پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394 - 19:52

رونی کلمن، تهران، سلمان رشدی و سادات/ قربانی تصادف مشهور نوه عضو فقید شورای نگهبان بود/ لشکر احمدی‌نژادی‌ها از این جا آمده!/ سردار ایرانی بالای جنازه معاون صدام/ خبر جلیلی از نظر آلمان‌ها درباره شدت تحریم‌ها

رونی کلمن، تهران، سلمان رشدی و انور سادات

در ادامه اخبار پر سر و صدای حضور رونی کلمن قهرمان آمریکایی رشته پرورش اندام در تهران، روز پنج‌شنبه تصویر حضور وی در یادمان شهدای نهضت جهانی اسلام و بر سر مزار سمبلیک جهاد مغنیه، مصطفی محمود مازح و خالد اسلامبولی منتشر شد. شهید مازح در سال 1368 و در 21 سالگی تلاش کرد، فتوای قتل امام خمینی (ره) در مورد سلمان رشدی را اجرا کند. وی در دیرقابون لبنان دفن شده است. خالد اسلامبولی نیز بعد از امضای پیمان کمپ دیوید بین مصر و رژیم اسرائیل، انور سادات رئیس‌جمهور وقت مصر را به دلیل سازش با اسرائیل در جریان رژه نیروهای مسلح مصر کشت.

اشتباهی که به قیمت جان مردم سردشت تمام می‌شود

پس از این که یک زن 28 ساله سردشتی به دلیل مشکلات ایجاد شده در روند دسترسی وی به امکانات درمانی جان باخت، یکی از اهالی سردشت به ایسنا گفته: «بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت، ۵ کیلومتر از شهر فاصله دارد. این تنها بیمارستانی است که تمام شهروندان سردشتی و اهالی روستاهای اطراف، در صورت نیاز باید به آنجا بروند. قبلا این بیمارستان داخل شهر بود اما تبدیل به شبکه بهداشت شد و آن را به خارج شهر منتقل کردند. حالا مردم باید هزینه زیادی بدهند تا این مسیر را طی کنند و به آن بیمارستان بروند.»

تهدید ضمنی وزیر دفاع آمریکا علیه کشتی‌های ایرانی

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا مدعی شده که که چند کشتی باربری ایران که ظاهرا در آب های اطراف یمن هستند حامل سلاح های پیشرفته برای شورشیان حوثی این کشور باشند. وی گفته که حضور ناوهای آمریکایی در آب های نزدیک یمن “گزینه های” رئیس جمهور را باز می گذارد.

کارتر به این سوال که آیا خدمه نظامی آمریکا سعی خواهند کرد برای جلوگیری از هرگونه انتقال سلاح به یمن وارد کشتی های ایرانی شوند یا خیر پاسخی نداده و گفته: “به شما نخواهم گفت که ایالات متحده آماده چه اقدامی است. همانطور که رئیس جمهور گفت، ما گزینه هایی داریم.”

شدت گرفتن تنش‌ها در آستانه سالگرد کشتار ارامنه

تنها دو روز به صدمین سالگرد کشتار ارامنه در دوره حکومت عثمانی که برخی از کشورها آن را «نسل‌کشی» ارامنه می‌دانند، ترکيه در اعتراض به استفاده از واژه «نسل‌کشی» در توصيف کشتار ارامنه در عهد امپراتوری عثمانی در پارلمان اتريش، سفير خود را از وين فراخواند. ترکيه همچنين مانع عبور هواپيمای حامل ميلوراد دوديک، رئيس جمهوری صرب بوسنی، از آسمان خود شده است. وی قصد داشت برای شرکت در مراسم صدمين سالگرد «نسل‌کشی» ارامنه به ايروان، پايتخت ارمنستان برود.

اس- 300 به این زودی تحویل نمی‌شود

مقامات روس می‌گویند نمی‌توان انتظار داشت که سامانه ضدموشکی اس- سیصد در آینده نزدیک به ایران تحویل داده شود. سرگئی ریابکوف، معاون وزارت خارجه روسیه گفته: گمان نمی کند که تحویل سامانه ضدموشکی اس ۳۰۰ به ایران در آینده نزدیک صورت گیرد و افزود که تاریخی برای تحویل این سامانه به ایران پیش بینی نمی کند.

قربانی تصادف مشهور تهران نوه عضو قدیمی شورای نگهبان بود

پسر جوانی که در تصادف چند شب پیش جان باخته، محمدحسين رباني نوه آیت‌الله ربانی شیرازی بوده است. صبح دوشنبه این خبر منشتر شد که پورشه زرد رنگی نیمه شب و با سرعت 205 کیلومتر سرعت با یکی از درخت‌های خیابان ولیعصر برخورد کرده است و سرنشینان جوان آن فوت کرده‌اند. اکنون برخی رسانه‌های داخلی، تصویر آگهی ترحیم ربانی را منتشر کرده‌اند که در آن به پدربرزگ وی نیز اشاره شده است.

گفتنی است که آیت الله عبدالرحیم ربانی شیرازی از مبارزان پیش از انقلاب و از اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی و مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان بود که در اسفند ۱۳۶۰، در بین راه دلیجان و محلات، به علت واژگونی اتومبیل، درگذشت.

یک پنجم کودکان زیر ۵سال سیستان وبلوچستان از لاغری وکوتاه قدی رنج می برند

سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفته: بر اساس بررسی های انجام شده متاسفانه سیستان و بلوچستان جزو سه استان کشور است که در شرایط بسیار نا امن غذایی قرار دارد به طوری که مردم از نظر دسترسی به مواد غذایی هم از نظر کمی و کیفی دارای مشکلاتی هستند. کمبود ریز مغذی ها نیز در کودکان سیستان و بلوچستان مشاهده شده به طوری که کمبود روی و آهن دو برابر میانگین کشور در این استان گزارش شده است. وی اظهار داشت: همچنین میزان کم خونی فقر آهن در خانم های باردار استان نیز متاسفانه دو برابر میانگین کشوری است به طوری که با بررسی های انجام شده بیش از ۴۴ درصد خانم های باردار استان از فقر آهن رنج می برند.

تکذیب تهدید سیدحسن خمینی

انصار حزب‌الله گلستان بیانیه منتشر شده به نقل از این تشکل را تکذیب و در پاسخی، آن را هیاهوی رسانه‌ای توصیف کرده است. انصارحزب‌الله گلستان در پاسخ به آن‌چه «هیاهوی زنجیره‌ای‌ها پیرامون بیانیه‌ای کذب منتسب به این تشکل» خوانده آورده است: عملکرد انصار حزب الله گلستان نشان از این واقعیت دارد که عقد اخوت با هیچ جریان و گروه سیاسی نبسته و از مسئولینی که تخلفی مرتکب شوند بر اساس فریضه واجب امربه معروف و مبتنی بر شرایط و مراتب فقهی آن تذکر می‌دهد. انتقاد از روسای قوا و وزرا و حتی مسئولین امنیتی در موارد خاص نشان از این رویه شفاف و قاطعانه است. اما نکته حائز اهمیت این‌که همه این بیانیه‌ها با سربرگ و شماره و مهر رسمی روابط عمومی این تشکل منتشر و در وبلاگ و سایت رسمی انصار حزب‌الله نیز انعکاس می‌یافته است.

خبر جلیلی از نظر آلمان‌ها از شدت فشار تحریم‌های ایران

سعید جلیلی مذاکره‌کننده پیشین هسته‌ای در همایش تحلیلی مبانی گفتمان اصولگرایان و بررسی مسائل روز در مسجد قرآن بوشهر گفته: در سفری که به یکی از کشورهای اروپایی داشتم وزیر خارجه آن کشور که به نوعی غول اقتصادی نیز محسوب می شود مدعی شد اگر فشارهای آمریکا به ایران بر کشور خودش اعمال می شد شش ماه بیشتر دوام نمی آورد.

لشکر احمدی‌نژادی‌ها از این جا آمده است!

آقای احمدی‌نژاد هشت سال رئیس دولت بوده‌اند طبیعتا در دوران ایشان چه در سطح ستادهای دولت یعنی وزارتخانه‌ها و چه در سطح صف دولت یعنی استانداری‌ها، مجموعه‌ای نزدیک به پنج هزار مدیر ارشد از طرف ایشان تربیت شده‌اند. دولت آقای روحانی همه این افراد را از صحنه خارج کرده است، حالا اگر این افراد تصمیم بگیرند در حوزه‌هایی که مقبولیت اجتماعی دارند وارد عرصه انتخابات شوند این متفاوت است با این که بخواهیم یک برنامه انتخاباتی را منتسب کنیم به آقای احمدی‌نژاد.»

عبدالرضا داوری با طرح نظر فوق گفته: ایشان از دل جریان اصولگرا یک جریان مدیریتی را پرورش داده‌اند. شما به سابقه برخی از افراد قبل و بعد از دولت آقای احمدی‌نژاد نگاه کنید مثلا آقای سعید جلیلی، ایشان قبل از دولت آقای احمدی‌نژاد در رده‌های میانی وزارت خارجه کار می‌کرد بعد از دولت تا سطح دبیر شورای عالی امنیت ملی و کاندیدای ریاست جمهوری مطرح شد. این فرایند را دولت آقای احمدی‌نژاد تسهیل کرد، همین طور آقای پرویز فتاح، صفار هرندی، باقری لنکرانی و….آقای احمدی‌نژاد دوران خود یک سابقه و رزومه اجرایی برای جریان اصولگرا درست کردند که قبلا جریان اصولگرا فاقد آن بود.

سردار ایرانی بالای سر جنازه معاون صدام

تصویر جدیدی از جنازه عزت ابراهیم الدوری معاون صدام در فضای مجازی منتشر شده که در آن سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح بالای سر جنازه مشاهده می شود.

آخرین آمار طلب نفتی ایران از هند

وزیر اقتصاد گفته: بابت فروش نفت به هندوستان ۷ میلیارد دلار از این کشور طلبکار هستیم که این مبلغ هنوز به حساب دولت واریز نشده است.

کمک کرباسچی به اردوغان

انصاری عضو شورای شهر تهران گفته: حتی کشورهای همجوار ا‌یران مثل ترکیه و پاکستان که کشورهای کودتاخیز است و بیشترین قدرت نظامیان در ساختار سیاسی کشور دیده می‌شود، می‌بینیم احزاب حضور دارند و مثلا حزب رفاه با برنامه‌ریزی از شوراهای استانبول شروع کرد و بعد به قدرت سیاسی رسید و به این ترتیب کشوری که سه دهه قبل در فقر مطلق اقتصادی بود و جامعه روستایی عقب افتاده داشت امروز پیشرفت کرده است. آقای اروغان در زمان شهرداری استانبول از شهردار وقت تهران آقای کرباسچی کمک گرفت٬ اما امروز پیشرفت‌های اقتصادی و سیاسی و آزادی‌های مصرح در چهارچوب این کشور قابل کتمان نیست.

سایه دست‌های پنهان بر پرونده بورسیه‌ها

مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره نامه رییس کمیسیون اصل 90 مبنی بر بسته شدن پرونده بورسیه ها در مجلس، گفته: آنچه که آقای‌ پورمختار در این نامه نوشته‌اند، خلاف قانون و خارج از اختیارات کمیسیون اصل ۹۰ است. قانون سه وظیفه برای کمیسیون اصل ۹۰ مشخص کرده و آن مراجعه، مکاتبه و توضیح خواستن از سازمان‌ها یا وزارتخانه‌ها است؛ اما متاسفانه آنچه که آقای‌ پورمختار در نامه خودش خطاب به وزارت علوم نوشته دستورالعمل و به نوعی حکم صادر کرده، در حالی که ایشان وظیفه صدور حکم ندارد.دواتگری ادامه داد: این صدور حکم در جایی از نامه صورت گرفته که گفته شده «وزارت علوم موظف به فراهم آوردن شرایط تحصیلی این افراد است و باید اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد».

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه این موضوع را با رئیس مجلس در میان گذاشتم، تصریح کرده: ایشان هم با من موافق هستند و بر این باور هستند که این نامه خلاف قانون است.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه دست‌های پنهانی برای بسته‌شدن پرونده بورسیه‌های غیرقانونی و مسکوت ماندن آن وجود دارد، اضافه کرد: در اینجا این سوال را می‌پرسم که ما باید این گونه از نخبگان کشور حمایت کنیم؟! در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر پشت کنکوری داریم که در انتظار تحصیل در دانشگاههای کشور هستند، اما در مقابل شاهد بودیم که افرادی بدون آزمون آمدند و بورسیه غیرقانونی گرفتند.

انتقادات نماینده جبهه پایداری در مجلس از تفاهم لوزان تمامی ندارد

حجت ‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده تهران در مجلس در جلسه نقد و بررسی “بیانیه لوزان” که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفته: ایران ملزم شده که به طور کامل با آژانس بین‌المللی در همه موضوعات باقیمانده همکاری کند و این همکاری شامل اجازه دسترسی بدون تأخیر به همه سایت‌ها و اشخاص است آنچه قرار است برداشته شود یک چهارم تحریم‌هاست که تنها مربوط به هسته‌ای است آقایان توجیه می‌کنند که مذاکرات فقط هسته‌ای است اما باید بدانند که هسته‌ای اهرم فشار است تا بتوان از طریق آن همه تحریم‌ها را برداریم. وی درباره قطعنامه‌های شورای امنیت، بیان داشت: با قطعنامه جدید شورای امنیت قرار است با دست خودمان محدویت‌های خودمان را بین‌المللی، الزامی و قانونی کنیم و آن هم قطعنامه مربوط به هسته‌ای را متوقف می‌کند. حجت‌الاسلام نبویان یادآور شد: تیم مذاکره‌کننده می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد باید پا به پا پیش می‌رفتیم نه اینکه تحریم‌ها باقی باشد و ما ملزم به تعهدات فراوان باشیم حال که این همه محدودیت را پذیرفته‌ایم چرا حاضر به لغو همه تحریم‌ها نیستند ضمن اینکه بنده همه این موارد را به آقای ظریف انتقال داده‌ام و ایشان گفتند که در وقت مناسب پاسخ خواهند داد حتما تا به حال وقت پاسخگویی فرا نرسیده است بار دیگر نیز برای شرکت در مناظره با حضور هر یک از اعضای تیم مذاکره‌کننده از جمله آقایان ظریف، عراقچی و صالحی اعلام آمادگی ‌می‌کنم..

تشکیل یک شورا از سوی حامیان احمدی‌نژاد در خراسان رضوی

«رامین قانع» با بیان اینکه جلسه برخی فعالان سیاسی و فرهنگی با ثمره هاشمی به منظور افتتاح نمایندگی استانی خراسان رضوی شورای احیای گفتمان انقلاب اسلامی بوده، اظهار کرد: «محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق کشورمان در روزهای گذشته به همراه خانواده خود سفری به مشهد داشته‌‌اند که متاسفانه در رسانه‌ها این سفر خانوادگی و زیارتی وی سیاسی و انتخاباتی تلقی شد.»وی با تاکید بر اینکه احمدی‌نژاد در این سفر خود هیچ دیداری به ویژه با سیاسیون نداشته، گفت: «نه احمدی‌نژاد و نه همراهان و نه همفکران وی به هیچ وجه قصد ورود به انتخابات را نداشته است. یکی از خبرگزاری‌ها با بنده مصاحبه‌ای انجام داد و من در آن مصاحبه تاکید کردم که جلسه فقط با حضور ثمره هاشمی برگزار می‌شود و این جلسه ارتباطی با شخص احمدی‌نژاد ندارد.»قانع تصریح کرد: «احمدی‌نژاد حدود 6 ماه پیش در تهران شورای احیای گفتمان انقلاب اسلامی را به همراه نزدیکان خود راه‌اندازی کرده که در جلسه ای با حضور ثمره هاشمی این شورا در خراسان رضوی نیز راه‌اندازی شد.»وی یادآور شد: «شورای احیای گفتمان انقلاب اسلامی به هیچ وجه قصد ورود به موضوع انتخابات مجلس را نداشته و فقط به دنبال احیای ارزش‌ها، شعارها و گفتمان انقلاب اسلامی است.»عضو شورای مشورتی گفتمان انقلاب اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه همراهان و نزدیکان احمدی‌نژاد در این شورا ممکن است کسانی باشند که حتی از وزرا و کابینه وی در دولت نهم و دهم نبوده‌اند، ادامه داد: «آنچه باید به صراحت گفت این بوده که مشایی در این شورا حضور ندارد

آمریکایی‌ها تبلیغات «ما بازگشته‌ایم» در تهران به راه انداخته‌اند

روزنامه تریبون دو ژنو نوشته: احتمال پایان تحریم ها علیه ایران اشتهای کشورهای غربی را زیادکرده است. به گزارش انتخاب، این روزنامه سوئیسی نوشت:توافق هسته ای، فروش موشک به تهران ، نیروگاه های هسته ای، انواع و اقسام قراردادها… روسیه قراردادهای متعددی از این دست با ایران امضا کرده است و البته این تنها کشوری نیست که اشتهایش برای بازار ایران زیاد شده است. تریبون دو ژنو نوشت: مسابقه آغاز شده است. کمتر از سه هفته بعد از توافق چارچوب تاریخی منعقد شده بر سر برنامه هسته ای ایران در لوزان، گفتگوها مجددا آغاز شده است. مذاکراتی دشوار که هر لحظه ممکن است از مسیر خارج شود. با این حال فقط همین طرح احتمال برداشته شدن تحریم های ایران حرکت به سوی این بهشت پارسی را نوید بخش ساخته است.تریبون دو ژنو نوشت: سوئیسی ها نیز بیکار نمانده اند. اما این آمریکاست که در موقعیت برتر قرار دارد. آمریکایی ها در سال های اخیر به خاطر نقض تحریم های ایران از سوی طرف های آمریکایی شاهد افزایش مبادلات تجاری شان با ایران بوده اند. شرکت جنرال موتورز حتی در تهران تبلیغات ما بازگشتیم راه انداخته است. قبل از سال 2002 پژوی فرانسه سی درصد بازار خودروی ایران را در اختیار داشت. سوئیسی ها نیز در مسابقه حاضرند. هیئت از سوئیس این یکشنبه به تهران می رود که ریاست آن به عهده لیویا لئو سفیر سابق است. این هیئت می خواهد زمینه مذاکرات بعدی را مهیا سازد.

