چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 10:40

مرگ پسربچه ۱۱ ساله در اردوی دانش‌آموزی

اردوی یکـــــروزه دانش‌‌آموزان میبدی کنار دریاچه غربالبیز مهریز پایان تلخی داشت.

به گزارش همشهری، هنگام ظهر، درحالی‌که دانش‌آموزان خودشان را برای نماز آماده می‌کردند، یکی از آنها در آب‌های سرد دریاچه غرق شد و جانش را از دست داد.

اين حادثه ظهر دوشنبه در حاشيه شهرستان مهريز رخ داد. آن روز مسئولان مدرسه سيدمصطفي خميني در شهرستان ميبد، عده‌اي از دانش‌آموزان را براي شركت در اردوي يكروزه به نزديكي درياچه غربالبيز برده بودند كه يكي از دانش‌آموزان 11ساله به‌نام امير شه‌بخش در درياچه جان باخت.

رضا ايزدي، يكي از شاهدان اين حادثه كه در نزديكي درياچه حضور داشت، در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: چندين سال است كه هنگام بهار با اسب در كنار درياچه كار مي‌كنم. حدود ساعت 9صبح بود كه متوجه شدم 2گروه از دانش‌آموزان براي اردو به كنار درياچه آمده‌اند. يك گروه دختران دبيرستاني بودند و گروه ديگر پسربچه‌هاي مدرسه‌اي. همراه اسبم راهي درياچه شدم و همان موقع پسربچه‌اي با لباس‌هاي خيس نزد من آمد و خواست سوار اسب شود. او همان پسربچه‌اي بود كه ساعاتي بعد در درياچه غرق شد. به او گفتم صبر كند تا لباس‌هايش خشك شود و بعد سوار اسب شود اما او اصرار داشت كه سوار شود. يك اسكناس 2هزارتوماني خيس دستش بود كه آن را به من داد و سوار اسب شد.

پس از آن به كارم ادامه دادم تا اينكه حوالي ظهر، بار ديگر همان پسربچه نزد من آمد و خواست يك‌بار ديگر اسب‌سواري كند. اين بار فقط يك اسكناس هزار توماني داشت و چون نخواستم دلش بشكند، قبول كردم كه باز هم سوار شود. او نخستين و آخرين كسي بود كه سوار اسبم شد. وقتي پياده شد، صداي مربيان را شنيدم كه از بچه‌ها مي‌خواستند براي نماز آماده شوند. پسربچه از اسب پياده شد و به طرف درياچه رفت و من هم تصميم گرفتم به خانه برگردم كه ناگهان صداي فرياد يكي از دختران دبيرستاني را شنيدم كه مي‌گفت:‌ يكي داخل درياچه غرق شد.

مرد جوان ادامه داد: آن روز پسردايي‌ام نيز همراه من بود. او قبل از من به كمك پسربچه رفت. من هم دوان دوان خودم را به سمت محلي كه حادثه رخ داده بود رساندم. پسردايي‌ام را ديدم كه همه لباس‌هايش خيس بود و وحشت كرده بود. مي‌گفت كه پسربچه غرق شده و او هر چه تلاش كرده نتوانسته است نجاتش دهد. در همين هنگام مربيان و سرپرستان دانش‌آموزان هم خودشان را به محل حادثه رساندند. پسربچه در محلي غرق شده بود كه عميق‌ترين قسمت درياچه بود.

همان موقع با آتش‌نشاني تماس گرفتم و دقايقي بعد امدادگران به آنجا آمدند. حتي يك غواص هم آمد و جست‌وجو شروع شد. حدود ساعت 3بعدازظهر، يعني 2ساعت پس از وقوع حادثه بود كه غواص توانست جسد پسربچه را بيرون بكشد. با ديدن او شوكه شدم. باورم نمي‌شد كسي كه ساعاتي پيش سوار اسبم شده بود، همان كسي است كه در درياچه غرق شده بود. او براي شنا و آب‌تني به قسمت عميق درياچه رفته بود اما چون آب درياچه خيلي سرد است، احتمال مي‌دهم كه دچار ايست قلبي شده و در نهايت غرق شده‌بود.

در هميــن حال، سيدابوالفضــل حسيني‌منش، رئيس آتش‌نشاني مهريز نيز گفت: دانش‌آموز 11ساله به‌خاطر سهل‌انگاري و آشنا نبودن به شنا در غربالبيز غرق شد و تلاش غواص و نيروهاي امداد و نجات آتش‌نشاني براي نجات جان اين دانش‌آموز كارساز نشد. به گفته وي، براي جلوگيري از وقوع اينگونه حوادث ناگوار در غربالبيز بايد نسبت به فنس كشي دور درياچه و همچنين ممنوعه كردن منطقه براي شنا اقدام كرد.

حادثه تكراري

رضا ايزدي كه اهل مهريز است، پيش از اين هم شاهد چنين حادثه‌اي بوده است. او مي‌گويد: درياچه غربالبيز، يك درياچه فصلي است. يعني از اواخر زمستان پر آب مي‌شود و هنوز به خرداد نرسيده، خشك مي‌شود. اين محل در تعطيلات نوروز مملو از گردشگران مي‌شود. به همين دليل در 13روز عيد، يك غواص در اينجا حضور دارد تا مراقب باشد حادثه‌اي رخ ندهد. پس از پايان تعطيلات، باوجود اينكه سيل اردوهاي دانش‌آموزي و گردشگران همچنان به سمت اين منطقه سرازير است، اما ديگر از غواص خبري نيست. حدود 2سال پيش بود كه من شاهد غرق شدن جواني در همين درياچه بودم.

او به‌دليل سردي آب دچار ايست قلبي و در نهايت غرق شده بود. يكي از اتباع افغاني هم كه براي تفريح به اين منطقه آمده بود، داخل درياچه غرق شد. مسئولان بايد به اين فكر باشند كه تا آخر بهار و خشك شدن درياچه، غواص كنار درياچه حضور داشته باشد تا ديگر شاهد چنين حوادثي نباشيم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=147870
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    بیچاره ملت ایران

دیدگاه شما