سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 - 14:44

راز های داشتن پوست خوب و شفاف

 داشتن پوست خوب بزرگترین سرمایه زیبایی است قسمتی از آن با ژن میاید و بقیه آن دست خودمان است که چطور از پوستمان محافظت کنیم با محافظت درست از پوست حداقل تا ده سال میتوان پیر شدن پوست را عقب انداخت و در زمان پیری هم میتوان زیبا بنظر آمد.

از ه  مین امروز برای داشتن پوست خوب تلاش کنید و زیبایی و جوانی را برای خود به ارمغان بیاورید. برای داشتن پوست   خوب و شفاف مواردی هستند که در ادامه توضیح داده ایم.

پوست خوب, داشتن پوست خوب, پوست خوب و شفاف

 – به مقدار کافی بخوابید
پوست در شب، خود را ترمیم و نو می کند.بعد از یک خواب بد، زیر چشمان شما گود می افتد و پوستتان نیز به زردی می گراید.
برای همین پیشنهاد می شود، 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید تا پوست عملیات جوانسازی خود را به طور مطلوبی انجام دهد.

– قبل از هر چیزی آنها یک بار در روز، پوست را پاک سازی می کنند.
اگر دارای پوست معمولی (به جز پوست چرب) تنها کافی است که وی یک بار شب با یک پاک کننده کرم دار و آب ولرم صورت خود را شستشو دهید.
به گفته رانلا هیرسچ متخصص پوست بوستون :”به پاک کننده زمانی را برای انجام فعالیت دهید. به جای آنکه صورت خود را سریع با آن مالش داده و آبکشی کنید، بگذارید چندین ثانیه روی پوست بماند تا هر گونه آرایش، آلودگی، چربی و غیره را از پوست جدا کند. صبح ها صورت خود را تنها با آب ولرم بشویید ولی اگر پوست چربی دارید از یک پاک کننده فومی در صبح و شب استفاده کنید.”

-ماهی آزاد در برنامه غذایی ثابت و مهم  باشد
ماهی دارای مقادیر زیادی امگا3 است که به رطوبت رسانی پوست از داخل کمک می کند و التهاباتی که منجر به قرمزی پوست می شود را کاهش می دهد.
اسید چرب امگا-3 به کاهش التهاب در بدن و بازگرداندن رطوبت به پوست کمک می کند.
علاوه بر این، امگا-3 در ترمیم سلول ها و دفاع در برابر آسیب های سلولی کمک می کند.

پوست خوب, داشتن پوست خوب, پوست خوب و شفاف

 

– کرم ضد آفتاب را تجدید کنید
باید بدانید که یکی از مهمترین راههای جلوگیری از روند پیری پوست ، استفاده از کرم ضد آفتاب است، بنابراین ممکن است شما هر روز صبح از مرطوب کننده ای با SPF (حداقل)30 استفاده کنید، ولی کاری که زنانی که پوست عالی دارند انجام میدهند، تجدید کرم هر چند ساعت یک بار است.
مواد تشکیل دهنده ای که موجب جلوگیری از اشعه های مضر آفتاب روی پوست می شوند تنها حدود دو ساعت موثر هستند، این زمان آنقدر است که پیاده روی صبحگاهی را انجام بدهید و یا از محلی به محل دیگر بروید ولی دیگر بعد از ظهرقابلیت خود را از دست می دهند.

– رطوبت پوست را زیاد کنید
اگر پوستتان خشک است، بعد از حمام بهتر است با یک کرم مرطوب کننده، پوست خود را مرطوب کنید.
کرم مرطوب کننده را به صورت دورانی به تمام بدن خود بمالید و مطمئن شوید که همه مرطوب کننده جذب پوست شده است.

– کاری را که دوست دارید، انجام بدهید
هنگامی که از درون شاد و خوشحال هستید، پوست شما نیز شفاف تر به نظر می آید.بنابراین کارها و یا فعالیت هایی که موجب آرامش و خوشحالی شما می شود را انجام دهید، مانند گذراندن زمان با دوستان، اقوام و یا شرکت در کلاس های هنری و یا ورزشی.

– ورزش رکن اصلی زیبایی پوست است
یک بار در روز ضربان قلب خود را افزایش دهید تا پوستتان را درخشان کنید. از آنجا که ورزش قابلیت گردش خون و اکسیژن را ارتقاء می دهد، تاثیر آن روی صورت شما نیز نمایان خواهد شد.”پوست دریافت کننده های ایندورفین دارد که می تواند توضیحی برای تاثیر مثبت ورزش های اروبیک باشد.”

– از محصولات زیبایی که معطر است پرهیز کنید

از استفاده کرم ها و دیگر محصولات زیبایی که معطر است پرهیز کنید بخصوص اگر پوست شما حساس است.

 

منابع:

بیتوته
persianv.com
seemorgh.com

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=149457
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما