چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 10:39

واکنش جالب معاون ربیعی درباره نرخ بیکاری

معاون كارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي می‌گوید: جامعه ما در گذشته از نرخ بیکاری 10 و 12 درصد نیز برخوردار بوده است اما در شرایط حاضر نرخ بیکاری 10.5 درصد امروز از سطح تحمل خانوار خارج است. با توجه به درآمدها، ثروت خانوار و انتظارات اعضای خانوار، نرخ بیکاری فعلی از آستانه تحمل مردم عبور پیدا کرده است.

به گزارش تابناک، جامعه ما در گذشته از نرخ بیکاری 10 و 12 درصد نیز برخوردار بوده است اما در شرایط حاضر نرخ بیکاری 10.5 درصد امروز از سطح تحمل خانوار خارج است. با توجه به درآمدها، ثروت خانوار و انتظارات اعضای خانوار، نرخ بیکاری فعلی از آستانه تحمل مردم عبور پیدا کرده است.

با توجه به اهداف برنامه ششم در صورتي كه رشد اقتصادي پيش‌بيني شده تحقق يابد، به طور قطع شاهد تراز جاری در بازار کار و کاهش موجودی بیکاران خواهیم بود. به عبارت ديگر، نرخ بيكاري قابل تحمل ايجاد خواهد شد.

معاون كارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در گفتگو با تابناک اقتصادی با بيان اينكه سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه تدوین شده است، اظهار كرد: یکی از محورهای اساسی برنامه ششم رشد تولید و بهبود سطح کمی و کیفی کارآیی سرمایه‌گذاری است. مساله دیگری که در برنامه آتی اهمیت دارد، سیاست‌هایی است که به بهبود فضای کسب و کار و به نورآوری و فناوری‌های جدید تولید می‌پردازد، همچنین تغییر الگوی واردات و صادرات کشور برنامه دیگری خواهد بود که بر بازار کار اثرگذار است. تاکید بر مزیت‌های رقابتی در صادرات و جلوگیری از خام فروشی است که می‌تواند نویدبخش بازار کار مطلوب‌تر در برنامه ششم باشد.

طايي ضمن تاكيد بر اينكه نرخ رشد 8 درصد اقتصاد در نظر گرفته شده است، متذكر شد: اگر این نرخ رشد تحقق یابد به طور قطع شاهد تراز جاری در بازار کار و کاهش موجودی بیکاران خواهیم بود. برنامه ششم در یک دوره پنج ساله اجرا می‌شود، یعنی اگر در آن سال‌ها نرخ رشد 8 درصد اتفاق بیفتد نرخ بیکاری قابل قبولی خواهیم داشت.

وي در پاسخ به اينكه نرخ بيكاري به چه عددي خواهد رسي؟د گفت: نمی‌توانم بگویم چقدر شغل ایجاد می‌شود ولی بیکاری قابل تحمل خواهد شد.

به اعتقاد طايي، مهم این نیست که نرخ بیکاری 10 درصد است یا 12 درصد. مهم این است که این نرخ بیکاری با جمیع شرایطی که خانوار درگیر آن است، قابل تحمل هست یاخیر.

وي افزود: جامعه ما در گذشته از نرخ بیکاری 10 و 12 درصد نیز برخوردار بوده است اما در شرایط حاضر نرخ بیکاری 10.5 درصد امروز از سطح تحمل خانوار خارج است. با توجه به درآمدها، ثروت خانوار و انتظارات اعضای خانوار، نرخ بیکاری فعلی از آستانه تحمل مردم عبور پیدا کرده است.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تاكيد كرد: با ایجاد رشد اقتصادی 8 درصدي امید این است جمیع بخش‌ها ارتقا پیدا کنند. موضوع مهم دیگری نیز وجود دارد و آن خطری است که جوامع بشری را تهدید می‌کند، یعنی اینکه ممکن است این رشد اشتغالزا نباشد. به عبارت ساده‌تر، فراگیر شدن رشد بدون اشتغال اتفاق بیفتد و بیش از آنچه فکر می‌کردیم تکنولوژی جایگزین بشر شود. ما امیدواریم رشد اقتصادمان همچنان اشتغالزا باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=147867
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما