پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394 - 23:50

آیا سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تعطیل می شود؟

5 – پیشنهاد می شود جهاد کشاورزی در صورت محدودیت امکانات و منابع توجه خود را در بخش خاصی معطوف کند تا حداقل عملکردی از این حوزه دیده شود و بخشی از کاستی ها جبران شود.

گروه اقتصادی – این روزها اخبار خوشی از سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به گوش نمی رسد و وضعیت انفعالی این سازمان در بسیاری از مباحث باعث انتقادات فراوانی شده است که البته در این میان مردم محروم استان بیش از همه از ضعف عملکرد این سازمان رنج می برند.

به گزارش «بویر نیوز»، چند روز قبل استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف از تامین میوه شب عید استان از دیگر استانها گفت: جهاد کشاورزی در سال آینده باید خود اقدام به تامین میوه شب عید از محصولات استان کند تا نیازی به وارد کردن میوه از مازندران و سایر استانها نباشد.(مهر)

در همین حال معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:” با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده کشت برنج و هندوانه در زمین‌های کشاورزی با تامین آب از طریق چاه زیر زمینی ممنوع است./مدیریت‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان در صورت سرپیچی از این سیاست سازمان جهاد کشاورزی هیچ گونه خدماتی به این کشاورزان ارائه نمی‌دهند./ از مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی انتظار می‌رود از بیمه کردن محصولات آب‌بر از جمله برنج و هندوانه که از طریق چاه‌های زیر زمینی آبیاری می‌شوند، جلوگیری کنند.”(تسنیم)

 شرح وظایف تفصیلی وزارت جهاد کشاورزی در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و همچنین وبسایت رسمی وزارت جهاد کشاورزی  منتشر شده است که به چند مورد آن اشاره می شود: ( برای اطلاع کامل از وظایف این سازمان به منابع ذکر شده رجوع کنید)

بخش امور زیربنایی کشاورزی و توسعه روستایی:

الف: برنامه‌ریزی و اتخاذ سیاست‌های حمایتی و تشویقی به منظور توسعه و ارتقای فناوری ماشین آلات و‌ادوات بخش کشاورزی در چارچوب سیاستهای مصوب

ب: اجرای سیاست‌ها و روش‌های حمایتی و بیمه ای به منظور حمایت از تولید کنندگان، تولیدات و‌تاسیسات بخش کشاورزی و پرداخت خسارت به تولیدکنندگان خسارت دیده براساس سیاست‌های اتخاذ‌ شده.

حال با این توضیحات و نظر به اظهارات این دو مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد که در مدت کوتاهی مطرح شده اند لازم است نکاتی چند مد نظر قرار گیرد:

1 – بنظر می رسد سازمان جهاد کشاورزی وظایف اصلی خود را مبنی بر حمایت از تولید به فراموشی سپرده و معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان بجای تلاش در راستای عنوان سمت خود بر خلاف آن عمل می کند!

2 – چرا فقط در استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش می شود بجای ایجاد زیرساخت ها و کمک به کشاورزان، جلوی آنان گرفته شود  و حتی تهدید هم شوند!؟ اگر اینگونه شود مسئولان پاسخ دهند حال که نتوانسته اند زیرساخت لازم و بستر حمایتی مناسب را ایجاد کنند چه پیشنهاد جایگزینی یا شغلی برای قشر آسیب پذیر کشاورز در این ایام بیکاری پیش بینی کرده اند؟

3 – اگر قرار است محصولات کشاورزی در استان تولید نشود و سازمان متولی نیز بجای حمایت سدی بر تولید شود و از طرفی هم به قول استاندار تامین میوه شب عید را از دیگر استانها انجام دهد آیا بهتر نیست این سازمان تعطیل شود؟

4 – سوال جدی از آقای استاندار اینست که چرا براحتی از رویکردهای منفعلانه بسیاری از سازمان ها می گذرد و بجای یک بند انتقاد ساده برای حل مشکلاتی از این قبیل اقدام جدی نمی کند؟ بی شک اگر استاندار هم از چنین مسائل مهمی چشم پوشی کن تفاوتی با همان رویکرد ضعیف سازمان های اجرایی نخواهد داشت.

5 – پیشنهاد می شود جهاد کشاورزی در صورت محدودیت امکانات و منابع توجه خود را در بخش خاصی معطوف کند تا حداقل عملکردی از این حوزه دیده شود و بخشی از کاستی ها جبران شود.

6 – و در آخر اینکه اگر قرار است سازمان جهاد کشاورزی در یکی از استان های پرآب کشور که از خاک حاصل خیز مناسبی نیز برخوردار است حال که در تولید و تامین نیازهای کشاورزی صادر کننده نیست بلکه وارد کننده هم هست بهتر است تعطیل شود و بودجه این بخش در سایر حوزه های ضروری استفاده شود.

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148047
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اصغر گفت:

    اقای گوهرگانی که در سازمان هیچ وقت تشریف ندارند همیشه دنبال این هستند که ببینند کی تاجگردون میان گچساران که خدوشونو بهش برسونند پس باید فاتحه جهادو خوند

  2. جواد گفت:

    از لحاظ مدیریت سازمانی بسیار بسیار ضعیف می باشد .  

  3. گرمسیری ساکن بویراحمد گفت:

    گوهرگانی مدیری ناتوان…

  4. ناظر گفت:

    ..مدیریت سیاسی یعنی همین….

  5. ناشناس گفت:

    شاید بشه گفت ضعیف ترین مدیرکل جهاد کشاورزی – ایشان هستندمیباشند

  6. جدید الاستخدام گفت:

    ما جدیدالاستخدامها چقدر خوشحال بودیم!!! در این سازمان رو باید گل گرفت….

  7. گچساران گفت:

    دکتر گوهرگانی قبلا مدیر گچساران بودند…کسانی که ایشون رو انتخاب کردند حداقل به مدیریت ضعیف ایشون در یک شهرستان کوچک نگاهی می انداختند و بعد ایشون رو به یه سمت بالاتر در استان ارتقا می دادند

  8. ناشناس گفت:

    احسنت… این آقایان داند تولید را نابود می کنند اما صرفا بخاطر دوستی و رابطه با برخی همچنان ترکتازی می کنند اداره امور آب هم که دارد برای خودش پادشاهی می کند..کیه به داد مردم برسه…ما که فقط امیدمان به خداست…

  9. فعال بخش کشاورزی گفت:

    رییس سازمان جهاد استان متاسفانه حامی تولید نیست . بنده مدیر یک شرکت موفق تولیدی دامی هستم فردی قصد باج گیری از شرکت من داشت. این فرد از طریق رییس سازمان جهاد وارد شد و رییس سازمان جهاد هم به چای حمابت از طرح تولیدی و سرمایه گزار از این فرد باج گیر حمایت کرد و با وجود ارائه اسناد قاتوانی به من گفت باید با این فرد کنار بیایی و ذیل ذرخواست آن فرد بدون توجه به اسناد من دستوری داد که کاملا خلاف فانون است(اسناد موجود است). برخورد جناب گوهرگانی بسیار متگبرانه و جانبدارانه بود و هیچ نسبتی با شعارهای دولت روحاتی نداشت. دلیل این رقتار به نظر من قوم گرایی و رفیق بازی آفای تاجگردون در انتصاب مدیران است. آماده ام اطلاعات لازم را به بویرنیوز بدهم تا برای قضاوت در احتیار اقکارعمومی قرار دهد.

  10. باشتی گفت:

    جناب تاجگردون نیروهایی را گذاشته در راس امور استانی که متاسفانه خیلی ضعیف هستند و تنها حربه ی آنها تهدید و اعمال زور به پشتوانه تاجگردون هستند. مکرو و مکرالله و لاهو خیر ماکرین.

  11. سيد گفت:

    از مدير كل محترم متلمسانه تقاضامنديم به داد باغداران كريك برسند جناب مدير كل لطفا پيگير طرح قطره اي كريك باشيد

  12. علی گفت:

    همه شما یک به یک بد ترید دروغ نگید خواهشا

  13. منتقد گفت:

    چرا نظری رو که من داده بودم تائید نشده درسته ارتباطی به جهادکشاورزی نداشت اما مربوط به اوضاع نابسامان جهاددانشگاهی که جزعی از همین استانه داشت .شاید مسئولی می خوند و به داد ما میرسید

  14. تامر گفت:

    والا من ماندم وظیفه جها د کشاورزی چیست ؟ این همه مهندس و کارشناس که صندلی به اندازشان در اداره نیست و کشاورزی هم بصورت سنتی و با استفاده از چند مغازه سم فروشی بصورت آزاد جلو می رود . نه تحقیقی در زمینه امور کشاورزی انجام می شود نه راهنمایی و ارشاد می کنند نه سمی نه کودی و هزاران تسهیلات و مشاوره که باید به کشاورز دهند میدن بنظر من همان تعطیل شود بهتر است تا اینکه هزینه و حقوق های گزافی روی دست دولت بگذارند چون برای هر چه هم مراجعه میکنی مگن به ما ربطی ندارد . ماندم که کار این سازمان عریض و طویل چیست ؟

  15. جهادگر دفاع مقدس گفت:

    باز هم گفتی جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد ! داری اعصابمو خرد میکنی ! بگو وبنویس جهاد کشاورزی باشت وباوی !!!!!!!!!!!

    • فکر نکنم گفت:

      اسم جهادگرو هم رو خودت گذاشتی.فقط آقای پرفسور گوهرگانی و آقای شهرام عسکری باشتیه که خانم آقای عسکری یعنی خانم دکتر قادری بویراحمدیه.

  16. منصف گفت:

    با سلام خدمت دوست عزیزی که همه مطالب بالا را نوشته .
    شماها خوب میدانید که سازمان جهاد کشاورزی در بین همه دستگاههای استان دستگاه برتر شده به لحاظ جذب اعتبارات و کارهای عمرانی و خدمت رسانی به مردم شما ها چرا مغرضانه حرف میزنید مگر ریس سازمان یعنی دکتر گوهرگانی مدیر برتر دستگاههای استان نشد مگر ایشان عنوان موفق ترین مدیر کشور را یدک نمیکشد.

    • سلام گفت:

      داداش باشتی من….آقای منصف عزیز….آقای محمدی تبار جهاد رو دستگاه برتر کرده که اونم چون خودش باشتیه!!!

  17. هندونه گفت:

    نویسنده عزیزاگه سازمان جهاد کشاورزی کشت هندوانه را ممنوع کرده اولاسیاست وزارت خانه است اونم بدلیل بحران آب دوما وزارت جهاد کشاورزی کشتهای جایگزینو معرفی کرده.از نویسنده محترم خواهشمندم اگه تحملش را دارد خودشونو معرفی کنند تا با بخش کشاورزی آشنا بشن چرا که هر خواننده ای متوجه خواهد شد که شما نوسنده محترم با بخش کشاورزی بیگانه اید/

  18. رفيع گفت:

    اگه جهاد كشاورزي دستگاه برتره بايستي فاتحه مملكت را خوانده،معيار محمدي تبار استانداري در انتخاب دستگاه برتر صرفا” باشتي بازي بوده نميخواهي بپذيري برو از خودش سؤال كن كه چندجا عنوان كرده، لوح تقديرهاي هفتگي گوهر گاني وشهرام عسكري توسط محمدي تبار گوياي اين موضوع است.

  19. ارمني گفت:

    دكترا گرفتن از ارمنستان كه مورد قبول وزارت علوم ايران هم نيست كي شده پروفسور گوهرگاني ؟ واقعا” خجالت داره!!!!!!!!!! كدوم عملكرد !! فقط شعار دروغ و عوام فريبانه وچند چهره بازي،دوستان واقعا” جهاد كشاورزي سياست زده شده و خبري از توليد نيست بايستي نجاتش داد.

  20. ناشناس گفت:

    ماشاالله داره جناب دکتر  گوهرگانی . …این نظرات افراد غیر کارشناس  رو پخش نکنید خواهشا

  21. منتقد گفت:

    اينجانب در روستاي ليركك دشمن زياري باغ مركبات دارم و البته ساير اهالي روستا هم دارند حدودا 200 هكتار باغهاي مركبات روستاي ليركك و كلات هستند كه در اراضي ليركك هستند اولا من به آقاي گوهر گاني و ساير همكاران ايشان عرض مي كنم كه چه خدماتي در اين خصوص به ما داده ايد ؟ دوما آيا واقع يك كارشناس با تجربه اي در سازمان نيست كه باغداران را آموزش دهد تا زحمات انها بهدر نرود آيا كلاس ترويج برگزار كردن هم اعتبار ميلياردي مي خواد ؟

  22. متخصص کشاورزی گفت:

    کشاورزی استان مدیون دکتر گوهرگانی است

  23. منصف باشتي گفت:

    آقاي گوهر گاني ! واقعا” خيلي از مديران ومعاونين شما ضعيفند اگر خونه تكوني نكني مطمئنا” دوامي نخواهي يافت . توليد كنندگان سراسر استان از دست جهاد كشاورزي شاكيند،درد دل كامنت گزارها حاكي از اين موضوع است، با افكار بچه گانه خيلي از همكاران شما دولت تدبير واميد در بخش كشاورزي اين استان ناموفق خواهد بود. منتظر اقدام شما هستيم.

  24. تحقیق گفت:

    سلام
    آقای گوهرگانی بزرگترین اشتباهی که در مورد انتخاب مدیر کردید مدیریت مرکز تحقیقات کشاورزی می باشد همانطور که استحضار دارید این مرکز یکی از مهمترین قسمت ها در زمینه کشاورزی می باشد چرا که اگر اولویت های تحقیقاتی کاربردی بدون سیاسی بازی وکلک وحقه بازی عملی واجرا شود خیلی از مشکلات استا ن می توانست در این مرکز حل شود که متاسفانه یک مدیری بیسواد ، حقه باز ،رشوه ده و دروغ پرداز مسئولیت این مرکز را بر عهده دارد و تنها به زد وبند های سیاسی آن هم با گزارشهای دروغ توجه دارد وبه تعداد انگشت شماری از فراد ی توجه می کند که نه تخصص کاری دارند و نه اهل کار هستند و به طور کلی این مرکز عملا بیت المال را دارد به هدر میدهد آقای گوهرگانی به عنوان مدیر ارشد سازمان در این زمینه یک روز در پیشگاه خداوند یکتا جوابگو هستید موفق باشید.

دیدگاه شما