شنبه 5 اردیبهشت 1394 - 18:48

وزیر تعاون: یارانه 200 هزار نفر تاکنون حذف شده

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حذف یارانه اقشار پردرآمد آغاز شده است گفت: حذف یارانه افراد پردرآمد از 30 هزار نفر شروع شده و این میزان اکنون به 200 هزار نفر رسیده است.

به گزارش فارس، علی ربیعی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی در سخنانی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 600 هزار نفر زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: در کل کشور 35 میلیون و 500 هزار نفر زیرپوشش درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند و امیدواریم با گسترش فعالیت‌های این سازمان، خدمات‌رسانی به این اعضا را ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 200 هزار نفر ریزش نیروی کار داشته‌ایم، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون درخواست اشتغال اعلام شد که 100 هزار نفر از این آمار مشاغل مورد نظر را نپذیرفتند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وظایف گسترده‌ای در ارتباط با معیشت اقشار مختلف مردم به این وزارتخانه واگذار شده است، اظهار کرد: این وزارتخانه در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی مردم موثر است.

وی گفت: بنده در اوایل انقلاب اسلامی به عنوان یک کارگر در کارخانه‌ای فعالیت داشتم اما اکنون به عنوان یک وزیر در جامعه اسلامی ایفای نقش می‌کنم و این موضوع نشان می‌دهد در جامعه اسلامی اقشار مختلف می‌توانند به پست‌های کشوری برسند زیرا این کشور بر اساس مردم بنا شده است.

ربیعی با تاکید بر اینکه مراجع تقلید و علما برکت‌های بسیاری برای جامعه اسلامی دارند تصریح کرد: علما به خوبی نسبت به مسائل جامعه اسلامی آگاهی دارند؛ اکنون جامعه از تولید محوری دور شده و به سمت مصرف‌گرایی حرکت کرده است به همین علت باید ترویج سبک زندگی اسلامی گسترش داده شود.

وی با اشاره به اینکه مسائلی همانند برکت دیگر در جامعه اسلامی مطرح نمی‌شود خاطرنشان کرد: در گذشته از این موضوع به عنوان یک امر دینی یاد می‌کردند اما اکنون این نگاه در جامعه اسلامی کم‌رنگ شده است.

ربیعی بر تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: نظریه‌های اسلامی رفاه باید برای مردم تشریح شود و اساس فعالیت‌های انجام شده در وزارت کار، تعاون رفاه اجتماعی بر این اساس بوده است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کمک‌های مادی به فقرا در ذات مردم ایران اسلامی وجود دارد مطرح کرد: بهزیستی باید از تکیه بر ظرفیت‌های دولتی به سمت تکیه بر ظرفیت‌های مردمی هدایت شود و فعالیت‌های خداپسندانه خود را در مساجد گسترش دهد که این موضوع نیازمند همکاری روحانیت و علما است.

وی با اعلام اینکه این وزارتخانه در ابتدای سال گذشته نزدیک به 5 میلیارد تومان کسری بودجه داشته است تصریح کرد: اکنون 35 میلیون و 500 هزار نفر زیرپوشش درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند و در سال گذشته با تامین کسری این بودجه دفترچه‌های درمانی ارزش مادی پیدا کرد.

رئیس شورای عالی بیمه گفت: در سال گذشته برای مبارزه با فقر حرکت‌های گسترده‌ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و در این راستا خدمات گسترده‌تری برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه حذف یارانه اقشار پردرآمد آغاز شده است گفت: حذف یارانه افراد پردرآمد از 30 هزار نفر شروع شده است و این میزان اکنون به 200 هزار نفر رسیده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148249
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما