چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 18:01

کفاشیان:کی‌روش نمی‌تواند از ایران خارج شود

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنان ممنوع‌الخروج بوده و نمی‌تواند از ایران خارج شود.

به گزارش بویرنیوز: علی کفاشیان پس از نشست امروز با نصرالله سجادی، معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال اظهار داشت: برگزاری مجمع فوق‌العاده یک وظیفه خاص است که برعهده فدراسیون گذاشته شده بود و باید اسفندماه سال گذشته برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: قرار شد که حسابرس به فدراسیون آمده و موارد مالی را بررسی کند اما حسابرس همچنان در حال بررسی مسائل مالی است و وقتی که این موارد تمام شد در هیئت اجرایی مطرح می‌شود. احتمالاً مجمع اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص برخی ابهامات در مورد تبانی در لیگ دسته یک و اینکه برخی می‌خواهند تیم نساجی مازندران از لیگ دسته یک بالا بیاید، گفت: همیشه در اواخر لیگ و زمانی که سقوط تیم‌ها از لیگ برتر و صعود از لیگ دسته یک نزدیک می‌شود، این بحث‌ها مطرح می‌شود. در این زمان یا می‌گویند داور به نفع گرفت و یا از امکان تبانی صحبت می‌کنند. این شایعه‌ها امکان دارد که وجود داشته باشد ولی تا مدرکی نباشد آن را قبول نمی‌کنیم اگر هم مدرک گرفتیم و مشخص شد که تبانی وجود دارد به شدت برخورد خواهیم کرد.

کفاشیان در این زمینه یادآور شد: در برخی موارد که مدارک به دست ما رسیده و کمیته انضباطی بررسی کرده است، با متخلفان برخورد کرده‌ایم. برای مثال در لیگ برتر فوتسال مسائلی که وجود داشت بررسی و رأی آن صادر شد.

وی در پاسخ به این پرسش که بالاخره قرارداد کی‌روش براساس یورو بسته شده یا دلار، گفت: قرارداد کی‌روش براساس واحد پولی یوروست. در آن زمان دلار گران بود و یورو ارزان اما امروز دلار ارزان شده و یورو گران!

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص جلسه‌اش با سجادی گفت: در این جلسه گزارش کلی از فدراسیون فوتبال ارائه و در خصوص مواردی که در تفاهم‌نامه ما با وزارت ورزش وجود دارد، صحبت شد. همچنین در مورد دیدارهای تدارکاتی که کی‌روش در نظر دارد نیز صحبت کردیم. در این جلسه از تفاهمی با کی‌روش داشتیم، گزارشی ارائه و از برنامه‌های تیم ملی صحبت کردیم.

کفاشیان در خصوص مالیات کی‌روش نیز گفت: پرداخت این مالیات وظیفه فدراسیون است و من از مناف هاشمی تشکر می‌کنم که به ما کمک می‌کند. انشاء‌الله که این مالیات پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص اینکه مبالغی که در مورد مالیات کی‌روش مطرح می‌شود، درست است یا نه گفت: در مورد این مالیات مبالغ زیادی را مطرح می‌کنند. ما قرارداد را به وزارت دارایی فرستادیم. من حسابرس نیستم که مالیات را حساب کنم. آنها محاسبه می‌کنند و مبلغ را می‌گویند و هرچه آنها بگویند مالیات همان است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد ممنوع‌الخروج بودن کی‌روش اضافه کرد: کی‌روش همچنان ممنوع‌الخروج است و نمی‌تواند از کشور خارج شود.

کفاشیان در مورد نحوه پرداخت مالیات کی‌روش افزود: مقداری از آن را نقدی دادیم و بخشی از آن نیز چک‌هایی است که باید این ماه وصول شود.

وی در خصوص پیش‌شرط‌های کی‌روش نیز گفت: پیش‌شرط‌های کی‌روش باید محقق شود. او برای تیم ملی اردو، تجهیزات و بازی‌های تدارکاتی می‌خواهد و توقع دارد که آماده شود. باید تلاش کنیم تا آنها را فراهم آوریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص دستیار کی‌روش نیز گفت: کی‌روش دستیار ایرانی‌اش را خودش معرفی می‌کند و فدراسیون کسی را به او معرفی نکرده است.

کفاشیان در خصوص بازی‌ تدارکاتی ایران و ازبکستان گفت: تقاضا داریم که این بازی در استانبول برگزار شود که مسیر ما طولانی نباشد و به برنامه‌های خود برسیم.

وی در خصوص عملکرد بخش فرهنگی فدراسیون فوتبال و اینکه چرا چند نفری به این کمیته اضافه شده‌اند، اظهار داشت: کمیته فرهنگی را باید چهار پنج نفر تشکیل دهند و اگر قرار باشد موردی اضافه شود ملامحمد به ما پیشنهاد می‌دهد. در کل ما از روال کاری بخش فرهنگی فدراسیون راضی بوده‌ایم اما امسال باید فعالیت‌های بیشتری داشته باشند و اعضایی از سازمان لیگ نیز در این کمیته حضور داشته باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه به دیدار وزیر ورزش می‌رود یا نه خاطرنشان کرد: من از طبقه دوم وزارت ورزش بالاتر نمی‌روم و باید از من بخواهند تا به دیدارشان بروم.

کفاشیان در خصوص احتمال تبانی در داوری دیدارهای لیگ برتر نیز گفت: به اواخر لیگ نزدیک شده‌ایم و تیم‌هایی که می‌خواهند باخت خود را توجیه کنند گردن داور می‌اندازند. اگر کسی به داور رشوه دهد هم رشوه‌دهنده و هم رشوه‌گیرنده را محکوم می‌کنیم و به بخش قضایی معرفی می‌شوند. داوری را که اشتباه می‌کند، نباید یک شبه سابقه ۲۰ ساله‌اش را زیر سؤال ببریم و بگوییم تبانی کرده است. اصل بر برائت است مگر اینکه خلافش ثابت شود.

وی در پایان گفت: صداوسیما پول ما را نداده و هنوز مشکلات ما ادامه دارد، اگر پول‌مان را ندهند در اواخر فصل جلوی حضور دوربین‌ها می‌گیریم.

افکار

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=147893
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما