چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 - 10:33

70 مسجد کهگیلویه و بویراحمد میزبان مراسم اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسم اعتکاف در 70 مسجد این استان برگزار می‌شود.
خبرگزاری فارس: 70 مسجد کهگیلویه و بویراحمد میزبان مراسم اعتکاف

به گزارش بوير نيوز، حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی ظهر امروز در نشست برگزاری مراسم اعتکاف به برکات ماه رجب اشاره کرد و افزود: ماه رجب سرشار از برکات است که امیدواریم همه ما شیعیان بتوانیم از برکات این ماه مبارک استفاده کنیم.

وی بیان کرد: مراسم اعتکاف سال گذشته با حضور هفت هزار معتکف در مساجد استان برگزار شد که حضور جوانان در این مراسم معنوی بسیار چشم‌گیر و قابل توجه بود.

مرتضوی عنوان کرد: مراسم اعتکاف در روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب در 60 نقطه و 70 مسجد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود که پیش‌بینی می‌شود همانند سال‌های گذشته بیش از هفت هزار نفر در این روزها در مساجد معتکف شوند.

این مسئول بیان کرد: مراسم اعتکاف در شهر یاسوج در مسجد صاحب‌الزمان(عج) ویژه آقایان، مسجد ابوالفضل‌ العباس(ع) و مسجد قبا ویژه خواهران برگزار می‌شود.

وی بر انجام صحیح اعمال مراسم اعتکاف تأکید کرد و گفت: تعدادی از روحانیون برای آموزش صحیح اعمال مراسم اعتکاف به 60 نقطه استان اعزام می‌شوند و تعدادی از خواهران طلبه نیز در این خصوص در بین معتکفین خواهر خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مراسم اعتکاف را فرصتی بزرگ برای قرب به پروردگار عالم دانست و افزود: نیاز است دستگاه‌های استان از جمله شهرداری در خصوص جمع‌آوری زباله‌ها در مساجد، فرهنگ و ارشاد در خصوص توزیع بسته فرهنگی، علوم پزشکی نظارت بر سلامت معتکفین و نیروی انتظامی در خصوص امنیت افراد در مساجد همکاری و همراهی را داشته باشند.

وی بر حضور نیروی انتظامی در مدت برگزاری مراسم اعتکاف تأکید کرد و یادآور شد: در روزهای اخیر توزیع شربت آلوده در شهرستان‌های استان نگرانی‌هایی را به وجود آورده که باید نیروی انتظامی در محل حضور داشته باشند تا مبادا سودجویان در این مکان‌های مقدس به بهانه توزیع نذری مشکلاتی برای معتکفین ایجاد کنند.

این مسئول بر استفاده از ظرفیت خیرین اشاره و خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که خیرین در بحث‌های معنوی هیچ نقشی ندارند که امیدواریم با اطلاع‌رسانی‌های صحیح و به موقع خیرین در این بخش ورود پیدا کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=147861
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما