سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 - 0:52

ناکامی چند جانبه همایش فرصت طلبی!/ سناریوی اصلاح طلبی تاج گردون در آستانه انتخابات شکست خورد

با توجه به افشای سوری بودن این همایش که مشخص شد برای برندسازی و تبلیغات آقای نماینده بود فعالان سیاسی و در واقع سردمدارن اصلاح طلبی دوگنبدان و حتی استان به این موضوع بشدت واکنش نشان دادند و به تاج گردون تاختند.

گروه سیاسی – هفته گذشته برخی از رسانه های خاص بصورت گسترده ای خبر از حضور مصطفی کواکبیان و سخنرانی وی در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج خبر دادند که این موضوع با بزرگنمایی های ویژه ای نیز همراه بود بگونه ای که اگر کسی وی را نمی شناخت گویی قرار است یکی از عالیترین مقامات دولتی به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کند.

  3

به گزارش «بویر نیوز»، اما ساعاتی بعد از اعلام خبر بصورت غیر منتظره ای خبرهایی مبنی بر لغو این سفر منتشر شد که ابهاماتی را با خود به همراه داشت که موضوع سفر چه بود و چرا لغو شد! و در کمال ناباوری روز بعد دبیرکل حزب مردم سالاری سر از گچساران درآورد و در کنار غلامرضا تاج گردون در همایشی به نام اصلاح طلبی درسالن دبیرستان شاهد شهردوگنبدان به سخنرانی پرداخت که بی حاشیه نبود.

لغو سوال برانگیز سفر کواکبیان دیری نپاید که افشا شد، یکی از مسئولان دفتر کواکبیان از دبیر تشکل راه امید – بانی برگزاری سخنرانی کواکبیان در یاسوج – خواسته بود که در برنامه سخنرانی کواکبیان به طور ویژه با اهداء لوحی از تاجگردون نماینده گچساران و باشت تجلیل کنند که پس از مخالفت دانشجویان یاسوجی با این خواسته دفتر کواکبیان نیز در اقدامی ضربتی سفر به یاسوج را به بهانه واهی جلسه ای شورای مرکزی در تهران لغو کرد که البته توهینی به دانشجویان محسوب شد و با واکنش هایی نیز همراه بود، اما از آنجا که حزب مردم سالاری عزم خود را جزم کرده بود تا برای تاج گردون مانور تبلیغاتی راه بیندازد روز بعد به گچساران رفت و همین اقدام نیز انجام شد که البته این سناریو شکست خورد.

 کواکبیان کیست؟

مصطفی کواکبیان (زادهٔ اسفند ۱۳۴۱ در سمنان) و نمایندهٔ مردم سمنان و مهدی‌شهر در هشتمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی است که  دارای مدرک دکترای علوم سیاسی می‌باشد و دبیر کل حزب مردم سالاری و مدیرمسئول روزنامه ی مردم سالاری نیز هست.

دبیرکل مردم سالاری علیرغم اینکه سوابق سیاسی زیادی در دهه اخیر در کارنامه خود ثبت کرده است و به ادعای روزنامه اش از اصلاح طلبان شناخته شده کشور است اما همین اصلاح طلب شهره در زمانی که ردصلاحیت های گسترده گریبان گیر این طیف سیاسی شد و نتوانستند از فیلتر شورای نگهبان بگذرند نتوانست و میدان خالی از هر رقیب اصلاح طلب دیگری بود، علیرغم برخورداری امتیاز یک دوره نمایندگی (مجلس هشتم) و همچنین حمایت حزبی که دبیرکل اش بود روزنامه ای که مدیرمسئولی آن را بر عهده داشت، موفق به جلب نظر مردم نشد تا شکست سنگینی را برای برند اصلاح طلبی رقم بزند.

شکست سناریوی اصلاح طلبی تاج گردون در گچساران

بالاخره همایش سالانه حزب مردم‌سالاری با حضور مصطفی کواکبیان و غلامرضا تاج گردون در گچساران برگزار شد اما در این سناریوی برنامه ریزی شده نه تنها نتوانست نماینده گچساران و باشت را به اصلاح طلبی پیوند بزند بلکه باعث شد تا موج انتقادات مجدد به مشی سیاسی وی روانه شود.

با توجه به افشای سوری بودن این همایش که مشخص شد برای برندسازی و تبلیغات آقای نماینده بود فعالان سیاسی و در واقع سردمدارن اصلاح طلبی دوگنبدان و حتی استان به این موضوع بشدت واکنش نشان دادند و به تاج گردون تاختند.

1 – علیرضا کفایی شناخته شده ترین چهره اصلاح طلبی در شهرستان گچساران در بیانیه ای عملکرد تاج گردون را اصولگرایانه خواند و استفاده از برند سیاسی اصلاح طلبی را رد کرد و تاکید داشت که همایشی با این نام در گچساران مرود تائید نیست و آقایان باید با برند شخص و حزب خود (مردم سالاری) چنین نشستی را برگزار می کردند تا عیار آنها مشخص می شد و البته کفایی آنها را متهم به عوامفریبی نیز کرد.

