دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 - 11:06

سخان خادمی درباره جنبه های طایفه ای و قومیت گرایی در جمع شوراها

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: تمرکز بر روی جنبه های منفی قومیت گرایی و برخی نگاه های صرف سیاسی و گروهی یکی از آسیب های جدی در کارکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

به گزارش بویر نیوز، سید موسی خادمی روز یکشنبه در همایش شوراهای اسلامی کهگیلویه وبویراحمد افزود: البته نمی توان نگاه برقومیت گرایی، طایفه ای و حتی گروهی را به طورمطلق امری مذموم دانست اما در جایی که دامن زدن به این مسایل به عملکرد و ساختار یک تشکل شورایی وقانون لطمه می زند،باید از آن پرهیز کرد.

وی یادآور شد: بیشترین نمود و جلوه عینی این آسیب در زمان برگزاری انتخابات شوراها در شهرها و روستاهای مختلف استان است.

خادمی تصریح کرد: درنگاه کلی هم نمی توان شورا و یا حتی موضوعی همچون طایفه گرایی را حذف کرد زیرا هر مولفه ای چنانچه بتواند بر روی ریل جنبه های مثبت و امیدافرین خود حرکت کند، می تواند در کارکردش حاوی فرصت هایی نیز باشد.

خادمی با بیان اینکه در همه جای کشور هنوز آنگونه که شایسته است کارکرد و نظام شورایی و استفاده از خرد جمعی نهادینه نشده است، اظهار کرد: میزان و رتبه برخی از آفت ها و چالش های موجود در عملکرد شوراها بدون شک در استان کهگیلویه وبویراحمد بالاتر و با شدت بیشتری رواج دارد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: شوراها در این راستا وظایف و رسالت سنگینی بر عهده دارند که باید بتوان با ظرافت و حذف نقطه های آسیب زا به توسعه و شکوفایی استان نیز کمک کنند.

وی ابراز داشت: یکی از دستاوردهای اساسی زدودن این نوع نگاه ها و برخی دخالت های نابجا ، موجب تقویت و پررنگ تر شدن نقش نظارتی شوراها خواهد بود.

خادمی از شوراها خواست تا روحیه جمعی، تعامل و مداراکردن با هم و تحمل همدیگر را بیش از پیش سرلوحه کاری خود قرار دهند.

وی بر تعامل و هم اندیشی بیشتر شوراها تاکید کرد و افزود: نظام شورایی و استفاده از خرد جمعی که نقطه مقابل نظام ریاستی است باید همچنان در رفتار و کارکرد شوراهای اسلامی نمود یابد.

رییس شورای اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت: یکی از مشکلات اساسی در کارکرد شوراهای این استان باور ناپذیری جایگاه آن از سوی بسیاری از مدیران اجرایی است.

حجت الله دبیقی افزود: این در حالی است که در قانون اساسی چندین اصل به جایگاه بالای شوراها و نقش نظارتی آنان اختصاص یافته و آن را از برکات نظام و انقلاب دانسته اند.

وی افزود: شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد دارای دو هزار و 104 عضو هستند.

دبیقی اظهار کرد: از این تعداد دو هزار و پنج نفر عضو شوراهای روستایی و 99 نفر نیز عضو شوراهای شهری هستند.

کهگیلیویه وبویراحمد نیز دارای 17 شهر و یکهزار و 676 روستا است.

در این همایش نیز از تعدادی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلیل شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148456
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. منطقی گفت:

    البته بویر نیوز استاندار دکتر هستن ! سعی کن از کلمه دکتر نیز استفاده کن !!!

دیدگاه شما