جمعه 28 فروردین 1394 - 23:00

واکنش دکتر چمن به شربت های آلوده کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ارسال نمونه‌ مسمومیت‌های مشکوک کهگیلویه و بویراحمد به تهران و اصفهان برای بررسی هر چه بیشتر خبر داد.

خبرگزاری فارس: ارسال نمونه‌ مسمومیت‌های مشکوک کهگیلویه و بویراحمد به تهران و اصفهان

به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، رضا چمن با اشاره به اتفاقات روی داده در چند روز اخیر و مسمومیت‌ها در سه شهرستان استان، اظهار کرد: از این تعداد یک نفر نیز که کودک زیر 3 سال بوده و باید با احتیاط بیشتری مورد معاینه و درمان قرار می‌گرفت به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج انتقال داده شد که حال عمومی وی نیز رو به بهبود است.

وی گفت: این کودک هم اکنون از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش اطفال منتقل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه امروز در مسیر مرقد مطهر بی‌بی حکیمه (س) شاهد بروز موردی مشابه به همان شرایط اتفاق افتاده در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام بودیم، تصریح کرد: مواردی از مسمومیت در زائرین اعلام شد که از این افراد مسموم 3 نفر در بیمارستان شهید رجایی گچساران بستری هستند و حال عمومی آنها رضایت‌بخش است.

چمن یادآور شد: در همه این موارد، فرد یا افرادی در دهدشت، چرام و گچساران با طرح و ارائه شربت به شکل رایگان و به بهانه نذری، به اصرار و به صورت رایگان سعی کردند که نوشیدنی را در اختیار مردم قرار دهند که منجر به مسمومیت آنها شده است.

وی ادامه داد: بر اساس علائم مسمومیت، کار معالجه و مداوای آنان به خوبی انجام شده که به نظر می‌رسد این نوشیدنی آلوده به مواد مخدر بوده و در این راستا جهت کارهای تشخیصی بهتر، نمونه‌ها به تهران و اصفهان ارسال شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته همکاران ما در بیمارستان‌های دهدشت و گچساران هیچکدام از این افراد با مشکل جدی مواجه نشده‌اند، به مردم توصیه کرد که از دریافت مواد خوراکی و نوشیدنی از فروشندگان دوره‌گرد، افراد ناشناس و مشکوک، خودداری کنند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=147258
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اولا باید رسانه ها در سطح وسیع اطلاع رسانی کنند تا مردم هشیار باشند.
    ثانیا باید عاملین این رفتار ناشایست شناسایی و مجازات بشن.
    از بر و بچه های بهداشت و درمان که جلوی تلفات را گرفتند هم تقدیر بشه.

  2. نظم گفت:

    جناب اقای دکتر چمن اول به فکر بیمارستانهای یاسوج باشید که حتی سرایدارهم لباس نمیپوشه من امروز برم بیمارستان چندین پلاستیک زباله از اشغال پر کنم تو را خدا به فکر نظافت و بهداشت بیمارستانها هم باشید

دیدگاه شما