پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394 - 12:15

کشت برنج و هندوانه در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده کشت برنج و هندوانه در زمین‌های کشاورزی با تامین آب از طریق چاه زیر زمینی ممنوع است.

ابوالحسن صداقت‌کیش در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی در چند سال اخیر و استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی توسط پمپاژهای شخصی مجاز و غیر مجاز، جلوگیری از کاشت محصولات با مصرف و نیاز آب بالا بویژه هندوانه و برنج در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی بیان کرد: مدیریت‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان در صورت سرپیچی از این سیاست سازمان جهاد کشاورزی هیچ گونه خدماتی به این کشاورزان ارائه نمی‌دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورت سرپیچی از این سیاست توسط برخی کشاورزان در صورت بروز هرگونه حادثه از جمله کاهش آب و خشک شدن محصول سازمان جهاد کشاورزی تعهدی ندارد.

صداقت کیش تصریح کرد: از مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی انتظار می‌رود از بیمه کردن محصولات آب‌بر از جمله برنج و هندوانه که از طریق چاه‌های زیر زمینی آبیاری می‌شوند، جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت دو محصول هندوانه و برنج در استان کهگیلویه و بویراحمد با آبیاری از طریق چاه‌های کشاورزی یک هزار و 500 هکتار است، افزود: در مجموع 7 هزار و 300 هکتار از زمین‌های موجود در این استان زیر کشت برنج می‌رود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=147998
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما