دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 - 18:28

روایت زیباکلام از عقب نشینی وزیر کشور

آریا نوشت: صادق زيباکلام ،استاد دانشگاه تهران درواکنش به اظهارات روز گذشته وزير کشور در صحن علني مجلس ،گفت:بنده بجز ابراز تاسف و تاثر از عقب نشيني 180درجه اي آقاي رحماني فضلي چيز ديگري نمي توانم بگويم.

وي افزود:مساله ورود پول هاي کثيف به انتخابات تنها موضع گيري بجا و مردمي بود که آقاي رحماني فضلي دراين مدت حضورشان در وزارت کشور داشتند درحالي که با توجه به جايگاه ايشان در وزارت کشور انتظار مي رفت بيشتر به مساله پول هاي کثيف ورود کنند.

اين استاد دانشگاه اظهار داشت:من نمي دانم از کجا به آقاي رحماني فضلي فشار وارد شد که ايشان طوري برخورد و عقب نشيني کردند که انگار وزير کشور گينه بيسائو اين اظهارات را درباره پول هاي کثيف مطرح کرده است.

وي تاکيد کرد:متاسفانه مسوولين ما وقتي مي فهمند اظهاراتشان تند و صريح شده بلافاصله عقب نشيني مي کنند و توپ را در زمين رسانه ها مي اندازند و مي گويند حرفهاي ما تحريف شده است البته اگرچه ما از اين رفتارها در مسولانمان زياد ديده ايم اما از فرد اصولگرايي که مدعي پايبندي به اصول و موازين است انتظار نداريم اينقدر سريع عقب نشيني کند آن هم درخصوص موضوعي که از سوي وزير دادگستري هم مطرح شده است.

زيباکلام گفت:من نمي دانم چه اتفاقي افتاده که جايگاه مجلس سقوط کرده و ما از مجلس شوراي اسلامي اول که انتخاباتش درسال 58برگزار شد به مجلس شوراي اسلامي نهم رسيده ايم اگر واقعا نقصي درکار مجلس ما نيست آقاي رحماني فضلي حق داشتند حرفهايشان را پس بگيرند اما واقعيت اين است که نمي توان مجالس اول و دوم انقلاب اسلامي را در کنار مجالس هشتم و نهم قرار داد و مدعي شد کارکردها ، کيفيت و احساس تعهد و مسئوليت نمايندگان امروز مثل آن دو دوره است .نمي توان گفت همانطور که در مجالس اول و دوم انقلاب پول نقشي بازي نمي کرد در انتخابات مجلس هشتم و نهم هم پول خرج کردن در جامعه ما خيلي نقشي نداشته است.

سوال من اين است که آقاي رحماني فضلي چطور مي خواهد اين مسائل را ناديده بگيرند و پشت کند به تفاوت هزينه ها و خرج هايي که در مجالس هشتم و نهم صورت گرفته درحالي که در مجالس اول و دوم نامزدها نيازي به اين خرج کردن ها نداشتند.

وي گفت:بنا بر ادعاي آقاي رحماني فضلي اگر هم فرض را براين بگذاريم  که رسانه ها شيطنت کردند و به اين موضوع پرداختند اما سوال من اين است که جناب آقاي وزير واقعيت چيست؟آيا شما مي توانيد بگوييد هزينه هاي صدها ميليون توماني در انتخابات جمهوري اسلامي ايران اتفاق نمي افتد و يک صدم اين مبلغ در انتخابات  مجالس اول و دوم هزينه مي شد؟ آقاي رحماني فضلي چطور مي توانيد روند سقوط جايگاه مجلس و خرج کردن هايي که در بسياري از حوزه هاي انتخابيه حرف اول را مي زند  انکار کنيد؟

وي تاکيد کرد:اينکه وزير کشور از اساس يک موضوع جدي را درباره انتخابات،مجلس، نظارت استصوابي و رد صلاحيت ها انکار کند جاي تامل و تاثر و تاسف دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148520
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    آقای زیبا کلام مردم همه چیز را میدانند نیازی به کتمان آقای وزیر نیست این رشته سر دراز دارد فشار به ایشان از جانب همان ………….اومده

دیدگاه شما