دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 13:24

انتقادات تند مدیرکل راه و شهرسازی از عملکرد پیمانکاران در آستانه انتخابات سندیکا/ شانس پیروزی با چه کسانی است؟

گروه اقتصادی – روز سه شنبه 15 اردیبهشت انتخابات صنف پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد از سوی اداره کار و اموراجتماعی برگزار می شود.

به گزارش «بویر نیوز»، حدود 35 نفر از صاحبان امضای شرکت های پیمانکاری از ساعت 9 صبح تا 2 بعدظهر برای انتخاب 7 عضو هیات مدیره انجمن صنفی پیمانکاران ، در سالن شهید ایزدپناه جمع خواهند شد.

1421650008231

امسال این انتخابات شرایط ویژه تری نسبت به چهارسال قبل دارد  و نارضایتی از عملکرد برخی از اعضای فعلی سندیکای پیمانکاران و همچنین حضور چهره های جدید و البته جوان به این انتخابات حال و هوای تازه ای بخشیده است.

انتقاد مدیرکل راه و شهرسازی از عملکرد پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد

در همین حال مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از اصلی ترین کارفرمایان در سخنانی بشدت از وضعیت پیمانکاری در استان انتقاد کرده است و اصلی ترین عامل پروژه های راکد در سطح استان را ناتوانی پیمانکاران در به ثمر رسیدن پروژه دانسته است که علت آن را تلاش پیمانکاران صرفا برای برنده شدن و بردن مناقصه به هر قیمتی عنوان کرده است.

سایت روابط عمومی راه و شهرسازی نوشت: مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از وضعیت پیمانکاری در استان گفت: پیمانکاران در استان کهگیلویه و بویراحمد قیمت واقعی ارائه نمی دهند که همین موضع باعث ناتوانی در به پایان رساندن و نیمه کاره ماندن بسیاری از پروژه ها در سطح استان است.

DSC_0699

حسن فدایی با تقدیر از خدمات پیمانکارانی که با عملکرد مطلوبشان باعث رشد و توسعه زیرساخت های استان شده اند، بیان داشت: پیمانکاران قشر سازنده هستند و باید برای آنان احترام زیادی قائل بود و کارفرمایان نیز باید به عنوان مشاور و راهنما در کنار آنان باشند.

وی از کسانیکه که قیمت های غیرکارشناسی و بدون آنالیز ارائه می دهند بشدت انتقاد کرد و افزود: یقینا پیمانکار برای اجرای کار و رسیدن به سود در مناقصه شرکت می کند اما اینکه برخی خارج از این اصول در مناقصات شرکت می کنند و قیمت های غیرکارشناسی می دهند، هدفشان صرفا برنده شدن در مناقصات است و قصد اجرای کار را ندارند که با این نوع عملکرد به عمران و آبادانی استان ضربه می زنند.

فدایی افزود: برای جلوگیری از شرکت کردن پیمانکاران غیرمتعهد در مناقصات، کمیته فنی – بازرگانی باید فعال باشد و آنالیز های ارائه شده از سوی پیمانکاران را به دقت مورد برررسی قرار دهد و راست آزمایی کند.

مدیرکل راه و شهرسازی ابراز داشت: به دلیل عملکرد بد برخی از پیمانکاران استان کهگیلویه و بویراحمد، متاسفانه در استان های همجوار دیدگاه خوبی نسبت به پیمانکاران این استان ندارند و حتی اجازه شرکت در مناقصات را نیز به آنها نمی دهند.

وی تصریح کرد: نباید اجازه هدر رفت بیت المال را بدهیم و پیمانکاران گرامی نیز با قیمت های غیرکارشناسی بسیار بالا یا پائین فقط به فکر برنده شدن نباشند.

حسن فدایی همچنین از حذف تعدد مناقصات در پروژه های مختلف خبر داد و خاطر نشان کرد: یکی از سیاست اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد کم کردن تعداد مناقصات در یک پروژه و عدم برگزاری مناقصه جدید تا به سرانجام رسیدن پیمان های قبلی است.

فدایی همچنین به موضوع مهندسی ارزش در پروژه ها تاکید داشت و اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی راهها در استان کهگیلویه و بویراحمد طراحی آنها است و باید طراحی ها به گونه ای باشد که بهترین مسیرها انتخاب شود و لازم به خاکبرداری های غیرضروری و ایجاد هزینه های اضافی نباشد و در عین حال منابع طبیعی و محیط زیست نیز کم ترین آسیب را ببینند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با تقدیر از همه کسانی که در به ثمر رسیدن پروژه های راه و شهرسازی استان نقش سازنده ایفاء می کنند، گفت: همه باید برای سازندگی و آبادانی استان تلاش کنیم و در عملکردمان منافع عمومی و حفظ بیت المال و همچنین صیانت از منابع طبیعی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نگاه ها به چهره های جوان و حضور یک زن

نارضایتی از عملکرد برخی از اعضای فعلی سندیکای پیمانکاران که با ناتوانی در دفاع از حق اعضای این صنف در مقابل انتقادات گسترده گفته می شود و همچنین  ورود برخی از افراد غیر متعهد در امور پیمانکاری از دیگر انتقادات مطرح شده است.

 ثبت نام چهره های جدید و البته جوان به این انتخابات حال و هوای تازه ای بخشیده است و برای اولین بار حضور یک زن در این انتخابات اتفاق می افتد.

حضور چشمگیر جوانان در این دوره که البته از علم در کنار تجربه بهره می برند امیدها را زنده کرده است تا این دوره شاهد انتخاباتی باشیم که منتخبین آن بتوانند راهبردی حساب شده مشخص کنند تا در آینده شاهد ضعف و ناتوانی پیمانکاران در امور عمرانی نباشیم.

یکی از افرادی که شنیده می شود این دوره می تواند نظر صاحبان امضای شرکت های پیمانکاری را به خود جلب کند، محمد پاکباز است که حضور وی در بین منتخبین دور از انتظار نیست.

خانم سمیه قاسمی نیز می تواند پدیده انتخابات باشد . هر چند گفته می شود برخی از پیمانکاران شناخته شده استان همچون زارعی، کیانی، خادمی، نجفی و چند تن دیگر یا از نام نویسی جا مانده اند و یا تمایلی برای ثبت نام نداشته اند اما افرادی چون وکیلی، آرامشیان و مدنی فر در این انتخابات حضور خواهند داشت که البته مشخص نیست تا چه حد شانس دارند.

بهر روی این دوره انتخابات سندیکای پیمانکاران احتمال شانس با افرادی همچون محمد پاکباز و حتی خانم قاسمی خواهد بود و احتمال خانه تکانی در سندیکای پیمانکاران استان کهگیلویه و بویراحمد دور از انتظار نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=149302
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مسکن دهدشت گفت:

    آقای فدایی شما که این همه ازمهندسی ارزش حرف میزنی آیا میدانی چه به روز مسکن مهر امده.چرا هیچ اقدامی جهت به ثمر نشستن این پروژه عظیم نمیکنی

    • نوراباد گفت:

      جناب آقای مهندس فدایی با این مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل مسکن مهر به جایی نمیرسه فکری به حال مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل بکنید

  2. ناشناس گفت:

    خرده‏ ‏فرمایش‏ ‏کرده‏ ……. ‏بزک‏ ‏نمیر‏ ‏بهار‏ ‏میاد‏ ‏کمبزه‏ ‏باخیارمیاد

  3. تیزبین گفت:

    اقای فدایی چرا فقط به فکر پروژه های راه هستی و پروژه های مسکن را رها نمودید. چرا مسایل و مشکلات مربوط به مسکن مهر را پیگیری نمی کنید.

  4. ناشناس گفت:

    چقدر گرفتی بویر؟

  5. اخ سی مهندس جهانگیری گفت:

    چهره ای ماندگار و دوست داشتنی در تاریخ اداره راه و شهرسازی . مهندس جهانگیری هر جا هستی ایشالله که موفق باشی 

    • حق و حقیقت گفت:

      بویر چرا لایک و نظر های مربوط به مهندس جهانگیری رو نمیزنی ؟؟؟اخ تا قیومت سی آزادی رسانه ها؟؟؟

  6. منتقد گفت:

    این خبر را زدی که برای آن دو نفر(آقا-خانم)تبلیغ کنی؟

دیدگاه شما