اخراج دخترک دانش آموز از مدرسه به خاطر پیوند کلیه

عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی کشور از اخراج ناباورانه و غیرقانونی یک کودک پیوند کلیه از مدرسه بشدت انتقاد کرد و خواستار رسیدگی فوری مسئولان مربوطه به این ماجرا شد. داریوش آرمان در گفت و گو با ایرنا گفته: دختر هشت ساله ای به نام شکیلا رخشانی پس از تحمل دو سال درد و رنج دیالیز به تازگی با حمایت های انجمن بیماران کلیوی پیوند کلیه شده است. این در حالی است که پزشک معالج وی اعلام کرده که دوران نقاهت شکیلا تمام شده است و این دانش آموز برای ادامه زندگی معمولی هیچ مشکلی ندارد.آرمان افزود: متاسفانه مسولان مدرسه قیام واقع در کریم آباد کهریزک به رغم حضور چند روزه دانش آموز پیوند کلیه ای در کلاس اول به والدین وی اعلام کرده اند به هیچ عنوان حاضر به پذیرش این دانش آموز نیستند.وی ادامه داد : آنها (مسئولان مدرسه ) در پاسخ به اعتراض های مادر دختر کوچولو گفته اند ؛از آنجا که نگران پس زدن پیوند کلیه شکیلا هستند !به همین خاطر از پذیرش او در مدرسه خودداری کرده اند و به هیچ عنوان نیز حاضر نیستند او را بپذیرند.

بازداشت پزشک فعال در بازار سیاه خرید و فروش نوزادان

رئیس پلیس مشهد در‌خصوص یک پرونده فروش نوزاد گفته: در پی تماس جوانی با مرکز پلیسی 110 مبنی بر اینکه مردی اقدام به خرید و فروش نوزاد می‌کند با توجه به حساسیت موضوع، تحقیقات پلیسی آغاز شد. بررسی‌های ابتدایی پلیس حاکی از آن بود که مرد 51 ساله پزشک است و به محض اطلاع از اینکه پلیس به کارهای غیر قانونی‌اش پی برده نوزاد 23 روزه پسر را به مادرش تحویل داده است. جوانی که با مراجعه به این مرد قصد باجگیری از او را داشت و تهدید می‌کرد که از کارهایش خبر دارد وقتی با پاسخ منفی وی روبه‌رو شده بود، در تماس با پلیس او را لو داده بود. رئیس پلیس مشهد اظهار داشت: این پزشک که سابقه کیفری هم دارد همراه جوان باجگیر، مادر نوزاد فروخته شده و زنی جوان که دلال این نوزادفروشی بود، دستگیر شدند.

عامل رفع ممنوعیت فروش S۳۰۰ به ایران، حمله عربستان به یمن بود

حسین شیخ الاسلام گفته: محمد بن سلمان ممکن است برای ثبیت قدرت خودش این جنگ را راه انداخته باشد و حالا که شکست خورد ممکن است موجب تاثیرات خاص دیگر در داخل عربستان خواهد شد که امریکایی ها اقدام خواهند کرد برای حذف امثال وی که تندرو، بی عقل و کم تجربه است. همچنان که اقدام به حذف بندر به سلطان کردند. بندر بن سلطان تا زمانی که برای امریکایی ها فایده ای داشت، مسئولیتی به او دادند؛ جنایت های القاعده و داعش را بند بن سلطان هدایت کرد، ولی وقتی از حدود خارج شد، برکنارش کردند.

لازم به ذکر است بندر بن سلطان برای جلوگیری از فروش S۳۰۰ از سوی روسیه به ایران، به عربستان رفت و یک قرارداد بزرگ نظامی به ارزش ۷ میلیارد دلار که به حواشی آن به ۱۳ میلیارد دلار رسید منعقد کرد که شرط آن عدم فروش این سامانه موشکی S۳۰۰ به ایران بود و این جالب است که این سامانه موشکی که ما را در مقابل نفوذ صهیونیست ها مقاوم تر می کرد، عربستانی ها به روسیه می روند و درخواست می کنند که این سامانه را روسیه به ایران تحویل ندهد. اینکه عربستانی ها، صهیونیست ها و امریکایی ها در یک خط و مسیر حرکت می کنند خیلی واضح و روشن است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=148040
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما