جمعه 4 اردیبهشت 1394 - 15:42

وعده‌ی دکتر نوبخت به دکتر چمن

به گزارش بویرنیوز به نقل از  سلام دنا، دکتر محمدباقر نوبخت، در مراسم افتتاح طرح حاشیه‌ی شهرها در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۲۰ماه، فرصت کافی برای ارزیابیِ وعده‌های دکتر روحانی در ارتباط با تحول در کشور و بهبود خدمات به مردم محسوب می‌شود.

نوبخت با مثبت‌خواندن عملکرد دولت در سیاست خارجی دولت، اظهار داشت: در عرصه‌های خارجی رئیس جمهور محترم وعده داد که دولت تدبیر و امید حلقه‌ی تنگ محاصره تحریم را بشکند و برای این کار نیز باید با عناصر اثرگذار خارجی وارد صحبت شود که شاهد بوده‌ایم در ایام نوروز نمایندگان دیپلماسی ما با ۶ کشوری که همگی در سطح وزرای خارجه وارد مذاکرات شدند، شب و روز به مباحثه و مذاکرات مفیدی پرداختند.

وی با بیان اینکه وعده‌ی رئیس‌جمهور حل مسئله، طیِ مذاکره با دولتمردان رده‌اول این کشورها بود، افزود: تحقق این وعده‌ی دولت در حالی بود که این کشورها تا پیش از این به‌هیچ عنوان حتی آمادگی مذاکره با کشور ایران را نداشتند اما اکنون انشاءالله تلاش می‌کنیم که حقوق مردم ایران را عزتمندانه استیفا کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بخش دیگری از اظهارات خود، مهار تورم، خروج از رکود و بهبود رشد اقتصادی را از موفقیت‌های دولت دانست و بیان داشت: افزابش رشد اقتصادی از منفی ۶٫۸ درصد به مثبت ۴ درصد و کاهش قابل‌توجه تورم از جمله اقدامات دولت در عرصه‌ی اقتصاد بود که یقیناً بهبود وضعیت اقتصادی ادامه خواهد یافت.

طرح تحول نظام سلامت، هزینه بسیار سنگینی را به دولت تحمیل می‌کند/
این طرح بار سنگین هزینه‌ها را بر دوش مردم سبک کرده است

نوبخت در ادامه به خدمات دولت در حوزه‌ی سلامت اشاره کرد و تصریح کرد: سیاست و تلاش دولت این بوده که خدمات دولتی به مردم با کمترین هزینه باشد که دولت در این زمینه طرح‌هایی از جمله طرح تحول نظام سلامت را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌ی درمان از جیب مردم، اقدام بسیار بزرگی محسوب می‌شود، اضافه کرد: این طرح هزینه‌ی بسیار بزرگی را به دولت تحمیل می‌کند اما دولت به نحو شایسته بر وعده‌های خود ایستادگی کرد.

این مسئول، تأثیر طرح تحول نظام سلامات را در کاهشِ بار هزینه‌ی درمان را از دوش مردم، «قابل توجه» توصیف کرد و افزود: البته این تحولات، لازم است اما کافی نیست و یقیناً باید عدالت و توازن را هم در ارائه‌ی خدمت در نظر می‌گرفتیم.

طرح حاشیه‌ی شهرها، نشان از توسعه‌محوری و عدالت‌طلبی دولت تدبیر و امید دارد

وی ادامه داد: تعمیمِ خدمات سلامت به حاشیه‌ی شهرها، اقدامی است که دولت با اجرای آن نشان داد اگر به کمیت و پیشرفت می‌اندیشد همچنان به پیشرفت و عدالت هم توجه جدی دارد.

نوبخت به اجرای طرح حاشیه‌ی شهرها در سه شهر استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و یادآور شد: این اقدام که در هفته‌‌ی سلامت به‌صورت نمادین در یاسوج در حال انجام است، نمادی از وفاداری و راستگویی دولت نسبت به تعهدات خود تلقی می‌شود.

وظیفه‌ی ما، کمک به مسئولان برای کاهش مشکلات حوزه سلامت در استان شماست

معاون رئیس جمهور ایران در پایان خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: آقای دکتر چمن، بر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور که در واقع نهاد برنامه‌ریزی دولت محسوب می‌شود، فرض است که انشاءالله مبانی و مشکلاتی را که شما بیان کرده‌اید با همه‌ی کمبودهایی که در صندوق بودجه و اعتبارات وجود دارد برطرف کنیم تا هم خدمت‌رسانی در حاشیه‌ی شهرها به‌نحو مطلوب انجام شود و هم مراکز درمانی برای خدمت آماده باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148135
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    سروری علوم پزشکی احسنت. بهداشت و درمان واس ماس. استان واس ماس، هفته سلامت بازحمتکشان حوزه بهداشت 

  2. ناشناس گفت:

    دکتر چمن و دکتر نوبخت هر دوتاشون بسیار با هوش و خوش بیان هستند.

  3. امیدوار گفت:

    اگه چندتا ارگان مثل علوم پزشکی خدمترسانی بجا بموقع علمی داشتند امید بیشتری برای پیشرفت استان داشتیم 

    • ناشناس گفت:

      بسیار درست و بجااگه چندتاارگان مثل علوم پزشکی داشتیم دیگر غمی نداشتیم  بسیاری از ادارات فقط روزمرگی میکنند

  4. از همراهان گفت:

    برنامه علوم پزشکی خیلی عالی بود.

  5. هم استانی گفت:

    در بین مدیران کل استان شاگرد اول دولت تدبیر و امید همین مدیر کل علوم پزشکیه واقعا پر تلاش و کوشا هستند.

  6. ناشناس گفت:

    کاش یکی هم مطالبات فرهنگیان را از ایشان درخواست میکرد بخصوص طلب مناطق محروم شهری را

    • پرسنل گفت:

      ماکه در مرکز بهداشنی درمانی حضور داشتیم ، مطالبات بازنشستگان را به دکتر نوبخت گفتند وبه ایشان منتقل کردند  البته بنظرم مطالبات بازنشستگان علوم پزشکی مطرح شدفرهنگیان خبرنداریم

دیدگاه شما