پنجشنبه 27 فروردین 1394 - 9:38

خاک كهگيلويه و بويراحمد را فراگرفت (+تصاوير)

گروه اجتماعي – آلودگي هوا موسوم به گرد و غبار عربي كه مدت ها هواي شهرهاي جنوبي كشور را به حالت خطرناك رسانده بود نه تنها كاهش نيافت بلكه به ساير استان ها از جمله كهگيلويه و بويراحمد نيز رسيد.

1 (3)

به گزارش «بوير نيوز»، براساس سنجش کیفیت هوای استان از دو ایستگاه تحقیقات محیط زیست گچساران و یاسوج، مقدار ذرات معلق (ریز گردها) در شهر یاسوج ۳۵۳ و در شهر گچساران ۳۸۶ میکروگرم بر متر مکعب استخراج شده که این مقدار از لحاظ استانداردهای ملی، وضعیت هوا را از نظر سلامت انسانی خطرناک تعیین می کند.

شهر ياسوج كه عنوان پايتخت طبيعت را بر دوش مي كشد اين هر روز وضع بدتري دارد و اين در حاليست كه تاكنون هيچ اقدامي از سوي مسئولان استاني در اين باره انجام نشده است.

باران بهاري چهارشنبه شب در شهر ياسوج هر چند دوامي نداشت اما حقايقي از ميزان گرد و غبار در هواي اين شهر برملاء كرد كه نشان از عمق فاجعه و موج بيماري هاي گوارشي و سرطاني در آينده خواهد داشت.

1 (9)

برخي كارشناسان معتقدند حال كه دولت نتوانسته است جلوي ريزگردها را بگيرد در چنين شرايطي بايد دستور به تعطيلي مدارس ابتدايي و مهدكودك ها دهد و براي افراد مسن نيز تمهيدات ويژه اي بيانديشد و اگر وضع نيز به همين منوال ادامه يابد بهتر است ادارات دولتي ساعات محدودتري به فعاليت بپردازند.

 توزيع ماسك و آموزش برنامه هاي پيشگيري و كمك هاي اوليه براي شرايط اضطراري و مهمتر اينكه كنترل راهها و معابر اصلي براي جلوگيري از تصادفات ناشي از كاهش ديد مي تواند از محور اقدامات دولتي ها باشد.

كارشناسان بهداشتي توصيه كرده اند در چنين وضعي افراد سالمند، کودکان و افراد با سابقه بیماری های قلبی و ریوی(آسم و آلرژی) از خارج شدن از منزل جداً خودداری نمایند.

 بستن پنجره منازل، مدارس، مهدکودک ها، اماکن عمومی و همچنین بالابودن شیشه های خودرو های در حال تردد، بستن دریچه کولر و تمامی منافذ در زمان آلودگی ها لازم است.

همچنين در زمان آلودگی هوا از انجام فعالیت های سنگین بدنی بالاخص ورزش در هوای آزاد(محوطه مدارس و پارک) جداً خودداری کنید.

توصيه مي شود در صورتی که افراد به هردلیلی ناچار به خارج شدن از منزل هستند از ماسک های SFP2  استفاده نموده و در صورت در دسترس نبودن این نوع ماسک ها از پارچه های نخی استفاده نمایند.

لازم به ذكر است در زمان آلودگی هوا ماسک های یکبار مصرف نانو توصیه نمی شود وحتی المقدور از مصرف لبنیات پرچرب در زمان آلودگی خودداری شود.

1 (8)

1 (5)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=147065
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بیسواد گفت:

    بویر نیوز دلت خوشه سایت تحلیلی خبری هستی !!! وبلاگم نیستی ، پیج خبری هم نیستی با این تیترایی ک میزنی؟!!!!!!!

  2. همشهري گفت:

    عزيزم خاك برسريعني چه؟

  3. داراب گفت:

    چرا کسی جلوی مدارس را نمیگیرد؟بچه های ما دراین هوای آلوده باید زنگ ورزش ، ورزش کنند 

  4. پدر گفت:

    داراب درست میگه مدرسه پویااین هفته همه کلاسهای ورزش را برگزار کرد و بچه های معصوم مادراین هوا ورزش کردند

  5. نوربخش صالحی گفت:

    دولت فکر اساسی کند که همه مردم در اینده دچار بیماریهای مختلفی خواهد شد

  6. ناشناس گفت:

    دبیرستانی هاهم همه شون اینهفته زنگ مدرسه ورزش کردند هیچکس هم برای سلامتی بچه هایمان کاری نکرد 

دیدگاه شما