وقتی غنای شعر حافظ هست مرا به خواندن وامی‌دارد و چنان مرا شیفته می‌کند و می‌برد به جایی که از خود بی‌خود می‌شوم و یکباره به خود می‌آیم و متوجه می‌شوم در جمعی در حال آواز خواندن هستم.شجریان افزود: شعر حافظ گاهی مرا در آواز به جایی می‌برد که همیشه نمی‌توان به آنجا رسید. حافظ همیشه برای من مطرح بوده و معلم و مربی و پدر بوده و همه چیز بوده است. عشق برای ملک نیست برای انسان است  فرشته عشق نداند که چیست:  فرشته عشق ندانست چيست قصه مخوان / بخواه جام و شرابی به خاك آدم ريز/ پیاله بر کفنم بند تا سحرگه حشر/ به می ز دل ببرم هول روز رستاخیز.شجریان در پایان گفت: زیاده‌گویی نمی‌خواهم بکنم. من چندین سالی است که می‌خوانم و آنچه باید را تا به حال خوانده‌ام و از این به بعد هرچه بخوانم زیاده‌گویی است اما من چند سال است که  اجازه ندارم برای مردم خودم و در مملکت خودم بخوانم.

احضار مه آفرید خسروی از دیار باقی

در حالی که مه‌آفرید امیرخسروی مجرم اصلی فساد 3 هزار میلیاردی، سوم خردادماه سال گذشته اعدام شد؛ امروز سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای وی را بابت رسیدگی به بدهی مالیاتی‌اش احضار کرد. با این که نزدیک به یک سال از اعدام او می‌گذرد، امروز سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای مه‌آفرید امیرخسروی را جهت رسیدگی بدهی مالیاتی‌اش به حضور در هیئت حل اختلاف مالیاتی دعوت کرده است.بر اساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی، مه‌آفرید امیرخسروی بابت دو فقره بدهی مالیاتی مربوط به سال 1390 احضار شده است. در مورد اول، درآمد مشمول مالیات او حدود 82 میلیارد تومان و در مورد دوم 3 میلیارد تومان اعلام شده است.طبق این اطلاعیه، مه‌آفرید امیرخسروی باید ساعت 9 صبح 30 اردیبهشت امسال در هیئت حل اختلاف مالیاتی حضور پیدا کند.

مهدی هاشمی معتکف شد

مهدی هاشمی، با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات، در مراسم اعتکاف این دانشگاه شرکت کرد.به نوشته «خبرگزاری دانشجو»، مهدی هاشمی، با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات در مراسم اعتکاف این دانشگاه شرکت کرد.

یک کشور آفریقایی 2100 سرباز برای سعودی‌ها فرستاد

مانکور اندیایه، وزیر امور خارجه سنگال در جریان سخنرانی در مجمع ملی این کشور گفته که داکار قرار است 2100 سرباز را به عربستان و برای پیوستن به ائتلاف نظامی ضد حوثی‌ها در یمن بفرستد.وی ادامه داده که ریاض از ما خواست تا در این ائتلاف نظامی که از اوایل آوریل 2015 آغاز شده، شرکت داشته باشیم.

عارف: نمی‌توانید ما را به زانو در آورید!

محمدرضا عارف در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد واحد تهران غرب گفته: به دنبال این هستیم که اتفاقی همچون سال 88 که در تاریخ ایران محوشدنی نیست تکرار نشود و تلاش کنیم که دیگر این چماق را بر سر اصلاح طلبان نزنند و باید بحث ها را در همه موضوعات به سمت همگرایی پیش ببریم و دنبال حذف هم نباشیم و کسانیکه می خواهند اصلاح طلبی را به زانو دربیاورند بدانند که اصلاح طلبی به زانو در نخواهد آمد.

معرفی رئیس مجلس مطلوب اصلاح‌طلبان

عبدالله ناصری عضو بنیاد باران و عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان در باره باره شرایط احمدی‌نژاد و عارف در انتخابات مجلس دهم گفته: اصلا اینگونه نیست که برخی از استان‌ها را مشخص کنیم که با شخص احمدی نژاد و طیف پایداری ها رابطه نزدیکی داشته باشند. در برخی از استان‌ها شهردارانی حضور دارند که از طیف احمدی‌نژاد و پایداری‌ها هستند و برخی از مدیران نیز از زمان احمدی نژاد بر سرکار هستند که طبیعتا از احمدی نژاد حمایت می‌کنند. البته از آنجایی که احمدی نژاد مقداری پایگاه اجتماعی در میان مردم دارد لذا حضور ایشان در انتخابات تا حدی باید قابل تامل باشد اما اینکه بگوییم آرا شهری کاملا در اختیار احمدی نژاد و نزدیکانش است اصلا صحیح نیست. اصلاح طلبان تنها به دنبال این هستند که انتخاباتی رقابتی و سالم داشته باشیم و امیداوریم در انتخابات از منابع مالی تمیز و غیر دولتی استفاده شود.