 البته انتقادات کفایی بیراه نبود چرا که هیچ چهره شاخص این گروه سیاسی در همایش حضور نداشتند و فقط چند تن از کسانیکه به پست مدیریتی دست یافته اند و مدعی اصلاحات نیز بودند در همایش شرکت کردند و مهمتر اینکه فرماندار گچساران نیز در این همایش حضور نیافت.

2 – این  سخنرانی پر حاشیه مورد انتقاد اصولگرایان نیز قرار گرفت و یدالله مرادی فعال سیاسی اصولگرای گچساران که معمولا ادبیات تندی دارد، این نشست را هم بی نصیب نگذاشت و در این باره گفت: “این یک رانت و قدرت سیاسی است که به پشتوانه نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی این تخلفات آشکار و غیر قانونی صورت می گیرد.”

منظور مردای از این سخنان استفاده از امکانات دولتی و ماشین های اداری و حضور مسئولان دولتی به علاوه کارکنانشان در این همایش بود که برخی سازمان ها از حتی برای کارکنانش نیز بنر خیرمقدم نصب کرده بود و اداراتی که بخاطر ضعف عملکردش در کانون توجه منتقدین مدیران دولتی است هم حضور پر رنگی در این همایش ایفا کرد و یزخس اط مدسزان نسط یا معاونین راهی گچساران شده بودند و البته همانگونه که عنوان شد برخی از افرادی که نه بخاطر برند اصلاح طلبی بلکه تلاش داشتند تا از دیدرس نماینده پنهان نباشند، خود را به این همایش رساندند.

2

3 – اعتراض دانشجویان اصلاح طلب و فعالان موسوم به بسیجی از پرده ی دیگری موج انتقادات را نمایش گذاشت و شعارهای اصلاح طلبان علیه کواکبیان بخاطر مواضع محتاطانه اش و ترسو خواندن وی که دقیقا مشابه انتقادات کفایی به تاجگردون بود و از طرفی شعارهای بسیجیان این نشست را دستخوش چالش کرد.

1

4 – بهر روی این همایش موفقیتی برای تاج گردون نداشت چرا که تلقین قدرت وی از سوی کسی که – کواکبیان – خود نتوانسته بود با مواردی که ذکر شد؛(برند اصلاح طلبی در میدان خالی از اصلاح طلبان – روزنامه – امتیاز نمایندگی – حزب مردم سالاری ) رای مردم را جلب کند شکست محسوب مب شود حال اینکه در ادعای تمسخر آمیز کواکبیان اعلام کرده است کم کم تاجگردون مورد توجه حزب وی قرار می گیرد که قطعا این سخن برای نماینده گچساران و باشت بیشتر تحقیر به حساب می آید نه تمجید!

بنظر می رسد این نشست کار تاج گردون را در انتخابات آتی دشوارتر خواهد کرد چرا که وی براحتی خود را در معرض انتقادات بحق منتقدین، گروههای سیاسی و دانشجویان قرار داد تا شاید وی همچون سه سال گذشت از دوران نمایندگی اش دیگر به فکر این سناریوهای نخ نما شده نیفتد.

بعد التحریر:

آذرماه سال 91 که جبهه پایداری بیانیه ای علیه بزرگواری صادر کرد که وی عضو این تشکیلات نیست و سخنان وی از جانب جبهه پایداری سندیت ندارد، سیدعلی محمد بزرگواری در پاسخی تند با ذکر این ضرب المثل که “مورچه چيه كله پاچه اش چي باشه؟! ” گفت: جبهه پایداری جایگاهی در کشور و یا تشکیلات سیاسی کنونی ندارد که تازه روابط عمومی هم داشته باشد.

این مثال بزگواری درباره جبهه پایداری بی ارتباط با حزب مردم سالاری نیست و از غلامرضا تاج گردون که به منتقدینش معتقدند رفتارهای سیاسی اش نه بر اساس منش های حزبی بلکه بر اساس زیرکی و مسیر باد است، تلاش برای رسیدن به این حزب بعید بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=149388
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آقای تاجگردون با عمکرد صحیح و سطح سواد بالا و دعای خیر مردم و پشتوانه الهی هیچ برچسبی بهش نمچسبه

  2. ایران گفت:

    احست تاج گردون هیچ جایگاهی در بین اصلاح طلبی ندارد

  3. تل مویزی گفت:

    اقای تاجگردون به هیچ عنوان اصلاح طلب نیست،تازه مدیران ایشان از جمله نماینده هایش در استانداری مثل و م افرادی را که در اداره جات به کارگرفته همگی از مخالفان تاجگردون واز جناح مخالف بوده اند مثل افرادی که در شبکه بهداشت باشت به کار گرفته شده.

  4. اهورا گفت:

    سراسر بدبینی و دروغ پراکنی بود
    تاجگردون اصلاح طلب مردمی و پرنفوذ است

  5. دنا گنجه ای گفت:

    تاجگردون آدم باسوادی است قدرت بالایی هم در شرایط فعلی دارد . در این شرایط کابینه و مجلس از اصلاح طلبان واقعی خالی هستند و تاجگردون یکه تازی میکند . اما انتصابات و اقداماتش سراسر تعصبی و تفرقه افکنانه است . کینه ای که اکنون دهدشتی ها و بویراحمدی ها از تالجگردون و حامیانش دارند به دلیل اعمان غیر منطقی تاجگردان و حامیانش است این نیز بگذرد ….. بویراحمد هرگز نخواهد گریست بویراحمد هرگز نخواهد گریست

  6. رباط گفت:

    این نظر شماهاست که خودتونه به خواب زدید تاجگردون یک چهره ملی برای استان هست وبااین چیزا نمی تونید کاری بکنید

  7. هاشمی گفت:

    سلام
    اقای تاجگردون یک افتخار برای کهکیلویه و بویراحمده
    وقتی نیروی کارامد و فعال تمامی حوزه ها میباشد خواهشا ازش استفاده کنید
    ما با بزرگواری داریم میسازیم
    شما که الحمدلله غمی ندارین

  8. باشت گفت:

    اگر اصلاح طلب هست چرا هنوز روسای اصولگرا حکومت میکنن از جمله رییس تامین اجتماعی باشت،اگر کسی نمیذاره ایشان رو دربیارن خو بگه تا بشناسنشذطرفدارا

  9. گچساران گفت:

    درود بر این تحلیل – تاج بازنده قطعی انتخابات دور بعد

    • بویراحمد گفت:

      بزک نمیر بهار بیا خربزه با خیار بیا انتخابات چه استانی بشه چه طبق روال قبل قطعا تاج گردوننفر اول استان خواهد بود قضاوت بر حسب حب و بغض نفرمایید

  10. اصلاح طلب گفت:

    مگه اصلاح طلب تر از گوهرگانی، لدنی نژاد، محمدی تبار، رحیمی، بهشتی، مهندس لاهوتی، فروزنده،راد، رشیدی، زارع پور، آرامش، و …. دیگران هست،؟
    تاجگردون اصلاح طلب واقعی است.

  11. میلاد محمدی گفت:

    آب رو بریز همونجاییت که میسوزه
    حضور بیش از هزار نفره در این همایش و هم صدایی مردگان سیاسی چپ و جبهه پایداری نشون از موفقیت این همایش داره

  12. مردانگی مرد گفت:

    من راستشو بگم کسایی که یه روز اصلاح طلب هستن یه روز اصولگرا اینا در بین مردم جایگاهی ندارن دیگه انسان نباید چند رو باشه باید اصالت خودشو با شهامت حفظ کنه…حالا قضاوت با مردم.مرد و مردانه باش که عمر گذشتنی است هیچ چیز تا ابد ماندنی نیست به جز خوبی هر کسی که این دوره خوبی هر کی تا موقع منفعت خودشه بعدش همه مثل هم ن گدا فقیر پولدار..و

  13. گچسارانی اصلاح طلب گفت:

    هنوز که هنوزه چند روز از همایش گچساران گذشته ولی هنوز دو بیلبورد تصویری گچساران اطلاعیه همایش را پخش میکنه.مردم خودتان قضاوت کنید.
    امروزه آدمای فرصت طلب به ظاهر اصلاح طلب میدان دار شدن.باید امروزه به اصالت و منش و سابقه افراد توجه کرد.به راحتی مرزهای تفکر اصلاح طلبی و اصول گرایی را بهم زدند و این برای جامعه بسیار خطرناک هست.

  14. بنده خدا گفت:

    از بعضی اظهار نظرها چنین برمیاد که اگر خدای ناکرده آقای رحیمی معاون اول سابق اهل استان ما بود باید حالا از او پشتیبانی میکردیم چون یک چهره ملی محسوب میشد. بهتر است روی اندیشه و اعمال افراد بیشتر دقت شود و قومی و قبیله ای اظهار نظر نکنیم.

  15. خلیج فارس گفت:

    سلام بنده سوادسیاسی ندارم ولی متاسفم که عده ای برای منافع خودشان ماراواداربه نابود کردن وتخریب بزرگانمان میکنند…تاجگردون انسانی فهمیده سیاسی دست پاک ودلسوزمردمه وباشناختی که بزرگان کشورازایشان دارندتوانسته برای استان وشهرستان گچساران مفیدباشه وکارهای بزرگی دراین شرایط بداقتصادی کشورانجام داده ازبچه های استان به نحواحسن درمرکز حمایت میکنه ونماد اصلاحات شهرستان بوده مردم کسی رامیخوان که درمان دردشان باشه که خدایی تاجگردون مفیدترین ومطرح ترین نماینده استان بعدازانقلاب میباشد مامردم بایدفریب فرصت طلبان رانخوریم وخودزنی نکنیم به کسی که نوکری مردم افتخارشه افتخارکنیم

دیدگاه شما