دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 17:18

ابتکار دولت روحانی برای معلمان از زبان زارعی؛ نگرانی خادمی از وضعیت قبولی کهگیلویه و بویراحمد در کنکور+ تصاویر

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه‌بندی معلمان موجب رشد فضای آموزشی جامعه می‌شود.

به گزارش بویرنیوز، غلام‌محمد زارعی ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد به پیشرفت‌های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به امر مهم آموزش مورد توجه قرار گرفت و پیشرفت علمی کشور با سرعت بالایی دنبال شد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به نقش معلمان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نقش این قشر فرهیخته از جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از سایر مردم نبود.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی به امر مهم آموزش توجه و نگاه ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: معلمان دغدغه‌های مالی و اقتصادی فراوانی دارند که تلاش دولت رفع این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها است.

زارعی با بیان اینکه شأن و منزلت معلمان باید در همه مراحل حفظ شود، افزود: منزلت معلم نباید منحصر به یک روز یا هفته خاص باشد بلکه همواره معلمان باید مورد تکریم قرار گیرند.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به رشد چشم‌گیر بودجه آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته بودجه کشور ۱۱ درصد افزایش داشت اما بودجه آموزش و پرورش رشد ۲۶ درصدی داشت که این نشانگر توجه به نظام تعلیم و تربیت است.

وی عنوان کرد: بودجه آموزش و پرورش در سال جاری ۲۳ درصد بوده است که جهت‌گیری دولت تبیین مسائل معیشتی و حل دغدغه‌های معلمان است.

زارعی در خصوص رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان سال گذشته با امضاء نمایندگان مجلس به تصویب رسید که ارتقاء شاخص‌ها، حرفه‌ای شدن تعلیم و تربیت، ابتکار، نوآوری و پاسخ به نیازها از موارد مهم رتبه‌بندی معلمان است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رتبه‌بندی معلمان موجب پیشرفت فضای علمی و آموزشی در جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: توجه به استخدام فرزندان بازنشستگان آموزش و پرورش از دیگر اقدامات مهم و خوب دولت است که در آزمون استخدامی فرزندان بازنشستگان در اولویت قرار دارند.
ضعف آموزشی دانش آموزان استان در دروس پایه آسیب شناسی شود
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به ضعف آموزشی دانش آموزان در برخی دروس پایه و درصد محدود قبولی آنها در کنکور سراسری تاکید کرد: این مهم نیازمند بررسی و آسیب شناسی جدی از سوی متولیان امر است.

سید موسی خادمی  در آیین تجلیل از معلمان نمونه کهگیلویه وبویراحمد افزود: آمارهای کشوری نشان می دهد که وضعیت استان در برخی دروس پایه از جمله ریاضی، عربی، فیزیک و زبان خارجه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: مسوولان آموزش و پرورش استان یکی از اولویت های مهم خود را بررسی وضعیت آموزشی دانش آموزان و تدوین یک برنامه جامع بلند مدت و تحول آفرین در این راستا قرار دهند.

خادمی اظهار کرد: برای استانی که ادعای داشتن نیروی انسانی نخبه می کند و یکی از مصادیق بارز آن نیز رقابت آموزشی کنکور سراسری و حوزه آموزش و پرورش است ناکامی و ضعف دانش آموزان در این زمینه توجیه پذیرو پذیرفتنی نیست.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد برخی مشکلات معیشتی و رفاهی معلمان را نیز یادآور شد و افزود: ساماندهی این وضعیت اکنون به یکی از اولویت ها و برنامه های جدی دولت یازدهم قرار گرفته است.

خادمی تصریح کرد: البته بسیاری از مشکلات و معضلات کنونی در این زمینه ساختاری است و نیازمند توجه و برنامه ریزی جامع ، مدون و بلند مدت است.

وی ابراز داشت: به نظر می رسد یکی از دغدغه های جدی معلمان برخی بی عدالتی ها در نظام پرداختی ، بودجه ای و خدمات مدیریتی است.

خادمی اظهار کرد: با وجود برخی قوانین و لوایح که از سال های اخیر تاکنون وارد چرخه نظام مدیریتی و خدمات کشوری شده ولی در حوزه عمل توفیق چندانی حاصل نشده است.

وی ابراز داشت: با وجود همه این قوانین و طرح های جامع اما همچنان بی عدالتی ها و فاصله ها در نظام پرداخت حقوق و مزایا و نظام خدماتی مشهود و قابل محسوس است.

خادمی تاکید کرد: یکی از مهمترین کارکردها و اولویت های اساسی در این راستا که دولت تدبیر و امید نیز بر روی آن تاکید دارد عملیاتی کردن و بازنگری در نظام پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت از جمله فرهنگیان است.

وی ابراز داشت: پرداخت حقوق و دستمزد تا زمانی که بر اساس شغل و ماهیت کار و حرفه نباشد منجر بی عدالتی ها و بروز فاصله ها در این زمینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: نباید بین حسابدار و مهندس یک سازمان که به مراتب ظرافت و حتی سختی کار بیشتری دارد با حسابدار و مهندس یک شرکت و یا دستگاه دیگری تفاوت قایل شد.

خادمی تصریح کرد: البته اکنون یکی از دغدغه های جدی کارکنان دولت و نه تنها معلمان این است که پرداخت حقوق آنها متناسب با افزایش تورم نیست و بی شک آنچه که یک کارمند دولت دریافت می کند با نیازمندی های اولیه زندگی اش فاصله فراوان وجود دارد.

وی ابراز داشت یکی از چالش های جدی در این راستا نیز گسترده شدن دولت است.

خادمی افزود: برخی بی نظمی های ساختاری و مشارکت محدود بخش خصوصی از جمله عوامل مهم در بروز این چالش اساسی شده است.

وی گفت: جایی که بخش خصوصی می تواند وارد عمل شود و سرمایه گذاری انجام دهد دولت خود پیش قدم شده و همین امر موجب شد تا از بسیاری وظایف و رسالت های مهم خود فاصله گیرد.

در این آیین ۱۲۵ نفر از معلمان نمونه استانی، عشایر و آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه وبویراحمد با حضور جمعی از مسوولان و مقامات اجرایی استان تجلیل شدند.

IMG_4524 IMG_4541 IMG_4544 IMG_4570 IMG_4571 IMG_4574 IMG_4577 IMG_4584 IMG_4588 IMG_4599 IMG_4623 IMG_4639 IMG_4646 IMG_4651 IMG_4661 IMG_4674 IMG_4684 IMG_4708 IMG_4717 IMG_4746 IMG_4763 IMG_4775 IMG_4798 IMG_4811 IMG_46361

منبع: کبنانیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=149340
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    زارع پور معاون ایبره گچساران اوسو خوش تینا ایجکه ایا تی ایما بگه چه ؟

  2. مدرس دانشگاه گفت:

    با این معلمان کاملا پولکی آموزش به جایی نمیرسد. حقوق معلما را زیاد کنید تا نیازهایشان را از طریق کلاس های فوق برنامه که افراد فقیر توان شرکت در آنها را ندارند درامدزایی نکنند

  3. فرهنگی گفت:

    آقای تاجگردون توکه آموزش و پرورش و شدیدا باشتی کردی حداقل نیروی توانمند می گذاشتی …

  4. معلم بی ارزش ترین شغل جامعه گفت:

    سلام
    این دوستان که همه کادر اداری هستن ههههههههه

  5. سیمان سقاوه گفت:

    فکر میکنم اموزش و پرورش تو دستای نماینده بویراحمده چون اصلا تاج را دعوت به این جلسه باشکو نکردن

  6. رهگذر گفت:

    راستی اموزش وپرورش میتونه اعلام کنه چند نفر در استان در حال تحصیل در رشته ریاض وفیزیک هستن ؟چرا عده زیادی از معلمین گرام نحوه تدریسشان در کلاس با تدریس خصوصی این همه تفاوت دارد؟

دیدگاه شما