چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 22:18

تقابل اصلاح طلبان حامی روحانی و استاندار در روز سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات مدت کوتاهی باید صبر کرد و البته هر دو طرف این ماجرا رفتار و نحوه تصمیم گیری رئیس جمهور و همراهانش را نیز در حرکاتشان باید مدنظر قرار دهند.

گروه سیاسیاشاره: فضای سیاسی کشور این روزها به نفع دولت روحانی رقم نمی خورد. برخی از روزنامه های حامی دولت صبرشان لبریز شده و به دلیل آنچه عدم تغییر در فضای سیاسی و اقتصادی کشور گفته می شود به مطالب انتقادی در قالب طنز و کنایه روی آورده اند و از طرفی هم مقامات دولتی از هم اکنون صراحتا به اهمیت موفقیت در انتخابات پارلمان می پردازند و عدم کسب کرسی های مجلس را تمام شدن کار دولت می دانند. لمس بهتر فضای سیاسی کشور زمانی میسر می شود که بدانیم روزنامه حامی دولت کابینه روحانی را متشکل از دلواپسان و حامیان سایر کاندیداها عنوان می کند و برخی دیگر از رسانه ها به این موضوع تاکید دارند که حامیان اصلی روحانی جایگاهی در دوات ندارند.

به گزارش «بویر نیوز»، متاثر از فضای سیاسی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد برخی معتقدند حامیان واقعی دولت روحانی مزد خود را نگرفته اند و آندسته از طرفداران رئیس جمهور هم که به جایگاهی رسیده اند بیشتر بواسطه ارتباط با نمایندگان بوده است که طبیعتا استاندار کهگیلویه و بویراحمد را به اتهام میدان ندادن به یاران دولت یازدهم و حتی همراهی با برخی از نمایندگان در کانون انتقادات می بینند.

از همین روست با نزدیک شدن به سفر رئیس جمهور احتمال تقابل اصلاح طلبان حامی روحانی در استان و استاندار بعید به نظر نمی رسد و البته با نگاهی به اظهارات از سوی هر دو طرف ماجرا می توان این موضوع را برداشت کرد:

پلان اول: چند روز قبل از عید استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زمان احتمالی سفر رئیس جمهور به استان گفت:”چیزی که در سفر رئیس جمهور باید مد نظر همه گروه‌ها باشد این است که نباید کاری کنند که برای مطرح کردن خود به استان کهگیلویه و بویراحمد ضربه بزنند و باید تلاش کنیم که در این سفر فرهنگ والای مردم استان را به نمایش بگذاریم./ اجرای مناسب برنامه‎های سفر رئیس جمهور و بیان درخواست‌های منطقی و اصولی از هیئت دولت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پلان دوم: با نزدیک شدن به زمان سفر رئیس جمهور عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان از برگزاری نشست اصلاح طلبان استان خبر داده است و گفته:” این نشست به منظور همفکری و هم اندیشی در خصوص سفر رئیس جمهور به استان، دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان، نقاط ضعف و قوت دولت آقای روحانی، ارائه راهکارها و نحوه انعکاس وضعیت دولت تدبیر و امید و ارائه گزارش آن به هیئت دولت به خصوص شخص آقای روحانی است.

البته این دو دیدگاه در حالی مطرح است که اصلاح طلبان استان از دو و یا حتی چند دستگی ضربه می خوردند و این دو دستگی در سفر چندی پیش شیخ مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور خود را نشان داد چرا که گفته می شود دیدار اصلاح طلبان با وی بدون هماهنگی با یکدیگر و به تعبیر برخی از منتقدین بنوعی دور زدن خودی ها انجام گرفت.

بهرروی چند روز دیگر سفر مقامات ارشد دولت و در راس آنها رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز می شود و سوال اینجاست که چه درخواستی از روحانی ممکن است انجام شود که از نظر خادمی ضربه به استان بزند و کدام رفتارها ممکن است فرهنگ والای مردم استان را زیر سوال ببرد!؟ آیا انتقاد از تیم اجرایی دولت در استان و چینش مدیران یکی از این موارد است یا خیر؟

در طرف مقابل به احتمال زیاد اصلاح طلبان به رئیس جمهور و معاونانش شکوه بی توجهی استاندار به حامیان روحانی را می برند و در بررسی نقاط ضعف دولت روحانی ممکن است نماینده ارشد وی در استان را زیر سوال ببرند؟ و شفاف تر اینکه آیا اصلاح طلبان رفتاری که اصولگرایان با مسعود حسینی انجام دادند تکرار می کنند یا خیر!؟

برای رسیدن به پاسخ این سوالات مدت کوتاهی باید صبر کرد و البته هر دو طرف این ماجرا رفتار و نحوه تصمیم گیری رئیس جمهور و همراهانش را نیز در حرکاتشان باید مدنظر قرار دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=147915
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مردم گفت:

    با حضور رئیس جمهور غلیه ضعف مدیران قیام میکنیم

  2. ناشناس گفت:

    جواب کوبنده ای به دکتر خادمی خواهیم داد

  3. اصلاح طلب گفت:

    در حضور رئیس جمهور فریاد خواهیم زد چرا مدیران احمدی نژاد هنوز در استان ما بر مردم می رانند

    • امیرو گفت:

      حق هم همین است جناب اصلاح طلب مدیران جدید از بس خلاقیت و هنر به خرج دادنداز بس محرومیت زدایی کردند که هیچ مشکلی در استان ما نیست فقط همان چند نفر یار احمدی نژاد

  4. انشاالله منصف گفت:

    اینهایی که مدعی اصلاح طلبی هستند و دنبال این نشست ها چون سرشون بی کلاه مونده دارند داد و فریاد می کنن آخه کدومش نیروی فکری اصلاحات است. اینها فقط دنبال منافع فردی و گروهکی خودشون هستند تمام.

  5. ناشناس گفت:

    ما که بحمد ا… مدیر اصلاح طلب در این دولت و بویژه در این استان نداریم.یا مدیران ابقا شده دولت دهم هستند و یا مدیران بازیگر دولت قبل که از جاهای دیگر آورده شده اند.مثل خود تاجگردون که یک عمری هست که مثل راننده انور سادات راهنمای چپ می زند و براست می پیچد. معلومه مدیران انتسابی اش هم اینگونه اند. شما را بخدا وضع ادارات و سازمان های استان را نگاه کنید تا اوضاع دستتون بیاد. جالب اینکه هیچکدام از مدیران رده بالای سازمانی که من عضوش هستم حتی به روحانی رای ندادند تا برسد به اینکه اصلاح طلب باشند.رییسش هم که مدیر ارشد دولت یازدهم است.خاتمی و یاران صدیقش که برای قدرت و میز به هر ننگی تن نمیدهند جاودانه اند.این منش و راه امام حسین مصلح واقعی است

  6. گرسیوز از سیسخت گفت:

    خیلی از مردم معتقدند که بدست گرفتن مدیریت ارشد استان توسط یک فرد بومی که از نیروهای توانمند واجرایی وجزچهره های با افتخار علمی این استان میباشد که دقیقا سیاست دولت را در استان اجرایی میکند واز افراطی گری هم خودش وهم مدیرانش دوری کرده که اکثر مردم گواهی میدهند واهل بده وبستان نبوده ووامدار هیچ حزب وجناحی نیست که این مهم خودش نشان از شایستگی ایشان دارد واز استانداران موفق کشور میباشد به گواه تعدادی از استانداران کنونی بنابر این هم ظرفیت انتقاد را دارد واز این هوچی گری عده ای تمامیت خواه نمیترسد ودولت از قبل مطلع میباشد پس ایشان بیدی نیست که با این بادها بلرزد

    • ناشناس گفت:

      شما حتما جیب هایت توسط استاندار پر شده که این حرف ها میزنی چرا از خدا وقیامت وعبور ازپل سراط نمیترسی وحقیقت را کتمان میکنی چرا قبول نداری که هنوز مدیران دولت احمدی نژاد در استان ما در راس امور هستنندچرا قبول نمیکنی که نیروهای اصلی اصلاح طلب در گوشه ای نشسته اند وخون دل میخورندچرا قبول نمیکنی که استاندار قدرت تصمیم گیری از خود را ندارد تابع دستورات دیگران عمل میکند حال خواهی دید که تمام مردم به ستوه آمده استان چطور در محل سخنرانی ریس جمهور ودر جلوی ایشان شعار خواهند داد وحقایق را برای ریاست محترم جمهور بیان نمایند انشااللله سحر نزدیک است

  7. انشاالله حقگو گفت:

    اگر دنبال اصلاح امور هستید فقط و فقط از دخالت های خلاف عدل و انصاف جناب شاغلام اعتراض کنید. نکند شما ها هم مثل بخشی از اصلاح طلبان دهدشت عقبه تاجگردون هستید غافل از اینکه تبعیض شدیدی که غلام تاج درست کرده دودش بیشتر از همه در چشم کهگلویه و بعدش بقیه استان می ره. چون هر طور باشه بالاخره یاسوج مرکزه یه توجه نصف و نیمه بهش می شه بیچاره بقیه مناطق.
    آقایون مدعی اصلاح طلبی فقط تقسیم بودجه های ملی و استانی بین شهرستانها را بروید دربیارید بعد فریاد بزنید که چرا باید دولت اینهمه باج به یک نماینده رییس کمیسیون بده. 

  8. جوان گفت:

    از اموزش و پرورش به روحانی شکایت می کنیم .بی عدالتی زیاد است .خیلی هستند که در اموزش و پرورش استان مورد بی مهری قرار گرفته اند .منتظر امدن رییس جمهور می مانیم

  9. رضا محمدی گفت:

    فقط یک نگاه اجمالی به اموزش و پرورش استان نشان می دهد که اکثریت نیروهای جناح مخالف دولت هنوز در سمت خود باقی مانده اند .اسامی انها تحویل شخص رییس جمهور داده خواهد شد.

  10. 94 گفت:

    شما یکی از مدیران فعلی استان را نامببرید که برای اصلاحات هزینه داده باشد!!!!! اگر سراغ دارید معرفی نمائید!!!! اکثرا افراد منفعت طلب هستنن!!

  11. سیسخت گفت:

     در جواب بزرگوار ناشناس که یک طرفه به قاضی رفته  مشکل کشور وخصوصا استان ما این است که همه چیز را یا سیاه یا سفید میبینیم  عزیز برادر عییب ان جمله بگفتی هنرش نیز بگو ایا جناب دکتر خادمی اهل چه کار اشتباهی بوده که اینقدر حضرتعالی عنان از کف بریدی  ایا در این شرایط وانفسا ومشکل افرین وتحریمها انتظار استانی برخوردار وگل وبلبل دارید در سالهایی که کل اعتبار استان زیر پانصد میلیارد است که بودجه سازمان میراث فرهنگی یکی از استانها برابر است با کل استان ایا مشکل در این یکسال واندی بوجود امده که حل شود ایا معاونین بومی ومدیران بومی اشتباه است تازه حدود نود درصد مدیران اصلاح طلب هستند شاید با شرایط مطلوب فاصله دارد ولی همین را باید غنیمت شمرد ومشورت داد نه فقط انتقاد خارج از گود کنیم واز بیرون بگوییم لنگش کن تازه کدام مدیر دوران احمدی نژادی است لطفا اعلام کنید تا قضاوت شود شاید قوی باشد

دیدگاه شما