شنبه 29 فروردین 1394 - 12:42

بانک انصار در میان بانک های ایران رکورد زد (+تصاویر)

در سال 93 بازده بخشهاي ارز، سهام مسکن، پول و سکه به ترتيب 11 درصد، 26%، 1.8%، 22%، و 1.6% بوده است.

دکتر ابراهيمي مديرعامل بانک انصار در مراسمي که با حضور معاونان، مديران کل، مديران و کارشناسان حوزه مرکزي به مناسبت آغاز سال نو در محل ساختمان حوزه مرکزي برگزار شد، طي سخناني ضمن اشاره به وضعيت اقتصادي کشور در سال 1393 و برنامه هاي دولت براي کنترل تورم و خروج از رکود، از عملکرد و دستاوردهاي بانک انصار در شبکه بانکي سخن گفت.
1

به گزارش بویرنیوز به نقل از اداره کل بازاريابي و تبليغات، در ابتداي اين نشست حجه الاسلام رضازاده، رييس دفتر امور فقهي بانک انصار با اشاره به ايام فاطميه و شهادت حضرت صديقه شهيده (س) و آيه “الذين ان مکّناهم في الارض، اقامواالصلاه و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر ولله عاقبه الامور” بر رعايت چهار شاخص در رفتار روزمره از جمله اقامه نماز، ايتاء زکات، امر به معروف و نهي از منکر تأکيد کرد و تلاش براي تحقق آرزوهاي اعلام شده از سوي مقام معظم رهبري در رشد و بالندگي اقتصادي، اعتلاي فرهنگي و تعميق معنويت را وظيفه يکايک آحاد ملت و به ويژه مديران و کارکنان متعهد بانک انصار دانست.
2

اين گزارش مي‌افزايد که مديرعامل بانک انصار در ابتدا ضمن قدرداني از زحمات همکاران خود در ستاد، شعب بانک و نيز شرکت‌هاي تابعه، اظهار داشت: به لطف الهي در سال گذشته هلدينگ بانک انصار توانست در حوزه هاي مختلف، موقعيت هاي قابل قبولي را کسب نمايد. وي با اشاره به تکانه هاي شبکه بانکي ناشي از سياست‌هاي نرخ گذاري سود سپرده ها مديريت موثر مثبت تمام شده پول به همراه رشد معقول و هماهنگ با نقدينگي کشور را يکي از دستاوردهاي مهم بانک برشمرد.

دکتر ابراهيمي سپس براساس شاخص هاي اقتصادي به ارايه آمارهاي مقايسه‌ اي سالهاي 92 و93 و تحليل  شرايط اقتصادي کشور پرداخت و به کاهش تورم در پايان سال گذشته اشاره کرد و گفت: تورم مصرف کننده در سال گذشته 15/6درصد و تورم توليدکننده 14/8 درصد بود که اين نشانه خوبي از کنترل تورم هم در سال 93 و هم در سال جاري در کشور است. وي در اين باره افزود: با توجه به شرايط فعلي اقتصادي اکنون به هسته سخت تورم رسيده ايم، مي توانيم اميدواريم باشيم که سال آينده تورم به نرخ 12 يا 13درصد برسد و در سال 1395 شاهد تک رقمي شدن نرخ تورم باشيم.

3
دکتر ابراهيمي آنگاه به شاخص رشد اقتصادي کشور و تلاش دولت در توقف روندهاي کاهش دهنده اين رشد اشاره کرده و درخصوص رشد نقدينگي اضافه کرد: رشد نقدينگي کشور تا  پايان بهمن ماه تقريباً 17.6 درصد بوده و شبکه بانکي با پرداخت 291 هزار ميليارد تومان تسهيلات، زمينه خوبي را براي حرکت اقتصادي کشور فراهم ساخته است که اين مي تواند در جهت رشد توليد به عنوان محرک اصلي ريشه اقتصادي نشانه بسيار خوبي باشد.

مديرعامل بانک انصار پس از آن با بيان آمارهاي مربوط به مطالبات معوق در شبکه بانکي کشور و مقايسه آن با متوسط جهاني اين مطالبات گفت: نرخ مطالبات معوق جهان 4 درصد و نرخ اين مطالبات در شبکه بانکي کشور حدود 15 درصد است و بانک انصار به همت مديران و کارکنان خدوم خود از نرخ 3/5 درصد برخوردار است که يک رکورد بسيار خوبي به شمارآمده و با برنامه ريزي هاي صورت گرفته در بانک اين نسبت در سال جاري قابل کاهش نيز مي باشد.
4
دکترابراهيمي در ادامه سخنان خود ضمن مثبت خواندن ترازبازرگاني کشور در سال گذشته به ارزيابي بازارهاي ارز، سهام، مسکن، پول وسکه و نيز سودآوري بانک انصار در سال 1393 اشاره کرده و افزود:

در سال 93 بازده بخشهاي ارز، سهام مسکن، پول و سکه به ترتيب 11 درصد، 26%، 1.8%، 22%، و 1.6% بوده است.

ايشان با اشاره به ثبات بازار ارز و متوسط نوسان آن در سطح 3% اين مهم را موفقيت ارزشمندي براي بانک مرکزي و سيستم اقتصادي کشور برشمرد.

وي با اشاره به بازدهي سهام بانکها معادل 11% درسال 93 به تفاوت 20 درصد بازده سهام بانک انصار با متوسط بانکها اشاره کرد و سهام بانک انصار را به عنوان يکي از سهام جذاب و خوب بازار سرمايه معرفي نمود.

دکتر ابراهيمي در پايان به دستاوردهاي طرح تحول سه ساله بانک، نقش اين بانک در تحقق اهداف نام‌گذاري‌هاي سال از سوي مقام معظم رهبري، سرمايه‌هاي ايماني و ظرفيت‌هاي  اين بانک در مديريت جهادي اشاره کرده و ضمن دعوت از مديران و کارکنان براي تحقق کامل اهداف پيش بيني شده طرح تحول، نسبت به رشد و پيشرفت هرچه بيشتر بانک در سال هاي پيش رو ابراز اميدواري کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=147324
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. خسرو اسفندیاری گفت:

    با سلام ضمن عرض تبریک به پرسنل محترم بانک انصار استان وتشکر از مدیرعامل محترم استان جناب اقای حاج ملکی

دیدگاه شما