چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 - 7:30

5 درمان برای مشکلات تخلیه سینوس

گروه سلامت و تغذیه بویرنیوز:

سیستم ایمنی بدن, مشکلات سینوس

شستشوی بینی در تسکین احتقان بینی و سوزش موثر است

 

در مشکلات سینوس شما احساس خوبی ندارید بینی شما مانند یک شیر آب چکه می کند و احساس می کنید که سرتان را با یک گیره گرفته اند شما با بسته نگه داشتن چشم خود احساس بهتری دارید زیرا آنها باد کرده و دردناک هستند و در گلوی خود احساس بلعیدن ناخن دارید.

 

مشکلات سینوس می تواند کاملا پر از بدبختی باشد آنها در اثر تعدادی از موارد ایجاد می شوند که این موارد عبارتند از:
سینوزیت: سینوزیت عفونتی است که باعث التهاب و تورم سینوسها است انجمن بیماری های عفونی امریکا (IDSA) می گوید که 90 – 98 درصد از موارد سینوزیت توسط ویروس ها، که با آنتی بیوتیک درمان نمی شود ایجاد می شود.
سینوزیت مزمن: این یک حالت التهابی است که به طور معمول بیش از سه ماه طول می کشد پولیپ بینی، که رشد غیر سرطانی دارد اغلب همراه با سینوزیت مزمن می باشند.
ضد احتقان و آنتی هیستامین ها را در سینوزیت استفاده نکنید مگر در مواردی که شما رینیت آلرژیک دارید ضد احتقان ها و آنتی هیستامین به سینوزیت کمک نمی کنند در برخی از موارد، آنها آن را بدتر می کنند.
رینیت آلرژیک: اگر شما رینیت آلرژیک دارید، سیستم ایمنی بدن شما باعث رها شدن هیستامین شده که غشاء بینی شما را تحریک کرده و باعث احتقان و عطسه می شود رینیت آلرژیک می تواند به سینوزیت منجر شود.

 

سینوزیت عفونتی, مشکلات سینوس

سوپ مرغ التهاب همراه با احتقان سینوس را کاهش می دهد.

 

خوشبختانه، راه حل های موثر برای کاهش درد و ناراحتی ناشی از مشکلات سینوس وجود دارد که شما می توانید استفاده کنید.
1. آب بنوشید
نوشیدن مایعات و برقراری یک مرطوب کننده و یا بخارساز مفید است چرا این مهم است؟ زیرا مایعات و رطوبت سبب نازک شدن مخاط و به تخلیه سینوسها کمک می کند آنها همچنین سینوس های شما را روان و پوست شما را هیدراته نگه می دارد.
2. بینی ها را با سرم شستشو آبیاری کنید
شستشوی بینی، آبیاری بینی در تسکین احتقان بینی و سوزش بسیار موثر است آبیاری سرم نمکی به معنی به سادگی و به آرامی بینی خود را با یک محلول سالین شستشو دهید شما می توانید این کار را با بطری های خاص، سرنگ حبابدار، یا دستگاه ارزان قیمت که شبیه لامپ علاءالدین است انجام دهید مخلوط نمکی نیز در داروخانه ها در دسترس است همچنین می توانید 1 قاشق چای خوری نمک دریا را در  1پاینت ( وزن معادل نیم کوارت ) آب مقطر، سترون شده یا فیلتر شده حل نمایید ( از نمک طعام، که معمولاً شامل مواد افزودنی است استفاده نکنید ) سپس  کمی جوش شیرین به مخلوط اضافه کنید.
برای آبیاری سینوس در حالی که ایستاده اید محلول را  یا سرنگ به یک سوراخ بینی در حالی که سر خود را کج کرده اید بریزید تا از سوراخ بینی دیگر جریان یابد.
3. بخار
بخار به از بین بردن احتقان با شل کردن موکوس کمک می کند خودتان می توانید درمان را با استفاده از یک کاسه آب داغ و یک حوله بزرگ انجام دهید اگر دوست دارید می توانید منتول، کافور و یا روغن اوکالیپتوس را به آب اضافه کنید حوله را روی سر خود انداخته و سپس در امتداد دو طرف کاسه پایین اندازید تا بخار در داخل به دام افتد اکثر مردم این کار را تا زمانی که پراکندگی بخار وجود دارد انجام می دهند بخار دوش گرم نیز می تواند موثر باشد اما متمرکز شدن بخار کمتر است.
4. سوپ مرغ
این یک داستان قدیمی نیست تعدادی از مطالعات از منافع سوپ مرغ در کمک به سهولت احتقان حمایت می کنند یک مطالعه نشان داد که سوپ مرغ التهاب همراه با احتقان سینوس و سرماخوردگی را کاهش می دهد.
پس چه راز در آن است؟ دانشمندان ماده فعال در سوپ مرغ را مشخص نکرده اند اما آنها بر این باورند که بخار همراه با اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مواد تشکیل دهنده سوپ به شفاف کردن سینوس کمک می کنند.
5. کمپرس گرم
آکادمی آمریکایی جراحی گوش و حلق – سر و گردن (AAO-HNS)  توصیه چرخش کمپرس گرم و سرد روی سینوسها دارند.
دراز بکشید و یک کمپرس گرم را به مدت سه دقیقه در سراسر بینی، گونه ها و پیشانی قرار دهید.
کمپرس گرم  را برداشته و به مدت 30 ثانیه کمپرس سرد قرار دهید.
این عمل را دو تا سه بار انجام دهید
شما می توانید این کار دو تا شش بار در هر روز تکرار کنید.

 

احتقان بینی, سرماخوردگی

بخار به از بین بردن احتقان بینی کمک می کند.

 

چه هنگامی باید به پزشک مراجعه کنید
علائمی که شما باید به پزشک مراجعه نمایید عبارتند از:
علائم بیشتر از10  روز طول بکشد.

تب 102  درجه فازینهایت یا بالاتر باشد.

علائم بدتر و بدتر شده، از جمله بالا رفتن تب و یا ترشحات مایل به سبز بینی شما افزایش یافته باشد.

تغییرات در بینایی رخ دهد.

اگر شما مبتلا به آسم یا آمفیزم هستید و یا داروهایی برای سرکوب سیستم ایمنی بدن مصرف می نمایید.
نکته: توجه داشته باشید که شما تنها این بیماری را ندارید بلکه با توجه به نظر AAO-HNS، بیش از 37 میلیون آمریکایی حداقل یک بار سینوزیت را در یک سال داشته اند اما این داروهای خانگی می تواند زودتر به تسکین علائم و داشتن تنفس آسان به شما کمک کنند.

منبع:foodregime.com

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148743
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما