جمعه 11 اردیبهشت 1394 - 23:04

دفع فاضلاب بهداشتی برای اولین بار در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد

پروژه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستائی اولین بار در استان و در شهرستان کهگیلویه در روستای شوتاور از سالهای پیش کلید خورد و بخش هایی از پروژه نیز اجرایی شده است.

به گزارش بویرنیوز، مهندس جفتا مدیرآب و فاضلاب روستایی شهرستان کهگیلویه در این باره به بویرنیوز گفت: پروژه دفع فاضلاب بهداشتی در روستاهای استان چند سالی است که برای اولین بار در استان و در روستای شوتاور از توابع کهگیلویه کلید خورده و ناکنون مکان یابی، اماده سازی محل اجرای طرح، سازه آشغالگیرو ایم هاف تانک این پروژه مهیا شده است.

url

وی ادامه داد: این طرح در سال جاری با اعتباری بالغ بر 8500 میلیون ریال در حال ادامه است و انتظار می رود تا پایان سال جاری نیز به اتمام برسد.

جفتا با بیان اینکه بخش زیادی از آب مصرفی تبدیل به فاضلاب می شود و بی شک وجود این تصفیه خانه ها کمک خوبی به منابع آبی می کند افزود: با دفع بهداشتی فاضلاب روستائیان بسیاری از آلودگی ها و بیماری ها نیز خود به خود کنترل می شود و این گام بزرگی در تامین سلامت روستائیان عزیز خواهد بود.

مدیر آب و فاضلاب روستادی شهرستان کهگیلویه جلوگیری از آلودگی منابع آب، حفظ بهداشت عمومی و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، امکان استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده در کشاورزی و صنعت و حفظ محیط زیست را از مهم‌ترین فواید جمع‌آوری و دفع فاضلاب برشمرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148974
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مرضیه گفت:

    کاش واسه جمع آوری زباله های روستاها یه فکری میکردین.اطراف شهریاسوج همش زباله س.حیفه این طبیعت به این راحتی کثیف ونابودبشه.میشه از زباله ها استفاده مفیدکردو بازیافتشون کرد.نه که همینجوری بریزین توطبیعت،طبیعتو خراب کنین. 🙁

  2. کهگلو گفت:

    اقای جفتا این زمین صاحب دارد بهتره جای دیگه به فکر تصفیه خانه باشید پول این زمینو ما دادیم پس مال ماست  چند روز پیش هم کارشناسیش کردیم  برو با مدیرت صحبت کن جای دیگری انتخاب کند

  3. پ گفت:

    مرضیه خانم درست میفرمایند ،اگر بخواهد توسعه پایدار در کشور و استان ما صورت گیرد امکانپذیر نیست مگر با توجه به محیط زیست و حفاظت از آن ، حفاظت و حراست از محیط زیست بدون توجه به بحث پسماندها و زباله های تولیدی نیز امکانپذیر نیست وجهت اطلاع باید عرض کنم که به همراه این زباله ها خیلی از پسماندها ،پسماندهای خطرناکی هستند که می بایست به شکل جداگانه ای جمع آوری و دفع شوند.برای دفع زباله ها راههای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها دفع به روش دفن است واین ساده ترین راه حل است ،زباله طلای سیاه است میشود انهارا بدرستی جمع وتفکیک کرد،بازیافت انرژی ،استفادهای مجدد  از بعضی از دور ریزها، تولید کودکمپوست و ورمی کمپوست و حتی اگر محل دفن نیز بدرستی و مهندسی طراحی بشود  بیو گاز نیز تولید میشودکه ارزش حرارتی بالای دارد……       
    البته جمع آوری و دفع بهداشت فاضلاب نیز در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار است

  4. س گفت:

    زمین منابع ملی است و مالک ان آب و فاصلاب است

  5. ر گفت:

    مدیریت زباله ها با شهرداریها و دهیاری های روستایی است ارتباطی به کا آب و فاضلاب ندارد مرصیه خانم.

دیدگاه شما