چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 - 13:26

پرونده جابجایی نوزاد رسیدگی شد

مدیرکل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از رسیدگی به پرونده جابجایی نوزاد در یکی از بیمارستان های خصوصی تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، دکتر سیدمحمدحسین میردهقان گفت: در پی دستور وزیر بهداشت و بمنظور رسیدگی به موقع به تخلفات براساس آیین نامه تاسیس بیمارستان ها، پرونده جابجایی نوزاد در یکی از بیمارستان های خصوصی تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و به موجب مفاد آیین نامه ها و بخشنامه های موجود، ضمن تذکر کتبی به بیمارستان، به استناد آیین نامه تاسیس بیمارستان ها، بیمارستان به دادسرای ویژه جرایم پزشکی معرفی شد.

وی افزود: در این پرونده، براساس مصوبات کمیسیون قانونی ماده 20، صلاحیت مسوول فنی بیمارستان مذکور به مدت دو سال به حالت تعلیق درآمد و نامبرده به دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی معرفی شد.

مدیرکل نظارت بر اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: پرونده این بیمارستان طبق مصوبه کمیسیون 11 دانشگاه علوم پزشکی ایران به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: نظارت بر همه امور فنی، خدمات پزشکی، پیراپزشکی بیمارستان و پاسخگویی در ارتباط با اقدامات انجام شده مطابق با قوانین و دستورالعمل های وزارت بهداشت به عهده مسوولین بیمارستان ها است.

میردهقان افزود: تاکید بر ضرورت حضور و نظارت مستمر مسوول فنی در شیفت مربوطه و نظارت بر انتخاب و بکارگیری و فعالیت نیروی انسانی واجد شرایط و از وظایف قانونی مسوولان بیمارستان ها است.

به گفته وی، رسیدگی به موقع به شکایات بیماران در امور فنی و پاسخگویی به موقع به آنها و نظارت بر گزارش دهی صحیح نیز از وظایف مسوولان بیمارستان است.

** پرونده جابجایی جسد در یکی از بیمارستان ها در حال بررسی است

مدیرکل دفتر نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان همچنین درخصوص موضوع جابجایی تحویل جسد در یکی از بیمارستان های وابسته به نهادهای عمومی گفت: این پرونده در حال بررسی است و در اسرع وقت نتایج آن اعلام خواهد شد.

** علت فوت تکنیسین اتاق عمل از طریق مراجع ذیصلاح اعلام می شود

میردهقان همچنین در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر چگونگی فوت یکی از تکنیسین های اتاق عمل در یکی از بیمارستان های خصوصی تهران گفت: روز هفتم اردیبهشت ماه همکاران یکی از پرسنل اتاق عمل در یکی از بیمارستان های خصوصی متوجه تاخیر وی در حضور در محل کار می شوند که با پیگیری موضوع، بلافاصله بیمار را که دچار ایست قلبی – تنفسی شده بود را از سرویس بهداشتی بیمارستان خارج کرده و شروع به عملیات احیاء قلبی – ریوی (سی پی آر) می کنند.

وی افزود: متاسفانه با وجود یک ساعت تلاش تیم درمانی بیمارستان احیای قلبی – ریوی موثر واقع نمی شود و او جان خود را از دست می دهد.

مدیرکل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان گفت: علت این حادثه نیز از طریق مراجع ذیصلاح در حال بررسی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148824
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما