سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 - 11:15

لبنیات ۶ درصد گران می‌شود

سازمان تعزیرات بازار را رصد می‌کندرضا باکری دبیر انجمن لبنی کشور درخصوص نحوه تعیین افزایش قیمت لبنیات در کشور اظهار داشت: در حال حاضر اثربخشی افزایش هزینه‌های سال 94 روی بهای تمام شده فرآورده‌‌های لبنی نسبت به سال 93 معادل 5 درصد بوده و یک درصد مالیات ارزش افزوده به آن اضافه می‌گردد و جمعا 6 درصد خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی ادامه داد: طی مکاتباتی با ستاد تنظیم بازار این رقم اعلام شده و منتظر رای نهایی آنها هستیم.

باکری بیان داشت: ستاد تنظیم بازار شرایط و رقم اعلام شده را بررسی کرده و پس از تصویب آن را ابلاغ خواهد نمود.

وی اظهار داشت: طبق سنوات گذشته عموما اول تیرماه تغییر قیمت‌ها بر روی نرخ لبنیات اعمال خواهد شد.

باکری درخصوص افزایش قیمت لبنیات در سال 94 گفت: محاسبات تغییرات سال 94 روی قیمت تمام شده محصول 6 درصد است اما بازار عرضه و تقاضا تعیین کننده‌ اعمال تغییرات است.

وی درمورد افزایش قیمت برخی از واحدهای تولیدکننده قبل از ابلاغ ستاد تنظیم بازار بیان کرد: گاهی وقت‌ها افزایش قیمتی را در بازار می‌بینیم که از نظر مردم غیرقانونی است ولی گاهی پیش می‌آید که بعضی شرکت‌ها با وجود داشتن مجوز افزایش قیمت آن را اعمال نمی‌کنند.

باکری ادامه داد: این کارخانه‌ها در شرایطی هستند که در سال گذشته توانایی بازاریابی مناسب را نداشته و ناچار به دپوی محصولات خود شدند.

وی اظهار داشت: این کارخانه‌ها پس از رسیدن به شرایط مطلوب سود سال گذشته و سال جدید را همزمان اعمال می‌کنند.

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور در پایان خاطر نشان کرد: سازمان بازرسی و نظارت، بازار را رصد کرده و مراکزی که تغییر قیمت داشته‌اند را مکلف‌ می‌کند تا مدارک و مستندات لازم را ارائه نمایند و در صورت مغایرت و محرز بودن تخلف پرونده‌ی تعزیراتی تشکیل خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=149407
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ای خدا
    چرا باید هر روز لبنیات گرون بشه

دیدگاه شما