سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 - 10:59

تندترین کیهان ماه‌های اخیر علیه اصلاح طلبان/ چرایی واکنش مراجع به سخنان روحانی/ نرخ سود بانکی و قیمت مسکن/ نسل‌کشی احمدی‌نژاد!/ رپرتاژ برای یک تصادفی

روزنامه‌های اصلاح‌طلب همزمان با حمله به وزیر کشور، سخنان تکراری جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در‌باره بابک زنجانی را به تیتر نخست خود تبدیل کرده‌اند. انتقادات برخی مراجع به رئیس‌جمهور با تحلیل‌هایی در‌باره شیوه اطلاع‌رسانی به مراجع همراه شده است. تعریف افراطی‌گری، آینده نرخ سود بانکی، انتخابات مجلس دهم، تحولات منطقه و مذاکرات هسته‌ای، دیگر مطالب مهم روزنامه‌های سه‌شنبه هستند.

در ادامه می‌توانید روایت تابناک از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های سه‌شنبه هشتم اردیبهشت را مرور کنید.

تندترین کیهان ماه‌های اخیر/ چرایی واکنش مراجع به سخنان روحانی/ نرخ سود بانکی و قیمت مسکن/ نسل‌کشی احمدی‌نژاد!/ رپرتاژ برای یک تصادفیجمهوری اسلامی همچنان تحولات منطقه را در کانون توجه خود قرار داده است. پس از طرح اتهاماتی علیه کشورهای عربی در روز گذشته، این روزنامه در سرمقاله امروز خود «ارتش رژیم صهیونیستی را بازوی نظامی تکفیری‌ها» نامیده و در تیتر نخست خود از «افشای قراردادهای نظامی رژیم صهیونیستی با کشورهای عرب خلیج فارس» خبر داده است. در مورد جمهوری اسلامی نکته قابل توجه اینکه در صفحه اول این روزنامه سنتی، به واکنش‌های دیروز مراجع قم به سخنان رئیس‌جمهور هیچ اشاره‌ای نشده است.

تندترین کیهان ماه‌های اخیر/ چرایی واکنش مراجع به سخنان روحانی/ نرخ سود بانکی و قیمت مسکن/ نسل‌کشی احمدی‌نژاد!/ رپرتاژ برای یک تصادفیجدای از گفت‌و‌گو با سید محمد غرضی و اخبار اقتصادی، بیشتر مطالب شرق را می‌توان در دو قالب کلی حمله به احمدی‌نژاد و حمله به وزیر کشور خلاصه کرد. غرضی در گفت و گو با شرق، واگذاری مخابرات را حرام و غیرقانونی خوانده است. شرق تیتر اصلی خود را به دیدار نمایندگان حزب چپ‌گرای مام میهن ترکیه با احمدی‌نژاد اختصاص داده و پرداختن به پرونده مرتضوی را به صفحه دوم خود برده است. شرق با اشاره به سخنان دیروز جهانگیری، تیتر گمراه‌کننده «۱۷۰ میلیارد دلار موجودی حساب ذخیره ارزی صفر شد» را انتخاب کرده است.

سرمقاله شرق با تیتر «جوهر ریخته بر پیراهن وزیر» و به قلم احمد غلامی سردبیر این روزنامه یکی از چند مطلب شرق در مورد وزیر کشور است. وی از جمله نوشته: اگر با تسامح گفته‌های ایشان را در صحن علنی مجلس و عذرخواهی‌شان را بپذیریم، اشکال بزرگ‌تری بروز می‌کند که در شأن وزیر نیست. گفتن حرف‌های بی‌پشتوانه و بی‌سند و بعد پس‌گرفتن‌ و عذرخواهی بابتش، هم وزیر را به‌صرف وزیر‌بودنش مورد سؤال قرار می‌دهد و هم جایگاه وزارت کشور را که مهم‌ترین و سیاسی‌ترین رکن دولت است.

با پذیرش این اشتباه زندگی سیاسی رحمانی‌فضلی تمام می‌شود و تنها شبحی از او در مسند وزارت باقی می‌ماند. و باز اگر با تسامح بپذیریم که او بیمناک شده و عقب‌نشینی کرده است، خسران بیشتری عارض می‌شود، و آن این است که جایگاه وزیر (صندلی وزارتش) خدشه‌دار می‌شود. در سیاست مدرن میان نفس و جایگاه نفس ارتباطی تنگاتنگ وجود دارد. برای مثال سخنرانی رحمانی‌فضلی به‌عنوان یک فرد حتی در یک روزنامه محلی نیز منعکس نخواهد شد. اما همین فرد براساس جایگاهش می‌تواند روزها و هفته‌ها تیترِ مهم‌ترین روزنامه‌های کشور را به خود اختصاص دهد. پس اگر اشتباه او را بپذیریم، بعد از این او به دشواری می‌تواند بر مسند وزرات تکیه زند و به تمشیت امور بپردازد و مهم‌تر از همه، استان‌های کشور را راهبری و مدیریت کند. فرضیه‌های دیگری را هم می‌توان در نظر گرفت؛ اینکه وزیر کشور پروژه‌ای را آغاز کرده و در پسِ پرده به نتایجی که می‌خواسته دست یافته است، و اینک با خیال راحت در معرض و منظر دیگران عذرخواهی می‌کند و درواقع خود را قربانی‌ یک پروژه‌ کرده است. اما اینکه وزیر کشور به خواسته‌اش رسیده یا نرسیده، عقب‌نشینی کرده یا نکرده، و یا پرونده زیر دستش پر از مدرک و سند بوده و باز نشده، هیچ‌ کدام در شکستن اعتماد به او و وزارتش تغییری نمی‌دهد.

تندترین کیهان ماه‌های اخیر/ چرایی واکنش مراجع به سخنان روحانی/ نرخ سود بانکی و قیمت مسکن/ نسل‌کشی احمدی‌نژاد!/ رپرتاژ برای یک تصادفیمطالب امروز کیهان از تندترین مطالب این روزنامه نسبت به اصلاح‌طلبان در ماه‌های اخیر است. کیهان، تیتر اصلی خود را به گزارشی با تیتر «بازی کثیف با پول‌های کثیف تازه‌ترین رسوایی مدعیان اصلاحات» اختصاص داده که در شروع آن آمده است: توضیحات وزیر کشور در صحن علنی مجلس به بازی کثیف رسانه‌های مدعی اصلاحات پایان داد. بازی ناجوانمردانه و همسو با دشمن که منافع ملی بزرگ‌ترین قربانی آن بود.

کیهان در مطلبی دیگر در این باره، آفتاب یزد را یک روزنامه اجاره‌ای دم‌دستی توصیف کرده که سردبیر آن چند سال پیش از کشور گریخته و در آمریکا پناهندگی گرفته و روزنامه اعتماد را گاو پیشانی‌سفید آلودگی به پول‌های کثیف و کاسبی با روزنامه دانسته است.

حسین شریعتمداری در پایان یادداشت روز کیهان با تیتر «فکت‌شیت افراطی‌گری!»، پس از طرح مسائلی علیه اصلاح‌طلبان در موضوعاتی مانند حمایت از صدام در جنگ با کویت، حوادث سالهای ۷۸ و ۸۸ و ماجرای پول‌های کثیف نوشته: حالا با توجه به اسناد غیرقابل انکاری که فقط چند نمونه از آن به مصداق «مشتی از خروار‌ها» و «اندکی‌ از بسیار‌ها» ارائه شد، جای آن است که همگان به قضاوت بنشینند و به این پرسش پاسخ بدهند که آیا واژه «افراطی‌» محترمانه‌ترین! نام برای مدعیان اصلاحات نیست؟ خیانت و جنایت و وطن‌فروشی برخی از آنان! که جای خود دارد.

تندترین کیهان ماه‌های اخیر/ چرایی واکنش مراجع به سخنان روحانی/ نرخ سود بانکی و قیمت مسکن/ نسل‌کشی احمدی‌نژاد!/ رپرتاژ برای یک تصادفیدر حالی که روزانه صدها نفر در تصادفات جاده‌ای در ایران جان می‌دهند یا زخمی می‌شوند، شهروند روزنامه سازمان هلال احمر، بخش مهمی از صفحه نخست خود را به «روایت تنها بازمانده تصادف «بی‌ام‌و» در بزرگراه همت» اختصاص داده که ظاهرا آرنجش در این تصادف شکسته است!

شهروند در صفحه نخست خود به مطالب جدی هم اشاره‌ای دارد. این روزنامه در بخشی از مطلبی با تیتر «تکرار سناریوی انتقال ناقص اطلاعات به علما» نوشته: درواقع منظور حسن روحانی از بیان این جمله که «وظیفه پلیس اجرای قانون است نه اسلام»، این بوده که در نظام اسلامی که قوانین ریشه اسلامی دارند، اجرای قوانین درواقع اجرای اسلام است و از آنجایی‌که که نهادهایی مانند نیروی انتظامی با اجرا و اعمال قانون سروکار دارند، بنابراین چنانچه همین بخش را به نحو احسن انجام دهند، اسلام نیز رعایت و اجرا شده است. درحالی‌که اجرای اسلام مفهومی کلی است که می‌توان برداشت‌های گوناگونی بسته به افراد مختلف از آن کرد. انعکاس ناقص اطلاعات به مراجع تقلید و علما پیش از این نیز برای دولت حاشیه‌هایی ایجاد کرده بود.

شهروند همچنین متن مناظره‌ای در‌باره «اثر کاهش نرخ سود بانکی بر زندگی مردم» را منتشر کرده که در ابتدای آن آمده: با کاهش نرخ تورم چندی است که بحث کاهش نرخ سود بانکی در اقتصاد ایران مطرح شده است. چرا که براساس استدلال‌های اقتصادی، باید هماهنگی متعارفی میان نرخ بهره و تورم برقرار باشد. وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی هم در این بخش بر اجرای این موضوع اهتمام ویژه گزارده‌اند و با توافق بین بانک‌ها قرار است این نرخ ٢‌درصد کاهش یابد. با فرض کاهش ٢درصدی نرخ سود بانکی، این پرسش مطرح شده است که آیا ٢‌درصد کاهش در این شرایط کافی است و آیا کاهش سود می‌تواند دلیلی برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال شود؟ اما در این حوزه بحث تبعات کاهش نرخ بهره بانکی هم مطرح است که مبادا این کاهش باعث چرخش نقدینگی از بانک به بازارهای موازی شود. اما مردم در سوی دیگر این ماجرا نگرانند و می‌پرسند که تورم و زندگی آنها چه تاثیری از این رویه خواهد پذیرفت.

تندترین کیهان ماه‌های اخیر/ چرایی واکنش مراجع به سخنان روحانی/ نرخ سود بانکی و قیمت مسکن/ نسل‌کشی احمدی‌نژاد!/ رپرتاژ برای یک تصادفینگرانی در باره تصمیم احتمالی دولت در باره نرخ سود بانکی، بخش مهمی از مطالب روزنامه دنیای اقتصاد را هم به خود اختصاص داده است. پرویز عقیلی و موسی غنی‌نژاد در سرمقاله این روزنامه با تیتر «خطر انحراف از رویکرد کارشناسی» به دولت هشدار داده‌اند که به جنگ واقعیات اقتصاد نرود که شکست خواهد خورد.

این روزنامه، ذیل مطلب مربوط به تیتر اصلی خود یعنی «تحریک سفته‌بازی مخرب» نیز نوشته: روند ۱۵ ساله نرخ بازدهی در ۷ بازار اقتصادی و رفتاری که سرمایه‌گذاران خرد و کلان طی این مدت در هر کدام از این بازار‌ها از خود بروز داده‌اند، حکایت از رد یک فرضیه توهمی و تایید هشدار کار‌شناسی درباره تبعات کاهش نرخ سود بانکی دارد. یافته‌های یک تحقیق پیرامون دو موضوع «ترکیب بهینه سبد دارایی افراد» و همچنین «تاثیر سیاست‌های پولی بر تغییر سهم دارایی‌ها» نشان می‌دهد کاهش نرخ سود واقعی سپرده‌های بانکی، بدون آنکه به جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار سهام منجر شود، بازار زمین را به مقصد اول سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند و باعث می‌شود بیشترین دارایی افراد ریسک‌پذیر، با سهم ۷۹ درصدی از سبد، در خرید ملک متمرکز شود. با افت نیروی جاذبه در بازار پول، به ترتیب بازارهای سکه و اوراق مشارکت نیز مقاصد دوم و سوم غالب سرمایه‌گذاران می‌شود. اما بازار سهام که هنگام مثبت بودن نرخ سود بانکی، ۷۶ درصد از دارایی‌های افراد را جذب می‌کند، موقع سرکوب مالی، واکنشی خلاف انتظار مدافعان سیاست کاهش سود از خود بروز می‌دهد. سه دلیل برای خروج نقدینگی از بورس هنگام تضعیف سود بانکی، مطرح و اثبات شده است. در جمع‌بندی این پژوهش از دولت خواسته شده، سود بانکی را با ملاحظه سایر بخش‌های اقتصادی و احتمال بروز تلاطم در بازارهایی همچون مسکن تغییر دهد.

تندترین کیهان ماه‌های اخیر/ چرایی واکنش مراجع به سخنان روحانی/ نرخ سود بانکی و قیمت مسکن/ نسل‌کشی احمدی‌نژاد!/ رپرتاژ برای یک تصادفی«احمدی ن‍ژاد نسل‌كشی كرد» عنوان گفت‌و‌گوی روزنامه قانون با عیسی کلانتری است که در شروع آن آمده: راضی نشد گفت‌و‌گو را بدون انتقاد از دولت احمدی‌نژاد و آسیب‌هایی که به بخش کشاورزی زده است، آغاز کند. برای مثال در واکنش به این پرسش که: طی سال‌های گذشته شاید به حد کافی خرابی‌های دولت احمدی‌نژاد در اقتصاد و به‌خصوص در بخش کشاورزی نمایان شده است، لطفا شما ارزیابی خودتان را از سیاست‌های دولت یازدهم در بخش کشاورزی بفرمایید، گفت: «چطور ممکن است احمدی‌نژاد از آن ۷۵ میلیارد متر مکعب اضافه برداشتی که از آب‌های زیرزمینی کرد و دشت‌های ایران را کشت، به راحتی تبرئه شود؟» دکترعیسی کلانتری وزیر اسبق کشاورزی و دبیرکل خانه کشاورز در میان صحبت‌هایش بار‌ها تاکید کرد: نسل‌های آینده احمدی‌نژاد را به خاطر صدماتی که به منابع آب و خاک این سرزمین زده است نفرین خواهند کرد. کلانتری بدون جبران خرابی‌های هشت سال گذشته در حوزه کشاورزی هیچ آینده‌ای را برای این بخش متصور نیست. به همین دلیل پاسخ هر پرسشی از وی در خصوص تصمیمات آینده در بخش کشاورزی و ارزیابی سیاست‌های دولت یازدهم برگشت داده شد به اما و اگرهای جبران خسارت‌های دولت احمدی‌نژاد در این بخش.

قانون همچنین در‌باره انتخابات مجلس دهم، ائتلاف منهاي مصباح در بین اصولگرایان را مورد توجه قرار داده است.

تندترین کیهان ماه‌های اخیر/ چرایی واکنش مراجع به سخنان روحانی/ نرخ سود بانکی و قیمت مسکن/ نسل‌کشی احمدی‌نژاد!/ رپرتاژ برای یک تصادفیوطن امروز و جوان در توجه ویژه به سخنان فرمانده سپاه در باره عربستان سعودی شریک هستند. جوان علاوه بر این، انتقادات سه تن از مراجع تقلید نسبت به سخنان رئیس‌جمهور را مهم دانسته است. عباس حاجی نجاری نیز در شروع سرمقاله جوان با تیتر «فراتر از هسته‌اي» نوشته: دشواري كار تيم مذاكره كننده ايراني در مذاكرات هسته‌اي تنها اين نيست كه بتواند در امور فني مربوط به فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران به توافق برسد يا اينكه خطوط قرمز نظام اسلامي را كه مبتني بر منافع امنيت ملي است، به درستي پاس دارد، بلكه عرصه دشوارتر آنجاست كه تيم ايراني با كساني در پشت ميز مذاكره(به ويژه امريكايي‌ها) مواجه است كه ميان اهداف اعلامي و اهداف پنهان آنها در روند مذاكرات فاصله معنا داري وجود دارد. يعني در حالي كه در هدفگذاري براي فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران از اتخاذ راهكارهايي براي جلوگيري از دستيابي ايران به توان ساخت بمب اتمي در كوتاه مدت سخن مي‌گويند و از بيان روي ميز بودن ساير پرونده‌هاي ايران نظير توان موشكي و حقوق بشر نيز غافل نيستند، اما هدف اصليشان از اين فرافكني‌ها «‌تغيير‌» در ايران است، تغييري كه به زعم آنها مسئله ايران را به طور ريشه‌اي حل كند!

تندترین کیهان ماه‌های اخیر/ چرایی واکنش مراجع به سخنان روحانی/ نرخ سود بانکی و قیمت مسکن/ نسل‌کشی احمدی‌نژاد!/ رپرتاژ برای یک تصادفیوطن امروز که سخنان فرمانده سپاه را به مهم‌ترین مطلب خود تبدیل کرده، سرمقاله خود با تیتر «مردم را بی‌اعتماد نکنید!» را به موضوع اظهارات وزیر کشور اختصاص داده و پس از مرور پرونده‌هایی مانند بورسیه‌ها، سرطان‌زایی پارازیت‌ها و بنزین پتروشیمی‌ها، حذف یارانه‌ها و مذاکرات هسته‌ای، به دولت هشدار داده است که: عدم صداقت، بی‌اعتمادی نسبت به مردم، سیاست‌بازی مفرط و تکیه بر غوغاسالاری، اینها برای دولت هزینه‌ساز خواهد بود!

وطن امروز، گفت‌و‌گو‌ با سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تیتر «احساس کردیم بنزین وارداتی پاک است!» را به پیش بردن یکی از همین پرونده‌های مورد نظر خود اختصاص داده است.

تندترین کیهان ماه‌های اخیر/ چرایی واکنش مراجع به سخنان روحانی/ نرخ سود بانکی و قیمت مسکن/ نسل‌کشی احمدی‌نژاد!/ رپرتاژ برای یک تصادفیدر شماره امروز رسالت، چهار مطلب قابل توجه وجود دارد. اشاره به واکنش مراجع به سخنان روحانی، تحلیلی با تیتر «شفافیت، حلقه گم‌شده سیاست خارجی مسکو» که با توجه به ابهامات اخیر در تحویل سامانه‌های دفاعی به ایران نوشته شده، سرمقاله با عنوان « تامين معيشت معلم، دشوارتر از فناوري هسته‌اي نيست!» به قلم محمود فرشیدی وزیر سابق آموزش و پرورش و نهایتا مطلب کوتاهی با عنوان «تفاهم روي ائتلاف حداکثري و وحدت گفتماني» که در مقدمه آن آمده: در نشست سه جانبه حزب موتلفه اسلامي، جمعيت ايثارگران و جبهه پايداري که امروز برگزار شد بر روي ائتلاف و وحدت گفتماني تفاهم شد.

تندترین کیهان ماه‌های اخیر/ چرایی واکنش مراجع به سخنان روحانی/ نرخ سود بانکی و قیمت مسکن/ نسل‌کشی احمدی‌نژاد!/ رپرتاژ برای یک تصادفیروزنامه دولتی ایران، با پایان ماجرای پول‌های کثیف، ضمن اشاره به سخنان دیروز جهانگیری درباره بابک زنجانی، ماجرای جدیدی با تیتر «فعالیت انتخاباتی غیرقانونی در آذربایجان غربی» را کلید زده و از قول عثمانی نماینده بوکان نوشته: اینها دارند نامزدتراشی می‌کنند یعنی به جای اینکه مردم از کسی بخواهند نامزد شود، اینها با وعده و وعید‌های خود افرادی را که دارای وجهه خوبی هستند، ترغیب به حضور در انتخابات می‌کنند. مدیران این جریان در استان به افراد وجیه که البته اغلب، فاقد توانمندی‌های مالی هستند، قول داده‌اند که همه هزینه‌های مالی را تقبل می‌کنند. ادعا می‌کنند که تأیید صلاحیت‌شان را هم می‌گیرند و رقیب‌شان را هم رد صلاحیت می‌کنند. این حرف‌ها را البته برای ایجاد روحیه و امید در بین طرفداران خود و ایجاد هراس و فشار به رقبای خود می‌زنند. اینها می‌خواهند با استفاده از وجهه نسبتاً خوب برخی افراد در استان و با هزینه‌های مالی گزافی که خودشان می‌کنند، افرادی را وارد مجلس کنند که در مرحله اول حرفی از گرایش سیاسی و فکری آنها نزنند و وقتی وارد مجلس شدند آنگاه موجودیت خود را اعلام کنند. آنچه الان خیلی مشهود است، مدیریت مرکزی این جریان در استان خیلی تلاش دارد که پشت صحنه بماند و به هیچ وجه مشخص نشود که این نامزدها، کاندیداهای جریان سیاسی دولت قبل هستند.