اگر آقای عارف وارد انتخابات مجلس شوند بی‌شک بیشترین آراء را برای ریاست مجلس دهم در اختیار خواهند گرفت؛ زیرا یکی از بهترین گزینه‌های اصلاح‌طلبان است.

طلب ۱۰ هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ از دلال‌ها

ابوالقاسم جراره نماینده بندرعباس و عضو کمیسیون صنایع گفته: پولی که مردم بابت خودرو پرداخت می‌کنند باید در سیستم هزینه شود اما می‌بینیم که به دلالان خاص تعداد بسیار زیادی خودرو داده شده که پولش برنگشته است. دو خودروساز بزرگ ما نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان مطالبه دارند که به دلال‌ها داده‌اند.

حزبی که معاون امر به معروف دارد!

واکنش‌ها به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در باره وظایف نیروی انتظامی به محمد بومیان معاون امر به معروف و نهی از منکر حزب مؤتلفه اسلامی نیز رسیده است. طبق اطلاعات موجود در سایت این تشکل سیاسی، در حال حاضر در تشکیلات موتلفه، ۲۱ استان دارای مسئول امر معروف مؤتلفه می باشند.

نامردی شرکت خارجی در حق بیماران ایرانی

عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفته: در مورد رادیودارو ما را تحریم کردند و سوخت رآکتور تهران را نمی‌دادند، ولی بالاخره سوخت را تولید کردیم. در فاصله‌ای که رآکتورمان خوابیده بود، یک شرکت خارجی قدری رادیودارو به ما می‌داد تا به بیماران بیمارستان برسانیم. تا متوجه شد نمی‌توانیم خودمان تولید کنیم، قیمتش را پنج برابر قیمت بازارهای جهانی کرد.

اروپا کدام قضات را تحریم کرده است؟

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در نشستی در دانشگاه علوم قضائی در پاسخ به سوالی که تحریم‌های حقوق بشری شامل چه افرادی می‌شود؟ گفته: تحریم‌ها عمدتاً مربوط به اشخاص و سیستم‌های بانکی است که خوشبختانه مردم ما که تحریم شده‌اند پولی در بانک‌های خارجی ندارند. به طور مثال دادستان کرج یا فلان مسئول قضایی را تحریم کرده‌اند و ورودشان به اروپا ممنوع شده است، در این میان اتحادیه اروپا بیشترین تحریم‌ها را علیه ایران وضع کرده است. آنها کسی را تحریم کرده‌اند به جرم اینکه حکم اعدام را برای جوان 17 ساله‌ای صادر کرده که در 25 سالگی اعدام شده است.

حذف دانشجو از هیات امنای دانشگاه آزاد عملی نشد

احمد سالک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جلسه هفته گذشته این شورا گفته: در این جلسه آقای حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع نامه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی را مطرح کرد. در نامه آقای هاشمی رفسنجانی خطاب به حجت‌الاسلام روحانی این موضوع مطرح شده بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه انتخاب اعضای حقیقی هیئت امنای دانشگاه آزاد دخالتی نداشته و از این پس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اعضای حقیقی هیئت امنا را انتخاب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند. در نامه آقای هاشمی رفسنجانی عنوان شده بود که به‌جای آقای فرهاد دانشجو عضو حقیقی هیئت امنای دانشگاه آزاد، آقای رضا فرجی‌دانا معرفی و آقایان بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی نیز به‌عنوان دیگر اعضای حقیقی هیئت امنای دانشگاه آزاد ابقا شوند.

به گفته سالک این موضوع که توسط آقای میرزاده مطرح شد، در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به رأی گذاشته شد و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با این موضوع موافقت نکردند. در ادامه این جلسه برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره رأی‌گیری صورت گرفته تشکیک کردند و برای رفع این مسئله مجدداً رأی‌گیری انجام شد، اما برای بار دوم نیز موضوع نامه آقای هاشمی رفسنجانی از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=149490
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما