پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 17:33

خادمی: جمعیت سادات کهگیلویه و بویراحمد 200 هزار نفر است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار ارائه شده 67 هزار نفری سادات این استان گفت: تعداد سادات کهگیلویه و بویراحمد 200 هزار نفر است.

خبرگزاری فارس: جمعیت سادات کهگیلویه و بویراحمد 200 هزار نفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی ظهر امروز و در حاشیه برگزاری همایش سادات استان کهگیلویه و بویراحمد که به همت ادارات کل ثبت احوال و اوقاف و امور خیریه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی که صبغه فرهنگی دارند در استان بسیار لازم و ضروری است.

وی گفت: ثبت احوال در کل وظایف سنگینی بر عهده دارد و با ارائه آمار صحیح می‌تواند به مسئولان در زمینه برنامه‌ریزی کمک زیادی کند.

این مسئول گفت: همایش استانی سادات هم در این راستا برگزار شده که باید آمار آن مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار ارائه شده در خصوص تعداد سادات استان در همایش امروز گفت: آمارهای رسمی این تعداد 67 هزار نفر را نشان می دهد در حالی که آمار غیر رسمی می‌گوید  تعداد سادات این استان چیزی در حدود 200 هزار نفر است.

خادمی گفت: از هم استانی‌هایی که سادات هستند و تاکنون برای اضافه کردن واژه سید و سیده در شناسنامه و کارت ملی خود اقدام نکرده‌اند می‌خواهیم که با راهکارهایی که ثبت احوال تعیین کرده اقدام به این کار کنند.

استاندار تصریح کرد: وجود کلمه سید و سادات در هر منطقه می‌تواند توسعه، وفاق و همبستگی بیشتر را ایجاد کند لذا از کسانی که تاکنون اقدام به این کار نکرده‌اند می‌خواهیم برای پیوند و انسجام بیشتر در استان نسبت به درج این واژه برای نام خود اقدام کنند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=147153
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    جناب خادمی روز پدر وسادات نزدیک است !حداقل هدیه ی هم در نظر می گرفتی.

  2. ناشناس گفت:

    آدمها در تقوا از هم برتری دارند وسید وغیره سید نشونه برتری نیست بلکه باید در عمل ثابت کنیم نه اینکه نام سید را

دیدگاه شما