سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 - 10:07

نخستین ورود یک وزیر خارجه آمریکا به حوزه تحت فرمان ایران پس از انقلاب + جزئیات

محمدجواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و آمریکا دوشنبه شب در شهر نیویورک با یکدیگر دیدار کردند.
به گزارش بویرنیوز، این دیدار در محل اقامتگاه نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

این برای نخستین بار پس از انقلاب سال 57 ایران است که یک وزیر خارجه آمریکا وارد اقامتگاه نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک می شود.

جان کری پیش از این ملاقات گفته بود که در این دیدار از همتای ایرانی​اش خواهد خواست برای بازگشت حوثی​ها پای میز مذاکره در یمن تلاش کند.

به گزارش رویترز کری پیش از دیدار با ظریف در سخنرانی خود در اجلاس بازبینی پیمان “ان پی تی ” در نیویورک تاکید کرد که ایران و گروه 1+5 بیش از هر زمان دیگری برای نخستین بار در طی 12 سال گذشته به یک توافق تاریخی نزدیک شده اند.

وزیر امور خارجه آمریکا در اجلاس ان پی تی گفت:”ما در واقع بیش از هر زمان دیگری به یک توافق خوب و جامع که به دنبال آن هستیم ، نزدیک ترشده ایم و اگر ما موفق به انجام این مهم شویم، امنیت بیشتری برای تمام جهان حاصل خواهد شد.”

کری با این وجود تاکید کرد که گفت و گوهای سختی در هفته های آتی در پیش است و برخی مسایل کلیدی هنوز بین دو طرف مذاکره لاینحل مانده است.

منبع عکس ها ایسنا، ایرنا و رویترز است.

 

جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در حال ورود به محل دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران که در حاشیه نشست بازنگری ان پی تی در نیویورک انجام شد .

 جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در حال ورود به محل دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران که در حاشیه نشست بازنگری ان پی تی در نیویورک انجام شد .

دیدار محمدجواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایرن و آمریکا در محل اقامتگاه نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک – منبع عکس: رویترز

دیدار محمدجواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایرن و آمریکا در محل اقامتگاه نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک - منبع عکس: رویترز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148617
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ای هیچ.مرگ بر آمریکا مرگ بر آمریکا

دیدگاه شما