چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 - 9:45

بوسه لاریجانی بر دستان مادر زن/ خاطره مطهری از رهبر انقلاب/ حرف انصار حزب‌الله در قزوین به کرسی نشست/ روایت سایت هاشمی از دلواپسی‌های امام / نظر وزیر میلیاردر احمدی‌نژاد درباره کانون‌های ثروت!

حولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

کریمی قدوسی ظریف را رها کرد به روحانی تاخت

جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در تذکر شفاهی با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور که گفته بود «وظیفه پلیس اجرای اسلام نیست»، اظهار داشت: شرط اصلی سعادت دنیوی و اخرویب رای همه مسئولان نظام از جمله پلیس اسلامی، داشتن درد دین و اسلام است.وی افزود: آقای روحانی! شما بر خلاف اصول همدلی و هم زبانی عمل می‌کنید، اصل برای همه ملت و نظام حمایت از خادمان و مسئولان است مگر اینکه به آرمان‌های انقلاب و نظام بی‌توجهی کند.کریمی‌قدوسی در پایان خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور! اگر حرف خود را پس نگیرید و در محضر الهی و شهدا استغفار نکنید و از علمای اسلام و ملت ایران عذرخواهی نکنید و دست از اینگونه مواضع مخرب برندارید به زودی از پای خواهید افتاد و اسلام بر سر شما همانی را خواهد آورد که بر سر پیشینیان آورد، عبرت بگیرید.

خاطره مطهری از رهبر انقلاب در ارتباط با آینده رهبری

علی مطهری در مراسم سالگرد بزرگداشت آیت‌الله شهید مطهری در دانشگاه امیرکبیر – که به همت کانون اندیشمندان دانشجویان مسلمان برگزار شد – در پاسخ به این سوال که اگر شهید مطهری امروز زنده بود چه نظری درباره حصر داشت؟ گفت: من از عالم غیب خبر ندارم.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: البته اگر شهید مطهری زنده بود الان 96 ساله بود. البته این حرف از طرف من که فرزند ایشان هستم درست نیست، اما در اولین ملاقات خانواده ما با مقام معظم رهبری بعد از انتخاب ایشان، خود ایشان گفتند اگر مطهری زنده بود الان رهبر بود. البته روش‌ها فرق می‌کند و قطعا اگر ایشان رهبر بود تفاوت‌هایی داشت.

ایجاد سازمان مبارزه با فساد، فسادآور است

مصطفی پورمحمدی عصر دوشنبه در نشست اعضای کارگروه های ارتقای سلامت اداری دستگاه های اجرایی افزود : فساد فقط خسارت سرمایه نیست بلکه از دست دادن موقعیت ، فرصت، ظرفیت ، امکانات، عدم بهره برداری و بهره وری هم فساد محسوب می شود. وزیر دادگستری با بیان اینکه در هیچ دوره ای به اندازه این دولت برای مبارزه با فساد تاکید نشده است گفت: ایجاد سازمان مبارزه با فساد نوعی موازی کاری و فسادآور است.

15‌فقره‌کلاهبرداری زنجانی پیش از نفت فروشی
عضو کمیته تحقیق درباره اموال بابک زنجانی، با بیان اینکه زنجانی پیش از ورود به عرصه معاملات نفتی با سه شناسنامه فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام می‌داده است، گفت:‌ همچنین در آن دوران وی حدود 15 تخلفات مالی و اقتصادی داشته که این مسائل شامل دریافت وام‌های کلان و عدم بازپرداخت این تسهیلات و بروز تخلف در حوزه‌هایی مانند ورزش، رسانه، کشتیرانی، هواپیمایی و بازار دلار بوده است.امیرعباس سلطانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره سرمایه‌گذاری بخشی از درآمدهای نفتی در کشور روسیه از سوی بابک زنجانی، گفت: قطعا این اظهارات تنها برای انحراف افکار عمومی و تغییر روند بررسی پرونده مربوطه صورت می‌گیرد. بر اساس بررسی‌های انجام شده بخشی اعتبارات از سوی زنجانی در کشورهایی مانند ترکیه، مالزی و تاجیکستان سرمایه‌گذاری شده، همچنین بخشی از اموال حاصل از این درآمدها به اسم دیگران درآمده است.وی ادامه داد: در شرایط کنونی قرار بود که مجموعا حدود یک هزار میلیارد و 500 میلیون تومان از درآمدهای نفتی که در اختیار زنجانی بود، به وزارت نفت منتقل شود که متأسفانه تاکنون این اقدام صورت نگرفته و همین موضوع و اموال مربوطه مدعیان بسیاری دارد. از طرف دیگر بر اساس گزارش اعلامی مجموعه بدهی بابک زنجانی حدود 10 تا 12 هزار میلیارد تومان است، که این تنها منابعی بوده که اثبات شده است، همچنین طی آمار اعلامی حدود 80 درصد از بدهی‌ها در خارج از کشور وجود دارد.

روایت رسانه مصباح یزدی درباره آرزوی اصلاح طلبان
سایت خبری جریان آیت الله مصباح یزدی گزارش داد، طبق دستور العمل اتاق فکر جریان فتنه و اصلاحات در دیدارهای نورزی، عوامل این جریانات باید دو هدف عمده را در دستور کار خود قرار دهند. ابتدا سعی کنند از برخی چهره‌های فتنه‌گر نفوذی در جریان اصولگرایی بعنوان اصولگرایان معتدل رونمایی کنند و وحدت قدیمی و ماهیتی این افراد با جریان اصلاح‌طلبی را اتفاقی جدید و به منظور مصلحت و منافع ملت و کشور ترسیم کنند و دوم اینکه برخی چهره‌های اصیل انقلابی که حضورشان در جریان اصولگرایی مانع انحراف این جریان و سدی بر سر راه ورود  ساکتین فتنه و نفوذیان اصلاحات می باشد را به هر شکل ممکن حذف نمایند. در همین راستا روزنامه اصلاح طلب قانون با سرهم کردن برخی جملات و کلمات دلنوشته خود که تنها نشان از نمایش یک آروزی کهنه و نهفته در اعماق وجود جریان اصلاح طلبی است، از ائتلاف منهای علامه مصباح یزدی در جریان اصولگرایی می گوید.در بخشی دیگر از این گزارش آمده است، به هر حال آنچه که روشن و عیان است؛ جریان فتنه و اصلاحات در سال جاری تنها را موفقیت خود را ائتلاف با برخی شبه اصولگرایان موسوم به اصولگرایان معتدل و همچنین حذف علامه مصباح یزدی از جریان اصولگرایی می دانند یعنی همان آرزویی که همواره به گور برده اند کما اینکه صهیونیستها و سعودیها و در راس آن آمریکاییها به گور بردند.

بوسه علی لاریجانی بردستان مادر علی مطهری

دومین همایش نسیم مطهر به مناسبت فرا رسیدن روز معلم امروز سه شنبه با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در فرهنگسرای اشراق برگزار شد. علی لاریجانی رییس مجلس در حال بوسیدن دست همسر شهید مطهری مادر همسرش می باشد.

سه شنبه

دیدار احمدی‌نژاد با مخالفان اردوغان در تهران

کانال اولوسال ارگان خبری “حزب وطن” خبر داده که یک هیات سیاسی 8 نفره به سرپرستی ژنرال بازنشسته اسماعیل حاکی پکین(مسئول روابط خارجی حزب) به تهران آمده اند و با احمدی نژاد دیدار کرده اند و قرار است با چند نماینده ی مجلس هم دیدار کنند.

حزب وطن vatan partisi همان “حزب کارگر” İşçi Partisi ترکیه است که حدود سه ماه پیش با تشکیل کنگره ای فوق العاده، نام خود را به حزب وطن تغییر داد تا خود را برای انتخابات پیش رو آماده کند. اين حزب به دنبال پروژه‌اي است با عنوان «هفت دولت هفت دريا». حاکی پکین در اين ديدار به احمدي‌نژاد گفت كه «بايد تجارت منطقه‌اي را از تسلط دلار برهانيم.» او گفته : «بايد ضمن گسترش تجارت در منطقه برپول خود تكيه كنيم و دلار آمريكا را از منطقه خارج كنيم معاون حزب وطن در انتقاد از رفتارهاي دولت اردوغان در سوريه گفت: «صادر كردن تروريست به كشورهاي همسايه انتقاد دارد» او ادامه داد: اين عمل در نهايت به سمت خود ما برگشته و ما را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد. احمدي نژاد در اين ديدار وقتي با اليف الهام اوغلو مسئول شاخه جوانان حزب وطن و جوان ترين نامزد مجلس تركيه روبه‌رو شد و متوجه شد كه سربازان آمريكايي بر سر او گوني كشيده و از او بازجويي كردند، خطاب به او گفت: «در اينجا نزديكترين فرد به من تو هستي. از اينجا به بعد با هم مبارزه خواهيم كرد.» 

حرف انصار حزب‌الله در قزوین به کرسی نشست

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه پلمب سالن‌های آرایشی متخلف به عنوان نخستین قدم در نظر گرفته شده است، گفت: در مرحله بعد به بررسی چگونگی اخذ مجوز توسط این آرایشگاه‌ها اقدام خواهد شد.صادقی‌نیارکی اظهار کرد: در پی نامه سرگشاده جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی (انصار حزب‌الله) استان در اعتراض به فعالیت سالن‌های آرایشی، جلسه‌ای با حضور دادستان، رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس، رئیس اتحادیه آرایشگرها و جمعی از فعالان فرهنگی در دفتر دادستانی برگزار شد. وی افزود: در این جلسه پوشش نامناسب برخی خانم‌ها به عنوان غرفه‌داران نمایشگاه، تبلیغات علنی خدمات و آموزش‌های آرایشی که برخاسته از هجمه‌ فرهنگ غرب و رسانه‌های بیگانه است که همگی تهدیدی برای حیا و عفت زن مسلمان ایرانی به حساب می‌آید، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

نظر وزیر میلیاردر احمدی‌نژاد درباره کانون‌های ثروت

وزیر اسبق کشور گفت: به نظر می‌رسد طرح استانی شدن انتخابات باعث شود افرادی که به مراکز قدرت مالی و سیاسی وابسته هستند بهتر از دیگران رأی آورند که این با نظام مردم‌سالاری تعارض دارد و این طرح به این مسئله دامن می‌زند. صادق محصولی وزیر اسبق کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات اظهار داشت: برداشت من این است که هر طرحی معایب و مزایایی دارد و این طرح نیز از این قاعده مستثنی نیست. محصولی تصریح کرد: به نظر می‌رسد این طرح باعث شود افرادی که به مراکز قدرت مالی و سیاسی وابسته هستند بهتر از دیگران رأی آورند که این با نظام مردم‌سالاری تعارض دارد و این طرح به این مسئله دامن می‌زند.

یونسی در فکر دفاع از حقوق اقوام یا انتخابات مجلس؟

علی یونسی در چند روز گذشته با پیش کشیدن پیاپی وضعیت اقلیت ‌های دینی و قومی خواستار اجرای حقوق آنها شد. مخالفین و منتقدین یونسی را متهم می​کنند که او با این سخنان وارد میدان مبارزه انتخابات مجلس شده است.علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت​های دینی و مذهبی در دیدار با اعضای انجمن تالشی​های مقیم مرکز گفت “فرهنگ ها و زبان​های قومی تقویت کننده زبان ملی هستند.”این صحبت​های یونسی در تارنمای “انسجام ملی” منشتر شده است. این وب‌سایت دولتی اقوام ساکن ایران را رسمأ به “کرد، بلوچ​، ترکمن​، عرب و آذری” تقسیم کرده و درباره وضعیت آنها اطلاع رسانی می​کند. یونسی به تالشی​ها می​گوید “هویت خود را بیشتر بشناسید و خودتان را به دیگران معرفی کنید”.صحبت​های یونسی سبب اعتراض برخی از اصول گرایان شد. سید امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی، نماینده مردم مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس انتقاد کرد که شخص رئیس جمهور و مدیران رده بالای دولت نه تنها غیر مستقیم بلکه کاملا مستقیم و واضح به موضوع انتخابات ورود پیدا کرده​اند.نماینده مردم مشهد تصریح کرد: «جهانگیری و یونسی از سوی دولتی‌ها در حوزه انتخابات ورود یافته و مسئولیت دارند، با سازماندهی و تشکیل جلسات میان احزاب، اقوام و اقلیت‌ها، شهر به شهر و روستا به روستا مجلسی وابسته به دولت تشکیل دهند.

واکنش بی بی سی به تصاحب اتاق بازرگانی تهران توسط دولت

اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، هیئت رییسه جدید این نهاد موثر اقتصادی را برگزیدند. در نشست روز شنبه پنجم اردیبهشت، در انتخاباتی که برای هر سمت تنها یک نفر نامزد بود، پنچ عضو هیئت رییسه دوره هشتم «اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران» انتخاب شدند.مسعود خوانساری، معاون وزیر راه در دولت محمد خاتمی، به عنوان رییس انتخاب و جانشین یحیی آل اسحاق، عضو هیئت موتلفه اسلامی شد که طی دو دوره قبل، ریاست اتاق تهران را بر عهده داشت.مهدی جهانگیری، برادر معاون اول دولت حسن روحانی، و علا میرمحمد صادقی، نماینده دولت در اتاق بازرگانی تهران نیز به عنوان نایب رییس اول و دوم هیئت رییسه انتخاب شدند و حامد واحدی و فاطمه مقیمی، به عنوان خزانه‌دار و منشی هیئت رییسه برگزیده شدند.
بی بی سی در ادامه گزارش خود معتقد است که انتخاب هر پنچ عضو، بی‌حاشیه، با اکثریت آرا و بدون رقیب بود. این اتفاق غیر از آنکه رخداد کم‌سابقه‌ای در انتخابات هیئت‌رییسه اتاق بازرگانی است، نشان دهنده رفتار تشکیلاتی و برنامه‌ریزی شده اعضای جدید هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی پایتخت است.رفتاری که بیشتر شبیه به عملکرد احزاب سیاسی پرسابقه است که از نظم تشکیلاتی بالایی برخوردارند. هیئت رییسه با رایزنی جریان حاکم کم و بیش از قبل مشخص بود و انتخابات روز شنبه تنها به این موضوع رسمیت بخشید. آن هم با رایی بالا که نمایش‌دهنده قدرت نفوذ جریان جدید حاکم بر هیئت نمایندگان اتاق تهران است.

اظهارات «چینی» جهانگیری رد شد

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین به اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اشتغالزایی ۷۰۰ میلیارد دلاری برای چینی‌ها در دولت احمدی نژاد واکنش نشان داد.مجیدرضا حریری در خصوص اظهارات اخیر معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه دولت قبل، ۷۰۰ میلیارد دلار را صرف واردات و اشتغالزایی برای چینی‌ها کرده است، به  مهر می گوید: اعلام رقم ۷۰۰ میلیارد دلاری برای اشتغالزایی ایران برای چینی‌ها رقمی است که با واقعیات تطابق ندارد، این درحالی است که کل درآمد نفت ایران طی ۸ سال فعالیت دولت نهم و دهم، ۷۰۰ میلیارد دلار بوده که بخش عمده‌ای از آن، صرف پروژه‌های عمرانی و بودجه و بخشی دیگر نیز صرف واردات و اعطای تسهیلات شده است، بنابراین اختصاص کل این رقم به واردات از چین و اشتغالزایی برای چینی‌ها، خلاف واقع است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: این رقم با واقعیت سازگار نیست، چراکه مجموع واردات ایران از چین طی ده سال قبل، هیچگاه از ده میلیارد دلار بیشتر نبوده است و اگر فرص کنیم ده سال متوالی، ایران سالانه ده میلیارد دلار از چین واردات داشته است، واردات در این مدت باز هم حدود ۱۰۰ میلیارد دلار می‌شود.

حمایت ۷۵درصد آمریکایی‌ها از مذاکره با ایران

یک نظرسنجی که توسط یک دانشگاه آمریکایی انجام گرفته نشان می‌دهد که اکثریت مردم این کشور از تفاهم هسته‌ای موقت میان ایران و غرب حمایت می‌کنند و اکثریت شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با اقدام نظامی مخالفت کرده‌اند.به نوشته دویچه وله بر اساس اين نظرسنجی که توسط دانشگاه کوینیپیاک صورت گرفته ۶۵ درصد از پرسش‌شوندگان آمریکایی می‌گویند با برداشته شدن بخشی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران موافق‌اند اگر در ازای آن امکان دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای سخت‌تر شود. این نظرسنجی در سه ایالت کلورادو، آیووا و ویرجینیا بین روزهای ۱۶ تا ۲۱ آوریل ( ۲۷ فروردین تا اول اردیبهشت) صورت گرفته و در آن ۱۳۵۳ نفر شرکت داشته‌اند. حمایت اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از معامله هسته‌ای با ایران در حالی که تنها ۴۲ درصد از آنها فکر می‌کنند که باراک اوباما در انجام وظایف‌اش به عنوان رییس‌جمهور موفق بوده و ۶۰ درصد خواهان تغییر سیاست‌ها توسط رئیس‌جمهور آینده هستند. بر اساس این نظرسنجی ۷۵ درصد از شرکت‌کنندگان با اقدام نظامی به جای گفت‌وگوی دیپلماتیک مخالف هستند. با این حال ۶۵ درصد برنامه هسته‌ای ایران را یک تهدید بزرگ برای آمریکا می‌دانند. ۲۶ درصد نیز می‌گویند این برنامه تهدیدی کوچک علیه آمریکا محسوب می‌شود و تنها ۵ درصد آن را تهدید ارزیابی نمی‌کنند.


واکنش کمیته امداد به ادعای واردات پورشه چه خواهد بود؟

در حوزه کمیته امداد بیش از ١٠٠ نفر ٢٠‏‎ ‎میلیارد تومان واردات داشته‌ اند که به اسم این افراد واردات انجام شده است،‏ ٢٧ هزار خودروی وارداتی گرانقیمت از جمله پورشه، لکسوس، بی.ام.و وجود دارد که برای اینکه مالیات ندهند با اسم ‏این افراد وارد کرده‌اند.به نوشته صدای اقتصاد یکی از خط هایی که وزیر کشور از پشت پرده «پول کثیف» دو روز پیش در مجلس شورای اسلامی نشان داد به افرادی در کمیته امداد می رسید، رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع نمایندگان مجلس گفت:« در حوزه کمیته امداد بیش از ١٠٠ نفر ٢٠‏‎ ‎میلیارد تومان واردات داشته‌ اند که به اسم این افراد واردات انجام شده است،‏ ٢٧ هزار خودروی وارداتی گرانقیمت از جمله پورشه، لکسوس، بی.ام.و وجود دارد که برای اینکه مالیات ندهند با اسم ‏این افراد وارد کرده‌اند.‏»

اما در این بین این سوال مطرح می شود که این 100 نفر که در کمیته امداد هستند و واردات ماشین می کنند چه کسانی هستند و چرا در چند روز گذشته که وزیر کشور این موضوع را مطرح کرده است کمیته امداد برای شفاف شدن ذهن مردم بیانیه ای صادر نکرده است و از برخرود با افرادی که وزیر کشور به آن ها اشاره می کند خبر نداده است. حال آنکه چند روز پیش پرویز فتاح رئیس کمیته جدید امداد در حاشیه مراسم تودیع و معارفه چند معاون خود از شفافیت در این نهاد گفت. او دفاع غیرمنصفانه و کورکورانه از عملکرد کمیته امداد را نادرست دانست و گفت:« باید با عملکرد شفاف و ارائه آمار صحیح از ایجاد فضای همدلی در جامعه به نفع محرومیت زدایی استفاده کنیم‎.»

مهاجرت معتادان پرخطر به تهران

معاون دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مهاجرت معتادان شهرستان‌ها به تهران گفت: گسترش مراکز کاهش آسیب اعتیاد می‌تواند تا حدود زیادی به کاهش این مهاجرت‌ها کمک کند.محسن روشن‌پژوه در گفت‌وگو با ایلنا درباره اقدامات انجام شده توسط این سازمان برای جلوگیری از ورود معتادان سایر شهرها به تهران گفت: سازمان بهزیستی از چند سال پیش گروه معتادان پرخطر را هدف قرار داده است و برای این گروه از معتادان برنامه کاهش آسیب در محل را داریم. همچنین در مواردی تیم‌های سیار ما به سراغ معتادان پرخطر می‌روند.روشن‌‌‌‌‌پژوه خاطرنشان کرد: تا دلایل این مهاجرت به صورت دقیق مشخص نشود، نمی‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد اما ما در حوزه خود براین باوریم که گسترش مراکز کاهش آسیب می‌تواند تا حدود زیادی به کاهش این مهاجرت‌ها کمک کند

تفریح حسن روحانی در دوران طلبگی!

یکی از وبسایت‌های حامی احمدی‌نژاد به نقل از صفحات 327 و 328 کتاب خاطرات رئیس‌جمهور نوشته: یک شب نیز تصمیم گرفتیم که آفتابه‌های موجود در توالت‌ها را نیمه شب جمع کنیم و در جایی پنهان کنیم. در توالت‌ها شیر آب و شیلنگ نبود و همه مجبور بودند از آفتابه استفاده کنند. نیمه شب آمدیم و همۀ آفتابه‌ها را جمع کردیم و به پشت بام بردیم. هنگام اذان صبح باز هیاهو و سرو صدا بلند شد و دوباره سیدمحمد خادم با عصبانیت داد و فریاد راه انداخت. خلاصه همه جمع شدند و به دنبال آفتابه‌ها به این سو و آن سو می‌رفتند. در آن گیرودار ما هم از اتاق‌هایمان بیرون آمدیم و بالاخره رفتیم از پشت بام آفتابه‌ها را آوردیم. یک شب دیگر هم تمام در ها را قفل کردیم و کلید را بالای در مخفی کردیم.

گاف جالب وکیل مهدی هاشمی

بعد از انتشار ویدئویی از سوی یک خبرگزاری درباره عباس یزدان‌پناه یزدی و طرح اتهاماتی علیه وی در باره انتقال اطلاعات نفت به خارج از کشور پیش از دوره محاکمه وی در اوایل دهه 1370، علیزاده طباطبایی از وکلای مهدی هاشمی در باره فعاليت هاي نفتي عباس به روزنامه شرق گفته است: همسر خواهر عباس، آقاي مهدي حسيني معاون وقت قراردادهاي وزارت نفت بوده است. عباس هم در توضيحاتي که به وزارت اطلاعات داده بود، گفته بود اطلاعات خود را از طريق سايت هاي متعلق به وزارت نفت و بعضي از خويشاوندان خود به دست مي آورده است.نکته جالب در این میان این است که در دوره مسئولیت حسینی در قسمت قراردادهای وزارت نفت در دوره دولت ششم و زمانی که یزدانپناه محاکمه شده است، هنوز اینترنت چندانی وارد ایران نشده بود که بتوان از آن اطلاعات وزارت نفت را استخراج کرد.

خاطره صالحی از رئیس دانشگاه شریف که هزینه درمانش را هم نداشت

علی‌اکبر صالحی در بخشی از مراسم تجلیلی که در دانشگاه شریف برای وی برگزار شد، به مرحوم مجتهدی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در زمان رژیم پهلوی اشاره کرده و گفته: مجتهدی رئیس مدرسه البرز و دانشگاه پلی تکنیک نیز بوده است و با علاقه این دانشگاه را ادامه می کرد. او به دلایلی بعد از انقلاب از کشور خارج شد. اگر او فرد ثروت اندوز و فاسقی بود، در زمانی که در آمریکا دچار بیماری شد می توانست به بیمارستان برود اما برای این کار پول نداشت و فارغ التحصیلان دانشگاه شریف و مدرسه البرز در آمریکا پول جمع کردند و او را به بیمارستان فرستادند. زمانی که من مسئولیت گرفتم خواستم که دکتر مجتهدی را که در آن زمان ۸۵ سال داشت به ایران بیاوریم و از وی تقدیر کنیم. هر چند که عده ای به من گفتند این کار به نفع تو نیست اما این کار را انجام دادیم و مجتهدی یک سال بعد از این تقدیر فوت کرد. تقدیر از این فرهیحته تبلیغاتی برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته که صرف هزینه میلیاردی نمی توانست داشته باشد.

پست جدید باقر لاریجانی در وزارت بهداشت

در جلسه ۲۷۸ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و با رای مثبت اعضا، دکتر باقر لاریجانی به سمت رئیس هیئت مرکزی جذب وزارت بهداشت منصوب شد. محمدباقر لاریجانی که پیش از نوروز به معاونت آموزشی وزارت بهداشت منصوب شده است، از اواخر فروردین ماه با حکم سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی به مدیرمسئولی فصلنامه علمی پژوهشی «طب و تزکیه» و ریاست کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی نیز منصوب شده است.

روایت سایت هاشمی از دلواپسی‌های امام

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجموعه‌ای از سخنان امام(ره) را به عنوان دلواپسی‌های ایشان بر شمرده است که در ابتدای ان امده: بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی در یکی از صریح ترین هشدارهای خود تاکید فرمودند: امروز خوف این است که در خارج بگویند این نظام اسلامی هم مثل سابق است، همان طوری که سابق می‌ریختند توی خانه مردم و می‌گرفتند و هیچ قاعده ای نبود الّا قاعده جباریت و ظلم، حالا هم بی میزان مثلا در بعضی جاها می‌روند خانه مردم، این پای اسلام حساب شود

تابوی بعدی که در روابط با آمریکا می‌شکند، چیست؟

روند شکسته شدن تابوها در روابط ایران و آمریکا ادامه دارد. در زمستان 91 خاجی معاون وقت وزیر خارجه و مقامات آمریکایی در مسقط مذاکرات مستقیم هسته‌ای را آغاز کردند. در ابتدای مهر 92 روحانی و اوباما با یکدیگر تماس تلفنی داشتند و در طول سال 93 مذاکرات طولانی دوجانبه کری و ظریف بر اخبار سیاست خارجی سایه افکند. اردیبهشت ماه 94 شاهد ورود کری وزیر خارجه آمریکا به اقامت‌گاه سفیر ایران در نیویورک بود.

ظریف در پاسخ به سوالی در باره علت حضور جان کری در محل اقامت وزیر خارجه ایران، گفته: ما از ابتدا با طرف های مذاکره قرارمان این بوده است که یک نوبت ما مهمان آنها باشیم و یک بار آنها مهمان ما. معمولا این کار را در ژنو، لوزان و در وین نیز انجام می دادیم، یعنی یکبار محل مذاکرات را ما تعیین می کردیم و یکبار هم محل مذاکرات را طرف مقابل تعیین می کرد و این بار نوبت طرف آمریکایی بود که به محل ما بیاید و محل مذاکرات را ما انتخاب کنیم و با توجه به اینکه بنده در اقامتگاه سفیر ایران اقامت دارم، از این محل استفاده کردیم کما اینکه نوبت قبل ما به هتل اقامت آنها رفتیم و دفعه ما قبل آن، آنها آمد ند، این روشی بود که ما تا به حال ادامه داده ایم و اتفاق جدیدی نیفتاده است.

بازار خراب کنی عربستان برای ایران

چند هفته پس از سفر هیئت نفتی تهران به پکن برای افزایش همکاری های نفتی دو کشور، علی النعیمی نیز راه پکن را در پیش گرفت و در دیدار با همتای خود از علاقه کشورش برای افزایش فروش نفت به چین خبر داد. به نوشته «عصرنفت»، عربستان از آن دست کشورهاست که به هیچ عنوان علاقه ندارد ایران به جایگاه گذشته خود در بازار نفت دست پیدا کند به طوری که حاضر است ضرر کند اما فرصت بازگشت ایران به بازار نفت را ندهد. وزیر نفت ایران گرچه جزئیات دقیقی از برنامه ایران برای فروش نفت بیشتر به چینی ها ارائه نکرد اما با توجه به وضعیت بازارهای نفتی و نرخ رشد اقتصادی کشورهای مصرف کننده نفت، به طور قطع ارائه تخفیف یکی از راهکارهای ایران برای ترغیب چین در این باره است. موضوعی که همواره یکی از شگردهای کشورهای نفتی برای حضو بلند مدت در بازارها بوده است و بدون تردید، ریاض هم برای کنار زدن ایران از بازار نفت، تخفیف های بیشتری را به چینی ها پیشنهاد داده است.

نگاه لاريجاني به قاليباف نزديک است نه روحاني

مهرداد بائوج لاهوتي،عضو فراکسيون رهروان ولايت مجلس درباره احتمال ائتلاف علي لاريجاني با حاميان روحاني،گفته: بنده نه تنها چنين ائتلافي را قبول ندارم بلکه معتقدم اگر ائتلافي صورت بگيرد آقاي قاليباف مي تواند به آقاي لاريجاني نزديک‌تر باشد. اگر آقاي لاريجاني بخواهد درانتخابات حضور پيدا کند قطعا رقيبي براي حاميان روحاني است بنابراين ائتلاف اينها بي‌معني است اما همان طورکه اشاره کردم نگاه آقاي لاريجاني به آقاي قاليباف نزديک‌تر است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148788
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما