دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 - 9:35

افشاگری های جاوید از دخالت شورا: در شهرداری‌ها حرف اول را شهردار نمی‌زند

شهردار یاسوج گفت: آموزش شهروندان و توسعه فرهنگ شهرنشینی در کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده است.

به گزارش بویر نیوز، محمد علی جاوید در همایش شوراهای استان مقایسه شهرها را امری نادرست دانست و گفت: مقایسه شهرها نسبی است زیرا هر شهر ظرفیتها، فرهنگها، منابع مالی و شهروندان متفاوتی دارد.

جاوید مقایسه کردن دو شهر یاسوج و شیراز را درست ندانست و اظهار داشت: هر منطقه از شهر شیراز پنج برابر یاسوج بودجه دارد.

وی اظهار داشت: در حالی تفریق بودجه شهر شیراز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که این میزان در شهر یاسوج تنها ۲۰ میلیارد تومان است.

شورا و شهردار مقصر همه کمبودها نیستند

شهردار تصریح کرد: توپ نابسامانی های شهری نباید تنها در زمین شورا و شهردار انداخته شود و همه اشکلات را به شورا و شهردار منتسب کردن به دور از اخلاق است.

جاوید شهروندان را رکن اصلی شهر دانست و بیان داشت: آموزش شهروندان و توسعه فرهنگ شهرنشینی مغفول مانده و این تنها وظیفه شهرداری نیز نیست و نیازمند کاری همگانی است.

وی با بیان اینکه این آموزشها باید از مهدکودک ها آغاز شود، گفت : پدری که کیسه زباله اش را در خیابان می اندازد چگونه می تواند شهروندی برای آینده شهر تربیت کند.

وی عنوان کرد: برخی افراد دو دهه است که هیچگونه عوارض نوسازی پرداخت نکرده اند.

دخالت شورا در امور شهرداری مدیریت شهری را تضعیف می‌کند

وی همچنین به وظایف شوراها اشاره کرد و اظهار داشت: هرجا شوراها به دنبال دخالت در کار شهردار بوده اند، مدیریت شهری تضعیف شده است.

به گزارش کبنا نیوز، جاوید با بیان اینکه نباید منافع شخصی و گروهی جای منافع عمومی را بگیرد، گفت: منافع شهر و شهروندان بر هر منافعی ارجحیت دارد.

شهردار یاسوج گفت: همانطور که در استان استاندار و در شهرستان فرماندار حرف اول و آخر را می زنند، در شهر نیز باید شهردار حرف اول و آخر را بزند اما هم اکنون اینگونه نیست و تا شهردار می‌خواهد اعمال قانون کند، با تهدید، توهین، تهمت و … مواجه می‌شد.

جاوید همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت های استاندار استان از شهرداری‌ها تقدیر کرد و گفت: این حمایت ها نقش مهمی در رشد بودجه شهرداریها داسته است.

وی پل چهارم و سوم بشار، پارک بانوان، پیاده روسازی، پارک محله ای و آسفالت خیابانها را از جمله پروژه های در دست ساخت شهرداری عنوان کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148437
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    با سلام :تمام این چیزهایی که میفرمایی انشاالله بعد از رفتن شما محقق خواهد شد.

  2. سجاد گفت:

    شهردار  بعدی  درستش  اینکه  ریاست  محترم  شورا

  3. اهالی شرف اباد گفت:

    سلام اقای شهردارعزیزمااهالی شرف ابادازطریق شورای شهرپیگیری کردیم فرمودند500میلیون مصوب شده جهت اسفالت جاده شرف ابادولی اقای شهردارمحترم مخالفت مینمایدماالتماس دعا داریم نه پارتی داریم نه دستوردهنده

  4. شهرساز گفت:

    تو خودت هم شهردار وارد و با مدیریت نیستی 

  5. ناشناس گفت:

    خدایی جاوید اصلا روش میشه حرف بزنه. مشکلات همیشه بوده و هستن هم برای جاوید هم برای قبلی ها هم برای بعدی ها. اصلا اگه مشکل نباشه و بودجه و پول به اندازه کافی باشه که مدیر دیگه لازم نیست. جاوید و تیمش بگن چه تغییری توی شهر یاسوج دادن. بابا بهرامی و نگین تاجی و قبلی ها لااقل یه کاری کرده بودن که بهش بنازن با مشکلاتش . این بابا صبح تا شب فقط می ناله. سیستم شهرداری که یه سیستم افتضاحه. تا می تونن بدون حساب و قاعده مردم رو جریمه می کنن. خدا نکنه گذر کسی به شهرداری بخوره. بدون هیچ ضابطه ای. اللهم فرق بینی و بین مهندسین الذین سکونی فی الشهرداریه God, throw separation between us and the Municipal Engineers الله، ورمي الفصل بيننا وبين المهندسين البلدية Dieu, jette-séparation entre nous et les ingénieurs municipaux (فرانسوی) Gott, werfen Trennung zwischen uns und den Gemeindetechniker ( آلمانی)

  6. فرهاد گفت:

    عملکرد مشعشع شهردار وشورا بر همگان روشن است صد متر سنگفرش پیاده رو فلکه ساعت بعد از هشت ماه هنوز نیمه کاره مونده وچهره بسیار زشت ونازیبایی به پایتخت طبیعت ایران داده است شیراز پیشکش به یاسوج برسید

  7. بویراحمد گفت:

    بی انصافترین شهردار یاسوج از اول انقلاب تا حالا اقای دکتر جاوید بوده
    اولا تخفیفات در شهرداری کلا حذف شده دوما تعرفه ها 100برابر شدن سوما منم منم زیاد میکنه….شهردا فقط بهرامی مردم دار

    • شهروند گفت:

      … شهروشهرداری را به یک طایفه واگذارکرده بود با استخدامهای طایفه ای و واگذاری پروژه ها و حتی کوچکترین کارها به یک طایفه خاص شهرداری را مقروض نمود

  8. شهروند گفت:

    چرا جاوید ناتوان استیضاح نمی شود خودش رانت خوار چون شورا نظارت مکند شورا را مزاحم می داند

  9. حقیر گفت:

    آخه بوبر جان می شه بگی سنخیت تیتر با خبر چیست ؟ آخه این که نشد مخاطب داری .

  10. همشهری گفت:

    امام جعفرصادق صادق می فرماییدبدبخت کسی است که آخرت خودرابرای دنیای خودخراب کندوبدبخت ترکسی است که اخرت خود رابرای دنیای دیگران خرا بکند مردم مگه ازخدانمی ترسیدکه این حرف ها رامی زنیدمردمی که این سایت هارابلدنیستند بهترین کسانی هستند که در مورد کارشهرداری نظربدهند این همه اسفالت از شرف آبا دوفلکه جاد وخیایان های اصلی شهر مگه نمی بینید بابا جاوید به اندازه ده سال آسفالت تنهاکرده وپیاده روسازی وجدولگذاری به کنار.شمابرید نگاه کنید اگراززمان شهردارشدن جاوید تاامروز یک نیرو به نیروهای شهرداری اضافه شده بعدبگید جاوید رانت کرده شهرداران قبلی هرکدومش حداقل 100نیرو به کارگرفتند یکمی هم خداترس بودن هم مهمه جاوید الان داره حقوق دوسال پیش کارگران مظلوم میده اقای بهرامی چقدر ازپول این مردم فقیرخرج چندتابچه شهرستانی واسه فوتبالی که هیچ بازده ای هم برای استان نداشت آقای نگین تاجی که هیچ…..والعاقبه للمتقین

  11. میثم گفت:

    بخدا ماساکنین شرف آباد (محله بختیاریهاو فرعی های کوی آزادگان ) با هر قطره باران که می بارد هزارن لعنت و تف بر شهردار و اعضای شورا روانه می کنیم بابا ماهم آدمیم چی شد که می خوان  پول صرف پل چهارم کنید فقط بالا نشینان آدم نیستن ، واگذاراتان بخدا 

  12. شهروند گفت:

    آقای جاوید شهر دار محترم

    لطف بفرمایید این کوچه دامپزشکی که جنب الکتریکی توکل می باشد که آسفالت آن قبل از انقلاب می باشد و در قلب شهر واقع شده که در دید مردم و گردشکران می باشد و در موقع بارندگی آب اینکوچه وارد منازل و مغازه ها می شود و چندین بار به اطلاع شهرداری رسیده ولی متاسفانه اقدامی صورت نگرفته که اخیرا یعنی در سال 94 بعلت آبکرفتگی منازل و مغازه ها توسط صدا و سیما و با حضور پلیس 110 صورتجلسه و گزارش گردید دستور فرمایید رسیدگی و آسفالت گردد.

  13. انصاف گفت:

    اقاي شهردار لطفا شهرداران مناطق را كه شوراي شهر به شما تحميل كردند بازنگري كنيد

  14. شهروند گفت:

    اقای جاویدبفرمایدکه اگرپارتی نیست اقای رمضانی به چه صورت واردشهرداری شده وهمه کاره شهرداریه

  15. نورالا گفت:

    اگرشورانبودچه می شد..هرکاری دلمان می خواست…..

  16. ﭘﻮﺭﻳﺎ گفت:

    ﻟﻂﻔﺎ اﻭﻝ ﻓﻜﺮﻛﻨﻴﺪﺑﻌﺪﻧﻆﺮﺑﺪﻳﻦ ﺑﺎﺭﮔﻨﺎﻩ ﺧﻮﺩﺗﻮﻧﻮﺳﻨﮕﻴﻦ ﻧﻜﻧﻴﻦﺁﺧﻪ ﻣﮕﻪ اﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺁﺳﻔﺎﻟﺖ ﻭﭘﻴﺎﺩﻩ ﺭﻭﺳﺎﺯﻱ ﻭﭘﺮﺩاﺧﺖ ﺣﻘﻮﻕ ﻳﻚ ﺳﺎﻝﻋﻘﺐ ﻣﺎﻧﺪﻩ ي ﻛﺎﺭﮔﺮاﻥ ﺷﻬﺮﺩاﺭﻱ ﺭﻭﻧﻤﻳﺒﻴﻨﻴﻦ ﺷﻬﺮﺩاﺭﻱ ﻫﻨﻮﺯ ﺩاﺭﻩ ﭼﻮﺏ ﺷﻬﺮﺩاﺭاﻱ ﻗﺒﻠﻲ ﭼﻮﻥ ﺑﻬﺮاﻣﻲ ﻭﻧﮕﻴﻦ ﺗﺎﺟﻲ ﺭﻭ ﻣﻲ ﺧﻮﺭﻩ بااﻳﻦﻫﻤﻪ ﺑﺪﻫﻜﺎﺭﻱ ﻭﻧﻴﺮﻭﻱ اﺿﺎﻓﻪ.ﺁﺧﻪ ﺑﺒﻴﻨﻴﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺁﻗﺎﻱ ﺟﺎﻭﻳﺪ ﻳﻪ ﻧﻴﺮﻭاﺳﺘﺨﺪاﻡ ﺷﺪﻩ

  17. په شهرک امام حسین(ع) چه!!! گفت:

    دلتون خوشه. نه شهردار می خونه نه توجهی به این حرفا داره. از بس پول جلوبندی و لاستیک و….. دادیم. از بس برای تفریح نداشتن عقده ای شدیم. از بس زمین های مردم رو جاده گرفت و پولشو ندادن. مگه نباید قبل از تصرف مال مردم حداقل بدونید صاحب داره یا نه! البته حرفام مربوط به اقای جاوید نیست مربوط به همه دوره های گذشته است. چیزی که خودمون میبینیم اینه یه هفته قبل انتخابات چطوری کار میکنن دقیقا روز بعد انتخابات همشون تعطیل شدن. چرا باید سالها دنبال گرفتن حقم (زمین تصرف شده) باشم…

  18. گلایه گفت:

    ندیدم یه مسئول بگه پول داریم. همون اندازه که ادعا دارید بودجه داریم، بازم تغییری احساس نکردیم در وضعیت شهر

  19. بلکو گفت:

    چندساله جاده بلکو افتضاح شده ده بار شهردارقول داده اسفالتش کنه اما هنوز اقدامی صورت نداده اونوقت شعارهم میده من نهضت اسفالت دارم .خدایی اقای جاوید مدیرت نداری اختیارنداری .استعفابده

دیدگاه شما