چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 - 8:08

این عطر بوی شما را می دهد

IT و فناوری بویرنیوز:

عطر, نوآوریهای علمی,عطر زنانه

تنها چیزی که برای تولید این عطر نیاز است تنها یک تکه از لباس فرد است

 

این عطر بوی شما را می دهد
محققان دانشگاهی در فرانسه پروژه مرموزی را به پیش می برند. آنها توانسته اند عطر ویژه هر فردی را تولید کنند که بوییدن آن، فرد را به یاد شخص مورد نظر می اندازد.

به یاد آوردن افرادی که از دنیا رفته اند به هر وسیله صورت می گیرد، گردآوری عکس ها و وسایل شخصی وی و یا پرداخت پول به بنگاههای خیریه. اکنون محققان دانشگاه لوهاور فرانسه دست به ابتکارعملی جالب و در عین حال مرموزی زده اند و طی آن تنها با استفاده از یک تکه پارچه از لباس فرد، عطر مخصوص وی را تولید می کنند.

 

ایده اولیه این فناوری به زنی ۵۲ ساله مربوط می شود که برای زنده نگاه داشتن یاد پدرش به فکر تولید عطری افتاد که همواره بوی او را بدهد. وی به طور اتفاقی متوجه شد که محققان دانشگاه لوهاور نیز بر روی ایده مشابهی کار می کنند. درحالی که هنوز هیچگونه جزئیاتی درباره این پروژه منتشر نشده است اما یکی از محققان این دانشگاه گفته است تنها چیزی که برای تولید این عطر نیاز است تنها یک تکه از لباس فرد مورد نظر است.
به گفته وی، از این تکه لباس مولکولهای مشخصی استخراج می شود که در خود ویژگیهای رایحه هر فرد را دارند. در عین حال می توان متصور شد که در این فرآیند از روشهای نوین تولید عطر نیز استفاده می شود. در یکی از این روشها با عبور دادن جریان بسیار داغی از بخار، رایحه ویژه ای از شیی مورد نظر منتشر می شود که از آن برای تولید عطر استفاده می شود.
منبع : mehrnews.com

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148780
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما