چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 - 12:20

در یاسوج چه می گذرد؟/ مقصر شورای شهر است یا شهردار یاسوج؟

به جرات می توان گفت هیچگاه ارتباط خوبی میان این دو نهاد شهری برقرار نشد که نتیجه این حاشیه سازی ها وضعیت نابسامان شهر یاسوج در بسیاری از موارد بود.

گروه اجتماعی – روز گذشته شهردار یاسوج در همایش شوراهای استان با ادبیات تند شورای این شهر را به باد انتقاد گرفت تا نشان دهد حاشیه های شورای شهر و شهرداری در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تمامی ندارد.

به گزارش «بویر نیوز»، جاوید در بخشی از سخنانش با بیان اینکه نباید منافع شخصی و گروهی جای منافع عمومی را بگیرد، اظهار داشت: “منافع شهر و شهروندان بر هر منافعی ارجحیت دارد. همانطور که در استان استاندار و در شهرستان فرماندار حرف اول و آخر را می زنند، در شهر نیز باید شهردار حرف اول و آخر را بزند اما هم اکنون اینگونه نیست و تا شهردار می‌خواهد اعمال قانون کند، با تهدید، توهین، تهمت و … مواجه می‌شد.

نگاهی به روابط شورای شهر یاسوج و شهرداری از گذشته تاکنون حاوی این پیام مهم است که اختلاف نظرها نه تنها در گذر زمان حل نشد بلکه به قول جاوید تهدید، توهین و تهمت نیز منجر شد که البته ثمر این اختلافات را در وضع نابسامان سیمای شهری پایتخت طبیعت بخوبی می توان دید.

اختلافات در شورای چهارم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از اولین روز پس از انتخابات با دو دستگی در میان اعضای شورایی که هنوز بر کرسی ننشته بودند آغاز شد و حتی بعد از تحلیف نیز ساعات زیادی ادامه نداشت و پس از آن انتخاب هیئت رئیسه بخاطر اختلافات به درازا کشید و بعد نیز انتخاب شهردار بار دیگر تنش را بین اعضای یازده نفره شورای شهر یاسوج بیشتر کرد.

علیرغم اینکه برخی بشدت مخالف انتخاب جاوید برای جایگاه شهرداری بودند اما انتخاب وی با 11 رای نویدبخش شروع فصل کار و سازندگی و البته مهمتر اینکه پایان اختلافات بود که این خوشبینی مدت زیادی دوام نیاورد و با مصاحبه های دو تن از اعضای شورای شهر بر علیه شورا و شهرداری موج جدید اختلافات براه افتاد.

به جرات می توان گفت هیچگاه ارتباط خوبی میان این دو نهاد شهری برقرار نشد که نتیجه این حاشیه سازی ها وضعیت نابسامان شهر یاسوج در بسیاری از موارد بود.

خیابان ها و کوچه های کنده شده و رها شده بسیاری از خیابان ها، آسفالت ها و لکه گیری های بی کیفیت و حتی با شائبه نمایشی بودن، عدم پرداخت حقوق برخی کارگران و مهمتر اینکه وضعیت بسیار بد شهر یاسوج درایام تعطیلات نوروز بخش کوچکی از عواقب این اختلافات بود که زیان ان فقط متوجه مردم و آبروی شهر مرکز استان شد.

اکنون با سخنان جدید جاوید آنهم در همایش شوراها ذکر چند نکته لازم است تا شاید شورای شهر و شهرداری به خود آیند، تا مردم کاملا از آنها قطع امید نکرده اند:

1 – با گذشت نزدیک به یکسال و نیم از حضور جاوید در شهرداری، اگر ایشان هنوز هم با تهدید، توهین و تهمت مواجه می شود باید این موضوع را از ضعف ایشان دانست که نتوانسته با اعضای شورای شهر تعامل و ارتباط خوبی برقرار کند.

2 – اگر قرار است شهردار حرف اول و اخر را بزند پس موجودیت شورای شهر عملا بی معنا خواهد بود. شهردار محترم حتما مطلع هستند وظیفه شهرداری اجرای مصوبات شورای شهر است.

3 –  شهرداری باید قانون را اعمال کند و هیچ فشاری نباید جلوی آن را بگیرد چرا که اصولا اگر اینگونه عمل نکند، کم کاری است و از طرفی انجام هر کار غیرقانونی نیز جرم محسوب می شود و نباید صورت پذیرد. به بیانی ساده ترشهردار یاسوج اگر با درخواست های قانونی مواجه می شود باید آن را اعمال کند و اگر در غیر اینصورت است بجای کلی گوئی آنها را افشا کند.

4 – مردم دستشان به دیوار شورای شهر نمی رسد که اگر اینگونه بود شاید در انتخاب هایشان تجدید نظر می کردند و البته در دور بعدی انتخابات بعید نیست چنین اتفاقی بیفتد اما شورای شهر که دستش می رسد بهتر است هر چه سریعتر تکلیفشان را با شهرداری مشخص کنند و بقول معروف ” یا رومی روم، یا زنگی زنگ”

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148598
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    جناب بویر نیوز اختلاف اعضای شورا ربطی به عملکرد شهرداری ندارد  در ثانی خود شما اوردید که یازده نفر به جاوید رای دادند پس این نشان از کم کاری جاوید است

    • ازادی بیان گفت:

      اینطور که شما تحلیل فرمودید نیست ،درخواستهای غیر مترقبه از عوامل درگیریها وهمه به ضررخدمات رسانی ومردم است مردم در رای گیری تجدید نظر کننداگر شهر دار را آزاد بگذارند فکر کنم شهر یک رنگ وروی بگیرد

  2. سهام گفت:

    ظاهرا اتفاقات بدی در شورا انجام گرفته استاندار باید ورود پیدا کند

  3. سجاد گفت:

    اگر  نمیتوانید  به  مردم  خدمت  کنید  کنار  بروید  تا  خیانت  نکرده  باشید

  4. شهروند گفت:

    آش انقدرشورشده که صدای آشپز را هم دراورد.خدایا شهرون
    دان مارا صبر بیشتر عنایت فرما.هروقت درجمعی صحبت ازعملکرد بعضی ازاعضااءشورامیشود میگوید خدا ……

  5. همشهری قدیمی گفت:

    خدا رو هزاران مرتبه شکر میکنم که از این استان خارج شدم

  6. ناشناس گفت:

    اصلی ترین مشکل هر شهر وجود مبارک شوراهایی است که بخاطر رای آوردن حاضرند هر کاری بکنند.افرادی که بیشتر برای منفعت خود و اقوامشان به شورا امدند نه حل مشکلات شهر و شهروندان.جناب بویر نیوز همین شما خدا میداند به طرفداری از کدام شورا این مطلب را روی سایت اوردید!!!!وقتی شما رسانه ای ها با گرایش به سمت شورایی که ماهیتش برای همه مشخص شده ،جانبدارانه مطلب میزنید و حمایت میکنید دیگر چه انتظاری از مردم عادی برود؟؟؟؟؟

  7. شهروند گفت:

    شورای بچه ها ، نه شورای شهر!
    آدمی که 5سال توی شهر زندگی نکرده شده شورای شهر!

  8. کارمندشهرداری گفت:

    به فرموده امام راحل که اول اخلاقتان راقوی کنید بعدبرویددنبال کارتان جناب شهردار محترم به این مهم توجه نماید باتندخویی های بی دلیل وقانون مابانه کام نمایندگان محترم شورای مردمی شهر و پرسنل شهرداری راتلخ نکند چنانچه اندک کاری درشهرصورت گرفته وجود مدیریت شورای شهربوده

  9. واقعیت گفت:

     عضو شورایی که با خرید رای، التماس ،معامله رای وتقلب خودش را بالا بکشد نتیجه اش بهتر از این نمیشه ، از بین اعضاء شورا کسانی هستند که سابقه فعالیت اجرایی اصلا ندارد . رشته تحصیلی  انهامرتبط با شهر و شهرسازی نیست فقط لحظه ای فکر کنید ببینید چطور رای اوردند

  10. شهروند گفت:

    ضعیف ترین شهرداری تاریخ یاسوج رو در این دوسال شاهد بوده ایم همش هم به خاطر وجود مافیایی به نام …… و ……. میباشد

  11. عدالت گفت:

    شوراي شهر خداوكيلي كارتان چيست به وجدانتان رجوع كنيد چكار كرديد بيش از اين به شهروندان ظلم نكنيد افرادي بي سواد و … را كه بعنوان شهرداران مناطق به شهردار تحميل كرد ه ايد كنار بگذاريد

  12. مسعود گفت:

    مقالات افتضاح بود ، بهتره نقد واضح و روشن باشه و البته مدلل . در نهایت تعیین تکلیف هم نکن ، پیشنهاد بده !

  13. ملایی گفت:

    به درک می خوام نه شورا باشد و نه شهردار ، مامردم شرف آباد هم قسم شدیم که در انتخابات شوراها شرکت نکنیم ، چون خدماتی به ما ارائه نمی دن و فقط به فکر خودشان هستن 

  14. شهریار گفت:

    “بویرنیوز” با ذکر چهار نکته، به خصوصیات یک سیستم آرمانی پرداخته ای. با شناختی که از شهردار محترم و اعضای محترم شورا دارم به نظرم حق با شهردار باشد. اعضای شورای شهر باید خارج از هرگونه تنگ نظری و فامیل بازی به فکر حل مشکلات اساسی شهرمان باشند و در مسایل جزئی شهر دخالت نکنند.

  15. تامر گفت:

    با نظرات شورایی و شیر خط کردن پیرامون اداره شهر کار به جایی نمی رسد . کار شورا سیاسی و جناح بندی است نه مدیریت کردن معضلات و مشکلات شهری گرچه شهر دار نیز می خواهد حرف اول و آخر را یزند در مجموع تعامل وجود ندارد و به قول لری خودمان دو سر قوچ در یک فاتیل نمی جوشد

  16. ناشناس گفت:

    حدود 3سال است که می آیند تو نجف آباد ی کوچه را که صاحبی در شهرداری دارد اسفالت می کنند و بر می گردن .اقا جان ای شهردار به داد کسانی که بی صاحبند و حتی ادرس شهرداری را هم بلد نیستند برس

  17. بيطرف گفت:

    شوراي شهري كه با پول و تعصبي و قومي و قبيله اي سر كار بياد و بر اساس شايستگي افراد نباشه !!!!!!!!!!؟؟؟؟

  18. مردم گفت:

    به خدا جاوید 10 سال دیگه شهردار بماند به اندازه ثلث بهرامی آسفالت نمیکنه ؛ خدا وکیلی شهر را بگردید وقضاوت کنید تمام آسفالت های دوره بهرامی خراب شده این اقا نمیتونه حتی ترمیم کنه تا برسه به اسفالت جدید آخ از بخت این مردم !!!!!!!

  19. سجاد گفت:

    زنده باد حاج شیروان وظیفه شناس  و هدایت و خدابخش امیری…… و محسن مفتح عاقبت بخیرم پاینده باشه که دیگه چشمش شورا نمیبینه ….. 

  20. بلکو گفت:

    اقای شهردار یکسال است  جاده روستای بلکو که حدود یک کیلومترمی باشد وبارهاقول داده اون رااسفالت کند تاکنون اقدامی درخصوص اسفالت ان نکرده معلومه ضعیف عمل کرده است

  21. منصف گفت:

    شهردار توانش در حد دهیار یک روستا هم نیست خودش با باندی بازی انتخاب شده است

  22. ع گفت:

    خداوکیلی شورای شهری که یه مشت بچه در کنار چند نفر معامله گر وبا خریدن رای ،التماس،کلک و دادن سیم کارت به شورا راه یافتند چطور میخوان شهر رو اداره کنند .خدا شاهده بهضی از انان مثل مفتح و خدابخش امیری و خ زمانی و وظیفه شناس نمیتونمد یه مدرسه ابتدایی رو اداره کنند.

  23. رضا گفت:

    جالبه خانم زمانی بلد نیست یه نامه بنویسه بعد میخاد کاندید مجلس هم بشه 

  24. ناشناس گفت:

    تا وقتی در استان ما زیبا گرایی وقومی و خویشاوندگرایی حاکم است وضعیت اسفناک همینطور حاکم است.خداوند از بانیان این جور کارها نگذرد

دیدگاه شما