جمعه 4 اردیبهشت 1394 - 22:18

نتایج سفر معاون رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد

غلام محمد زارعی

گفتگوی ویژه خبری شبکه دنا  با حضور غلامرضا زارعی در خصوص دستاوردها و نتایج سفر معاون اول رئیس جمهور :

زارعی نماینده بویر احمد و دنا در خصوص دستاوردهای این سفر و تأثیر آن را بر توسعه و پیشرفت استان اظهار داشت: خوشبختانه ما در این روزها علاوه بر مسافرت مسئولان عالیرتبه در استان توانستیم اقدامات اساسی و زیربنایی زیادی را در راستای پیشرفت و توسعه استان و منطقه انجام دهیم و امیدواریم زندگی مردم استان و سطح برخورداری زندگی مردم ارتقاء پیدا کند و کمبودها و نارسایی هایی که در حوزه عمران و توسعه استان وجود دارد تا حدودی زیادی مرتفع گردد.

زارعی افزود: به لحاظ نگاه برنامه ای که دکتر نوبخت به مسائل کشور دارند و در آستانه تدوین برنامه ششم هستیم، سفرهایی را به استان های کشور داشتند و طی سفری که در 24 ساعت گذشته در استان ما بودند در وحله اول به دریافت نظرات و مسائل اساسی استان و بعد از آن به جهت فرا گرفتن مسائل مهم و آینده استان در آینده ششم صورت گرفت و دکتر نوبخت با یک شناخت جامع نسبت به فوریت ها، استان را ترک کردند و امیدوارم که در برنامه ششم توسعه جایگاه بسیار خوبی را برای آینده استانمان ترسیم و تبیین بکنیم .

زارعی افزود: در این سفر ایشان چند بازدید و کار اجرایی با حضور ایشان شروع شد. ما از زمانی که پل سوم را در سال قبل فعال کردیم امیدوار بودیم که شهر یاسوج را از این بن بست موجود رهایی پیدا کند و جریان ترافیکی شهر یاسوج تعدیل . بنابراین تصمیم گرفتیم حتما پل چهارم را شروع کنیم و امروز عملیات کلنگ زنی آن با اعتبار اولیه بالغ بر 1 میلیار و و باحضور دکتر نوبخت و مسئولین محترم استانی انجام گرفت و امیدواریم بتوانیم به خوبی این پروژه را تقویت کنیم .

زارعی در ادامه اظهار داشت: بیمارستان در دست ساخت یاسوج که خوشبختانه در بودجه سال 94، 100% رشد را برای بودجه بیمارستانی پیگیری کریم و به نتیجه رساندیم و تمام تلاش ما این است که تا پایان سال و حداکثر تا اوابل سال آینده این پروژه به اتمام برسد و دیگر مردم استان ما نیازی به رفتن به شهرهای دیگر نداشته باشم . درحال حاضر پیشرفت کاری در بیمارستان بزرگ یاسوج نزدیک به 70درصد می باشد ولی با تلاش هایی که دارد صورت می گیرد امیدواریم تا پایان این پروژه به اتمام برسد.

زارعی در خصوص سایر پروژهای استانی اظهار داشتند: مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج که در نوع خود به نوعی بزرگترین پروژه در کشور و در میان استان ها تنها پروژه ی بزرگی است که تعریف شده و اینجا هم قول داده شده که از حوزه های دیگر تقویت شود تا به زودی مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

زارعی افزود: خبر خوش ما برای مردم استان سفر معاون اول رئیس جمهور در هفته آینده به استان می باشد که استاندار محترم پیرامون این سفر حتما با مردم خوب استان صحبت خواهند کرد .

زارعی افزود: ما به مردم قول دادیم که آغاز خط اجرایی راه آهن یاسوج به شبکه ریلی را داشته باشیم و یک پروژه مهم و زیربنایی است که مسائل ملی را نیز می توانیم در این پروژه ببینیم. با پیگیری های صورت گرفته انشاءالله این پروژه در سه شنبه هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد شد و این درواقع پروژه بزرگی است که مردم می توانند در روز سه شنبه مهمان مسئولان باشند و با استقبال از اجرای این پروژه برای اجرای بهتر این طرح مارا یاری کنند.

زارعی در خصوص مشکلات حمل و نقل هوایی اظهار داشت: پروژه مهم دیگر در حوزه حمل و نقل هوایی کلنگ زنی خواهد شد بحث تبدیل باند فرودگاه یاسوج می باشد که بنده و همکاران در 3 سال گذشته به طرق گوناگون از طرف مسئولین اجرایی کشوری پیگیری می کردیم که به لطف خدا این پروژه هم به نتیجه رسید و سه شنبه هفته آینده نیز آغاز می گردد و مشکلی که در نشستن هواپیماهای متوسط داشتیم مرتفع می گردد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در خصوص پروژه استادیوم ورزشی استان و نتیجه آن اظهار داشت: پروژه استادیوم ورزشی که باز هم پروژه مهمی می باشد پیگیری شد که با تخفیف 4 میلیارد تومان آماده بهره برداری است و در هفته آینده قابل تقدیم به مردم استان می باشد . البته در کنار این پروژه ورزشی در اقدامی کاملا بدون سابقه قبلی و بینظیر توانستیم مبلغ 14 میلیارد تومان از وزارت نفت پول دریافت کنیم و از منابع متمرکز برای اجرای 29 طرح ورزشی در روستاها و مناطق مختلف انجام خواهد گرفت و می تواند ظرفیت ورزش ما را متحول کند.

زارعی در پاسخ به این سؤال که که چه توصیه ای برای مسئولان دارید تا سریعتر نسبت به جذب اعتبارات اقدام نمایند اظهار داشت ؟این فرصتی است که دولت از محل صندوق توسعه ملی برای همه استان های کشور ایجاد کرده ولی برای 10 استان کشور نرخ تسهیلات را در بخش صنعت به 12 درصد و کشاورزی به 10 درصد کاهش داده و این فرصت تاریخی است برای 10 استان دیگر منجمله استان ما تا همه سرمایه داران در بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و سایر بخش های صنعتی این است که از این فرصت تاریخی استفاده کنند و مسئولین نیز آمادگی دارند که مقدمات را فراهم کنند و بتوانیم از این تسهیلات ارزان و سریع استفاده بکنیم.

در پایان زارعی اظهار داشت: در بحث درمانی، هفته گذشته با پیگیری هایی که ما با وزیر محترم بهداشت داشتیم ایشان توجه ویژه ای به استان داشتند و مبلغ 4 میلیارد تومان برای تکمیل مرکز کلنیک درمانی مرکز استان اختصاص دادند که با این کار مشکلات موجود در حوزه بهداشت و کلنیک ها در مرکز استان دمرتفع خواهد شد و 3 میلیارد تومان نیز برای ایجاد مرکز ناباروری در استان اختصاص داده شد به این دلیل که استان ما تنها مرکز استانی بودیم که مرکز درمان ناباروری نداشت و با این اقدام نیز امیدواریم در سالهای آینده شاهد تحول عظیمی باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148144
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    دلیل ورود معاون رییس رییس جمهور در فرودگاه گچساران چی بوده مگر یاسوج فرودگاه نداره لطفا نماینده محترم توضیح بدن با سپاس

  2. الف ب گفت:

    حاجی خسته نباشی

    • ناشناس گفت:

      سفرنوبخت حاصل تلاش های رئیس کمیسیون برنامه بودجه بود که رئیس سازمان برنامه ریزی را به استان آورد و سفر را از شهرستان گچساران شروع کرد

  3. ناشناس گفت:

    کاش یکی هم مطالبات فرهنگیان را از ایشان درخواست میکرد بخصوص طلب مناطق محروم شهری را

  4. ناشناس گفت:

    خسته نباشی مرد بزرگ

  5. بهنام دنا گفت:

    مگه چکار کرد که خسته نباشید میگیدایناهمش حرفه

  6. شهروند گفت:

    اتفاقا تمام بازدیدها و کلنگ زنیها و تامین اعتبارها جهت مرکز استان بود بزرگواری و تاجگردون فقط شعار میدن تبلیغاتش برا این دوتاس نماینده ما گچسارانیها فقط دل به این خوش کرده که معاون در گچساران پیاده شده
    والله مردم بویر احمد باید بنمایندشان ببالن

  7. هادی گفت:

    چرااین پالایشگاها درست نمیشن مگه خوابین

دیدگاه شما