جمعه 28 فروردین 1394 - 20:49

(جزئیات و تصاویر) مسمومیت مشکوک 8 تن در گچساران

قربانیان رویداد مسمومیت با آبمیوه‌های آلوده شده در حرم بی‌بی حکیمه(س) از چگونگی روی دادن این حادثه سخن گفتند.

قربانیان رویداد مسمومیت با آبمیوه‌های آلوده شده در حرم بی‌بی حکیمه(س) از چگونگی روی دادن این حادثه سخن گفتند.

به گزارش بویرنیوز، براساس اطلاعات موثق به دست آمده تعداد مسمومین حرم بی‌بی حکیمه(س) که از شهروندان بندر گناوه بوده‌اند، هشت نفر اعلام شد که تعدادی از آنها به صورت سرپایی مداوا و سه نفر از آنها به دلیل وخامت مسمومیت به بیمارستان شهید رجایی اعزام شدند.

در همین راستا بلافاصله پس از رسیدن 3 نفر مسموم برای کسب اطلاعات بیشتر از واقعه مشکوک مسمومیت به بخش اتفاقات بیمارستان شهید رجایی مراجعه کرده و با این سه نفر که شرایط نامطلوبی داشتند به گفت‌وگو نشستیم.

مریم دامی یکی از افراد مسموم شده در سفر بی بی حکیمه(س) که به زحمت پاسخگوی سئوالات ما بود، در خصوص آنچه روی داده بود، گفت: ما از شهرستان گناوه برای زیارت امامزاده بی‌بی حکیمه(س) به این منطقه آمدیم و روز گذشته که قصد رفتن به شهرستان خود را داشتیم دچار این مسمومیت شدیم.

13940128000243_PhotoL

وی ادامه داد: در حال زیارت و برگشت از حرم بودیم که فردی حدود 40 ساله با دادن تعدادی آبمیوه بزرگ با عنوان خیرات برای متوفی خود از ما خواست تا با خوردن آبمیوه‌ها برای شادی روح متوفی وی فاتحه بخوانیم.

این شهروند گناوه یادآور شد: ما نیز بدون اینکه به این کار وی مشکوک شویم، آبمیوه‌ها را گرفته و مصرف کردیم که پس از دقایقی دچار سرگیجه و دل‌درد‌های شدید شدیم و در حال حاضر نیز در بخش اتفاقات بیمارستان شهید رجایی بستری هستیم.

صبری به‌نژاد دیگر خانم مسموم شده نیز با اظهاراتی مشابه گفت: فرد مورد نظر با درخواست قرائت فاتحه برای اموات خود این آبمیوه‌ها را به ما داد و ما نیز بدون اینکه به نیت وی پی ببریم از آبمیوه‌های مسموم استفاده کردیم.

علی هماورد 23 ساله سومین بیمار مسموم شده حرم بی‌بی حکیمه(س) که شرایط جالبی نداشت و به زحمت و با صدایی آرام سخن می‌گفت، عنوان کرد: بعد از مسمومیت و اعزام به بیمارستان مطلع شدیم که در دیگر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اتقافاتی مشابه این رویداد به وقوع پیوسته است.

13940128000245_PhotoL

این جوان اهل بندر گناوه اضافه کرد: واقعاً جای بسی سئوال است که نیت این افراد چه چیزی می‌تواند باشد.

وی ادامه داد: مسموم کردن زائران یک امامزاده به قصد و نیت قبلی کار یک مسلمان و شیعه نمی‌تواند باشد.

هماورد از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا این مسئله را هرچه سریع‌تر پیگیری کنند تا بار دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در این استان نباشیم.

در همین خصوص به سراغ دکتر بخش بابک باقری رفتیم، وی با تأیید مسمومیت این افراد به خبرنگار فارس در گچساران گفت: هنوز ماده مسموم‌کننده مشخص نشده، اما در اینکه این مسئله با مواد ترکیبی و عمدی بوده، شکی نیست.

باقری ادامه داد: این سه بیمار تا اطلاع ثانوی تا بهبودی کامل در این بیمارستان بستری خواهند بود.

وی نیز خواستار پیگیری این روند نگران‌کننده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

===================

گزارش و تصاویر از کوروش رضایی/فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=147249
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    انشاالله که به همت عزیزان نیروی انتظامی و امنیتی این افراد شرور شناسایی و مجازات بشن تا دیگه کسی جرات چنین خلافی نداشته باشه.

  2. ناشناس گفت:

    تشکر از اطلاع رسانی سایتتون. همه باید مراقب باشند.

  3. ناشناس گفت:

    انشالله سریعا پیگیری شود و دستگیرشوند ماهم به سربازان اسلام امیدواریم

  4. ناشناس گفت:

    بابا مگه مسئولین خوابن؟

  5. نوربخش صالحی گفت:

    در صورت دستگیری به اشد مجازات محکوم شوند ضمنا مردم نیز ساده لوح نباشند و نذری را از دست آدمهای مطمئن بگیرند خداوند کسانیکه با جان مردم بازی میکنند لعنت نماید

  6. زواره گفت:

    بیشتر مسولیت متوجه خود ماهاست که هشیار باشیم و فریب این آدم های شیاد را نخوریم مسولین چکار کنند که چند فرد شرور اینجوری از احساسات مذهبی مردم سوء استفاده کردند و به بهانه نذری بودن شربت آلوده بخوردشون دادند. البته حقشون که پیداشون کنن و مجازات بشن تا درس عبرتی بشه براشون.

  7. قشنگ گفت:

    كارشون 20بود

دیدگاه شما