دیگر مطلب قابل تامل روزنامه دولت، سرمقاله ایران با تیتر «سقوط وقتی آغاز شد که دانش زیر سؤال رفت!» به قلم تقی آزاد ارمکی است.

تندترین کیهان ماه‌های اخیر/ چرایی واکنش مراجع به سخنان روحانی/ نرخ سود بانکی و قیمت مسکن/ نسل‌کشی احمدی‌نژاد!/ رپرتاژ برای یک تصادفیآرمان در کنار مطالبی در‌باره سخنان دیروز جهانگیری و دعوت انصار حزب‌الله گرگان از سید حسن خمینی، امروز هم توجه خاصی به آینده سیاسی احمدی‌نژاد دارد و علاوه بر یادداشتی از داریوش قنبری در باره استراتژی انتخاباتی احمدی‌نژاد در بخشی از مطلبی با تیتر «سردرگمی در اصولگرایی» نوشته: احمدی‌نژاد پدیده‌ای بود که با حمایت اصولگرایان پا گرفت اما حالا نمی‌دانند با ماجرایی که مهر اصولگرایی پای آن زده شده چه کنند؛ گویا یک راه چاره در اغلب چهره‌های اصولگرایی به‌عنوان تنها راهکار مدنظر قرار گرفته و آن انکار اصولگرایی احمدی‌نژاد است. چراکه یک روز می‌گویند معلوم نبود اصولگرایی احمدی‌نژاد از چه نوعی بود و روز دیگر می‌گویند احمدی‌نژاد برآمده از اصولگرایان نبود. در شرایطی که اصلاح‌طلبان در جریان وحدت به پیش افتاده‌اند آنها هنوز نمی‌دانند وارد ائتلاف با احمدی‌نژاد شوند یا خیر و به همین دلیل صدا‌های ضد و نقیض از بلندگوهای اصولگرایی به گوش می‌رسد. «زاکانی» درحالی به «آرمان» می‌گوید با احمدی‌نژاد وحدت نمی‌کنیم که «آقاتهرانی» وفاق جبهه پایداری با جریان نزدیک به محمود احمدی‌نژاد را غیر قابل پیش‌بینی عنوان می‌کند، درواقع آقاتهرانی تلویحا به این موضوع اشاره می‌کند که ائتلاف با احمدی‌نژاد می‌تواند صورت پذیرد و آنچنان که زاکانی قاطعانه می‌گوید ائتلافی با احمدی‌نژاد درکار نخواهد بود و نیز نیست.

تندترین کیهان ماه‌های اخیر/ چرایی واکنش مراجع به سخنان روحانی/ نرخ سود بانکی و قیمت مسکن/ نسل‌کشی احمدی‌نژاد!/ رپرتاژ برای یک تصادفیو در پایان اینکه‌ روزنامه اعتماد که انعکاس سخنان دیروز جهانگیری و نیز حضور مطهری در دانشگاه امیرکبیر را در صفحه اول خود برجسته کرده است. الهام امين‌زاده، معاون رئیس‌جمهور نیز یادداشتی با تیتر «حق دسترسي آزاد به اطلاعات در قانون» برای اعتماد نوشته است.

علاوه بر چند مطلب در‌باره فساد اقتصادی، سيد محمود ميرلوحي، معاون وزير كشور دولت اصلاحات و از چهره‌هاي حاضر در شوراي راهبردي انتخاباتی اصلاح‌طلبان نیز به اعتماد گفته: حاضريم داوطلبانه تمام هزينه هاي انتخاباتي را گزارش كنيم.

عناوین اخبار روزنامه آفتاب یزد در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه ابرار در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :

عناوین اخبار روزنامه ابرار اقتصادی در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه ابتکار در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :

عناوین اخبار روزنامه افکار در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه اقتصاد پویا در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه اطلاعات در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه ایران در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :  پشت پرده بابک زنجانی باید معلوم شود ؛ ورود 2وزیر به پرونده جوانان زندانی ؛ روحانی جریان اعتدال را حفظ کرده است ؛ اسرار اسکلت زن 7 هزار ساله در تهران ؛ افتتاح بازار فیلم تهران با‌حضور وزیر ارشاد ؛ ابطال یک میلیون مدرک تحصیلی جعلی ؛ جای خالی قوانین جامع برای حفظ جنگل ها ؛ وزنه برداری به «مراد»ش رسید ؛ می‌دانستم درچه راهی گام برمی‌دارم ؛ «ایران جوان» ضمیمه رایگان امروز ؛ توضیح درباره عکس سلفی سخنگوی وزارت خارجه ؛ مراسم گرامیداشت معلم روزنامه‌نگاری ؛ شرایط بازگرداندن پرداخت‌های اشتباهی جرایم رانندگی ؛ پیشنهاد جدید برای تولید «ال.ان‌.جی» از گاز همراه نفت ؛ دنیایی تصویر کنیم که کارگر را به آینده امیدوار کند ؛ سقوط وقتی آغاز شد که دانش زیر سؤال رفت! ؛
عناوین اخبار روزنامه تجارت در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه تعادل در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه تفاهم در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 : رشد 40 درصدی تولیدات در دستور کار سایپا؛اعلام تعرفه‌های پزشکی 94؛هدف گذاری صادرات 3 میلیارد دلاری صنایع غذایی در سال جاری؛درخواست مخابرات برای افزایش نرخ تمامی مکالمات تلفن ثابت؛تشکیل کارگروه ویژه بهبود فضای کسب و کار؛اجرای پروژه ساماندهی صنایع در پایتخت؛صعود طلا در بازارهای جهانی؛قهر سهامداران با بورس؛مصرف انرژی در ایران سه برابر میانگین جهانی؛ «کم‌فروشی» به‌جای «گران فروشی»؛حرکت کند صنعت فولاد در سنگلاخ سرمایه‌گذاری ؛برگزاری جلسه هم‌اندیشی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ؛
عناوین اخبار روزنامه جام جم در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه جهان اقتصاد در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه جهان صنعت در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه جوان در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه حمایت در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه خراسان در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه رسالت در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 : چرا عربستان به مسلمان کشی در یمن ادامه می دهد ؟؛خام‌فروشی تا 2 سال آینده متوقف ‌می‌شود؛مدیریت انرژی کشور اعتقادی به تولید داخلی ندارد؛تقسیم بندی دانشگاه ها به 9 منطقه؛اعضای حزب منحله مشارکت، حزب اتحاد ملت ایران را هدایت می‌کنند؛
عناوین اخبار روزنامه رویش ملت در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه سیاست روز در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 : اجرای اسلام وظیفه همگان است؛مسئولان ملاحظه‌کاری در مورد عربستان خائن را کنار بگذارند؛دولت ناتوان از تحقق وعده درمان بیکاری؛آمادگی برای خنثی‌سازی ماموریت سعودی منصور؛وزارت ورزش یا وزارت فوتبال یا وزارت منهای جوانان؛
عناوین اخبار روزنامه کار و کارگر در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه کیهان در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه گسترش صمت در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :
عناوین اخبار روزنامه وطن امروز در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :  ملاحظه‌کاری درباره عربستان خائن را کنار بگذارید ؛ احساس کردیم بنزین وارداتی پاک است! ؛ مردم را بی‌اعتماد نکنید! ؛ 40 هزار نفر قربانی احتمالی زلزله نپال ؛ سرگردانی مردم نتیجه حذف بی‌سروصدا ؛ تذکر مراجع به روحانی ؛ افزایش 15درصدی تعرفه‌های پزشکی ؛ رمز وای‌فای همسایه چند است؟! ؛ وزن کالاها آب می‌رود! ؛ روند سال 82 ادامه پیدا می‌کرد الان با لوکزامبورگ باید مذاکره می‌کردید ؛
عناوین اخبار روزنامه ابرار ورزشى در روز سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 :

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148659
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما