شنبه 5 اردیبهشت 1394 - 18:43

کدام نماینده کهگیلویه و بویراحمد بیش ترین سنخیت با استانی شدن انتخابات را دارد؟

بنظر می رسد انتخابات استانی با چنین دیدگاهی نه تنها رقابت های منطقه ای را تشدید نمی کند بلکه با این وضع نگاه های قومیتی چند برابر خواهد شد.

گروه سیاسی – این روزها موضوع استانی شدن انتخابات شوک جدیدی به بازار داغ انتخابات داده است.

به گزارش بویرنیوز، نظرات موافق و مخالف فراوانی توسط فعالان سیاسی پیرامون این طرح تاکنون ارائه شده است و با تصویب کلیات طرح با رای نمایندگان در مجلس، این موضوع نمود ملموس تری به خود گرفته است.

اما در این میان اظهار نظر سه نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد درباره استانی شدن انتخابات نیز جالب توجه است.

غلامرضا تاجگردون بارها از این طرح به نیکی یاد کرده و در مطالب گوناگون دهها فایده برای آن برشمرده است .

غلام محمد زارعی نیز حذف نگاه منطقه ای را بهترین دلیل برای استانی شدن انتخابات می داند و علی محمد بزرگواری نیز یکی از پروپاقرص ترین حامیان این طرح در مجلس بوده و هست که همواره با حرارت بالا در مورد آن سخن می گوید.

علاقه مشترک هر سه نماینده کهگیلویه و بویراحمد نسبت به استانی شدن انتخابات، این سوال را به ذهن می اندازد که آیا این نمایندگان در کردار خود نیز به استانی شدن انتخابات معتقدند یا این علاقه صرفا جنبه شعاری داشته است.

نیک می دانیم استانی شدن انتخابات بدین مفهوم خواهد بود که نماینده از قالب شهرستانی خارج شده و هر نماینده در واقع نماینده تمام مردم استان باشد و همه مناطق استان را به یک چشم ببیند.

با نگاهی به مراجعات مردمی نمایندگان در دفاتر انها به موضوع جالبی برمیخوریم، یک پرسش مهم نمایندگان استان از مراجعان خود این است که از کدام فامیل و منطقه هستی؟ و طبعا پاسخ این پرسش در پیگیری نماینده برای آن فرد متفاوت خواهد بود به گونه ای که این رفتار به صورت مشترک در هر سه نماینده استان و البته با درصدهای کمتر و بیشتر مشهود است.

واقعا همین حالا کدام نماینده استان راضی است که فرد توانمندی ولو از حوزه انتخابیه خود نباشد به عنوان مدیر سازمانی انتخاب شود؟

رقابت های گاها غیراخلاقی برای توسعه منطقه و حتی فامیل خود توسط یک نماینده چه نسبتی با استانی شدن انتخابات خواهد داشت؟

چطور باور کنیم که در انتخابات استانی نمایندگان با نظر یکسان همه مناطق استان را ببینند و از تعصبات قومی و منطقه ای پرهیز کنند.

بنظر می رسد انتخابات استانی با چنین دیدگاهی نه تنها رقابت های منطقه ای را تشدید نمی کند بلکه با این وضع نگاه های قومیتی چند برابر خواهد شد.

همین الان 700 هزار نفر در یک استان که مذهب و مسلک همه انها یکی است خودشان را هزار دسته کرده اند و این در حالی است که در استان هایی که ده ها برابر این استان جمعیت دارند چنین خبری نیست اما با این وجود ما همچنان نگاه های منطقه ای را بر هر چیز دیگری برتری می دهیم.

اصلاح این فکر با قانون میسر نمی شود، همان گونه که این نگاه با قانون ایجاد نشده است ولذا نمی توان امیدوار بود که با وضع کنونی ، استانی شدن انتخابات نگاه های منطقه ای را اصلاح کند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148238
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بیطرف گفت:

    عملکرد غلام تاجگردون به دلیل دامن زدن به تبعیض و بی عدالتی و همچنین منفعت طلبی و قوم گرایی در بین اکثر مردم بویراحمد و کهگلویه و حتی گچساران بسیار منفور هست.

    • یاسوج گفت:

      اتفاقا تنها نماینده ای که تمام استان به او علاقه دارند و رای بهش میدن تاجگردون است زیرا چهره ملی و پر نفوذ استان است

      • بویراحمدی مقیم گچساران گفت:

        اتفاقا فقط وفقط برای خودش دشمن تراشی کرد والا هیچ !!!لعنت برمن که اشتباه کردم به ایشان وروحانی رای دادم !!!

      • قاطع گفت:

        ادب از که اموختی از بی ادبان،درست ضدیت دارد وهمه گفته ها متناقض است

  2. ناشناس گفت:

    استانی شدن باعث حذف تاج میشود انشاالله

  3. سعید گفت:

    کاش تاجگردون موضعش مشخص بود واینکه میگن تاجگردون خیلی زرنگه حداقل بگن برا حوزه انتخابیه اش چکار کرده مدیر ارشد استانی که ایشان معرفی میکنه هم از استان دیگه میاره

  4. یاسوجی گفت:

    تاج که فقط غلام ایل باوی هست وبقیه رو قبول ندارهاز زمانیکه ایشون کرسی قدرت رو بدست گرفته خیلی خیلی تبعیض صورت میگره

  5. فرهنگي گفت:

    تاج فقط منافع طلب ومعامله گر ه اگه كاري هم انجام ميده ازروي دلسوزي نيست بلكه جهت شركت در دوره بعد انتخاباته

  6. دهدشت گفت:

    اگه حاج بهرام بیاد شاید رای بیاره ولی غلام تاجگردون تبیض گرا ومنفعت طلب برای همیشه مرد .

  7. اصلاح طلب بویراحمدی گفت:

    در شرایط کنونی اگه سی باقر نیاد همچنان به زارع رای میدیم چون مدافع اصلاح طلبی در بویراحمد بوده ومدیرانی که گذاشته همه اصلاح طلب هستند اما نه اصلاح طلب قوی باید یه مقداری تجدید نظر کند در مدیرانش ؛ قطعا بدون سی باقر خودش موفقه … اما از نام تاجگردون متنفریم وقضیه ما با بزرگواری دوتاست وبه هم کاری نداریم.

  8. شهرک جهاد گفت:

    فقط حاج زارع انسان به تمام معنا ؛ اما باید بدونه که پنج برابر تاجگردون رای پشتشه باید قوی تر عمل کنه…

  9. تبار گفت:

    مطلب خوبی بود
    در صورت استانی شدن تاجگردون با اختلاف 30 هزار تا رای اول استان خواهد بود
    مردم به آدمهای با عرضه رای میدن
    مثل تاجگردون، سید باقر ، هدایت خواه، موحد و …

    • درجواب به تبار گفت:

      آدم با عرضه که با سه سال نمایندگی این همه مخالف نداره کجاش باعرضه است ! آیا باعرضگی در تبعیضه؟ در کارهای خلاف شان نمایندگی است؟ در بی عدالتی است؟ در غروره؟در اینه که بگه گوش روحانی وهیات دولت در دست منه؟!!درپارتی بازی فامیلیه؟!!!!!!!داینه که تعریف بده که من زارع وبزگواری را دور میزنم؟!!!! و…به قران قسم من هم به حاج بهرام رای دادم هم به ایشون ولی حالا تا زنده ام به تاجگردون جماعت رای نمیدم حتی در دور آینده به روحانی هم رای نمیدم که امثال تاجگردون بیان سرکار ؛ زنده باد همون احمدی نژاد وجناح راست .

  10. ناشناس گفت:

    این که مشخصه که تاجگردون هم توانمندتر هم محبوبتره از همه نمایندگان استان حتی توانمندترین نماینده کشور است برهمه هم روشن است دیگه پرسیدن نداره

  11. هم استانی گفت:

    آقای تاجگردون با این رفتارهاش نشون داده که ناسیونالیست ومتعصب میباشد من که فکرمیکردم ایشون چهره ای ملی وفراملی است اما حالا متوجه اشتباه خودشدم

  12. سعید از کهگلیلویه گفت:

    استانی شدن انتخابات فقط باعث حذف تاج میشود  به امید خدا

  13. ناشناس گفت:

    تنها نماینده ای که قابلیت اخذ رای در استان را دارد تاجگردون است سایر نمایندگان فعلی از چندان بخت واقبالی برخوردار نیستند

  14. رضا گفت:

    مشخصه که حضراتی که بالا نظر دادن از حسادت دارن میمیرن که دکتر تاجگردون نماینده گچسارانه . واین کامنت هایی که میذارن از سر حسادت وتنگ نظریه . حالا میبینن که اسم تاجگردون توی همه رسانه ها و تریبون های ملی عنوان میشه و هرروز تو رسانه های ملی با ایشون مصاحبه میکنن و اسم دکترتاجگردون توی لیست نمایندگان فعال مجلس اومده ولی هیشکی آقایون زارعی و بزرگواری رو نمیشناسه و تو رسانه های ملی حتی یکبار باهاشون مصاحبه نکردن دارن دق میکنن . چون تو مسایل کلان مملکتی هیچ جایی ندارن و اصولا تو هیچ رشته ای تخصص ندارن که بهشون مسئولیتی داده بشه . عزیزان با تنگ نظری و حسادت و تخریب به جایی نمیرسید . فکر نان باشید که خربزه آب است…. ما به دکتر تاجگردون به عنوان فردی تحصیلکرده و متخصص افتخار میکنیم ودر راستای امر شایسته سالاری از ایشان حمایت میکنیم

  15. مهمان گفت:

    ببينيد دوستان
    مرد به درد بخور اسمش نبايد غلام باشه
    غلام تاجگردون
    غلام محمد زارع
    بد بخت مردم استان كه اميدشون به دو تا غلامه

  16. ناشناس گفت:

    حسادت استان مارو میبره هوا

  17. منطق گفت:

    تاجگردون انسان باسوادی است و جز اقای تاجگردون افراد با سواد تری هم در استان داریم که اسمشون برای ما ناشناسه.
    ولی با توجه به مطالعه نظرات متوجه شدم هیچوقت دست از شایعه پراکنی و حرفای نسنجیده برنمیداریم تا اینکه متحد باشیم. با این حرفا مشخص شد که مشکلات بیشتری در پیش رو داریم. چون بعد از اون جنگ بین شهرستانی داریم. دلسوز مردم کسی است که زجر دیده باشد. لایق کسی است که در کنار تجربه کاری کتاب و مقاله معتبر مطالعه کرده باشه و در عمل از علمش استفاده کنه. در انتخاب فرد بهتره بر اساس تحقیق در مورد فرد خودمون انتخاب کننده باشیم نه دوست و خانواده و طایفه. هر چند که همیشه افرادی در صحنه حاضر میشن که بیشتر رأی دهندگان هیچ شناختی از انها ندارن. حتی اسم نماینده خودشون رو هم اشتباه می نویسن…
    بهتره دست از قضاوت بی جا برداریم و افراد شایسته را انتخاب کنیم

دیدگاه شما