چهارشنبه 26 فروردین 1394 - 8:09

آخرین وضعیت مسمومیت شهروندان دهدشتی (+تصاویر)

گروه اجتماعی – جمعی از شهروندان دهدشتی به علت نوشیدن شربت  دچار مسمومیت شدند.

به گزارش بویر نیوز، مشروح اخبار مربوط به این حادثه در ادامه امده است:

دلیل توزیع شربت تقلبی در میان شهروندان

فردی که برای رهایی برادرش از دار اعدام به شهروندان دهدشتی شربت «سن‌ایچ» تعارف می‌کرد، جمع زیادی از زنان این شهر را راهی بیمارستان کرد.

این مرد میانسال به بهانه آزادی برادرش از زندان و رهایی از مرگ شربت را بین شهروندان به ویژه زنان شهر دهدشت توزیع می‌کرد.

کودکی چند ساله نیز دچار مسومیت شد.

پزشک اورژانس خاتم‌الانبیاء شهر دهدشت اعلام کرد: در این شربت ماده‌ای «شبه مرفین» وجود داشت که همین مسئله باعث مسمومیت شهروندان دهدشتی شد.

تعقیب قضائی متهمان کلید خورد/ شربت تقلبی بود

کرمی دادستان کهگیلویه گفت: دستور پیگیری و شناسایی فرد خاطی را صادر کردیم.

همچنین فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه در این زمینه گفت: موضوع در حال بررسی بیشتر است.

سرهنگ جهان دیماز با اشاره به اینکه این حاثه برای اولین بار در سطح شهرستان اتفاق افتاده افزود: ماموران نیروی انتظامی در حال گشت زنی و شناسایی افراد مورد نظر هستند.

مسوول فوریت های پزشکی شهرستان کهگیلویه نیز گفت: هشت نفر از شهروان این شهرستان با توزیع شربت تقلبی از سوی افراد ناشناس مسموم و به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال داده شدند.

علمدار درکیا افزود: با اعلام تماس با ۱۱۵ مبنی بر بیهوشی عده‌ای از شهروندان بر اثر خوردن شربت در پارک جنگلی دهدشت، اورژانس در محل حضور پیدا کرد.

وی اظهار کرد: هنگام حضور اورژانس در پارک جنگلی، هشت نفر از افرادی که شربت خوردند، بیهوش شدند.

درکیا تصریح کرد: سه نفر از این افراد با آمبولانس و پنج نفر دیگر با ماشین‌های شخصی به اورژانس بیمارستان انتقال داده شدند.
درکیا حال عمومی این افراد را خوب ذکر کرد و گفت: مقداری از این شربت که در لیوان جا مانده بود به آزمایشگاه بیمارستان برای آزمایش های بیشتر تحویل داده شد.

هشدارهای نیروی انتظامی و علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد
در پی توزیع نوشیدنی به بهانه‌های مختلف در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام، تاکنون ۱۰ نفر دچار مسمومیت غذایی شدند که در این زمینه مرکز بهداشت استان به مردم نسبت به عدم استفاده از این نوشیدنی ها هشدار داد.
مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه ۱۰ نفر شهروندان شهرستان‌های کهگیلویه و چرام دچار مسومیت غذایی شدند، گفت: طبق گزارشات واصله، این افراد با توزیع شربت‌های آلوده، به بهانه‌های مختلفی از جمله نذری، موجب بروز این مسمومیت شده‌اند.

نصرالله کرمی با بیان اینکه هنوز عامل اصلی مسمومیت این افراد به‌طور دقیق مشخص نشده است، افزود: مطابق آخرین پیگیری‌های همکاران ما، متأسفانه آمار تعداد مسمومین به ۱۰ نفر رسیده‌است.

وی ادامه داد: حال عمومی نیمی از این تعداد، رضایت‌بخش اعلام شده است و نیمی دیگر نیز تحت مراقبت هستند.

کرمی نسبت به بروز این اتفاق در سایر مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هشدار داد و تأکید کرد: به همه‌ی هم‌استانی‌های عزیز، به‌ویژه مردم این دو شهرستان توصیه می‌کنیم از مصرف مواد خوراکی و آشامیدنی که توسط افراد دوره‌گرد یا ناشناس توزیع می‌شوند؛ جداً خودداری نمایند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار استان کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: لازم است شهروندان عزیز هرگونه مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی را صرفاً از فروشگاه‌های معتبر و تحت نظارت مرکز بهداشت تهیه کنند.

به گزارش کبنانیوز، فرماندار، امام جمعه، فرمانده انتظامی و دادستان شهرستان کهگیلویه و جمعی از مسئولان این شهرستان با بیماران ملاقات کردند و از نزدیک روند درمان آنها را مورد بررسی قرار دادند.

آخرین وضعیت بیماران

سرپرست بیمارستان امام خمینی دهدشت آخرین وضعیت ۹ نفر از بیماران مسموم حادثه دهدشت را تشریح کرد.

سید امیر مولایی به سلام دنا گفت: مقارن ساعت ۱۶/۳۰ عصر روز سه‌شنبه، چند مورد بیمار به دلیل کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان امام خمینی(ه) دهدشت مراجعه کردند.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه این علائم در افراد مختلفی که مراجعه کرده بودند به صورت مشترک دیده شد، همکاران ما در اورژانس بیمارستان، نسبت به موضوع مشکوک شده و تلاش نمودند علت قضیه را به صورت دقیق‌تری بررسی نمایند.

مولایی افزود: پس از بررسی‌های اولیه مشخص گردید که این افراد و همراهان بیمار به صورت مشترک شرح حالی  را عنوان می‌کنند، مبنی بر اینکه ظاهراً فردی، در فضای پارک و به تعدادی نیز در خیابان نوشیدنی را در قالب شربت نذری تعارف کرده است و این عزیزان نیز نوشیدنی را به صورت آب پرتقال مصرف نموده و نیم ساعت بعد از مصرف آن دچار علائمی از قبیل سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و در دو مورد افت سطح هوشیاری تا حد GCS8 (نزدیک به اغما) شدند.

این پزشک متخصص طب اورژانس با بیان اینکه بلافاصله این افراد توسط همراهان و تعدادی نیز از طریق اورژانس ۱۱۵ شهرستان کهگیلویه به اورژانس بیمارستان شهر دهدشت انتقال پیدا کردند که اقدامات اولیه درمانی برای آنان انجام شد، خاطرنشان کرد: به فاصله کوتاهی تعداد دیگری از همشهریان با علائم مشترک به اورژانس مراجعه و در نهایت به فاصله یک ساعت بعد نیز فرد دیگری از شهر چرام با همان علائم مشخص قبلی  جهت درمان مراجعه کرد.

مولایی با اشاره به اینکه در مجموع ۹ نفر از این طریق دچار مسمومیت شدند که در بعضی اخبار ۱۰ نفر اعلام شده است، تصریح نمود: یک مورد را مطمئین نیستیم که شرح حال وی با سایر بیماران اشاره شده مشترک باشد و به همین دلیل نمی‌توانیم به صورت قطعی اعلام کنم، اما اعلام رسمی ما همان نه مورد است که هشت نفر از داخل شهر دهدشت و یک نفر از چرام به علت مصرف نوشیدنی مشکوک در قالب شربت دچار این علائم شده‌اند.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت ادامه داد: هم اکنون حال عمومی چهار نفر از این افراد خوب است و به فاصله سه ساعت پس از دریافت درمان‌های اولیه قابل ترخیص هستند و پس از آماده شدن جواب آزمایش‌های انجام شده و اطمینان نسبت به سلامت آنان، نسبت به ترخیص آنها اقدام می شود.

مولایی تاکید کرد: حال عمومی چهار نفر دیگر  نیز نسبتاً خوب است و با مشورت پزشکان متخصص داخلی و طب اورژانس تا فردا صبح بستری هستند.

وی در پایان گفت: یک مورد نیز مربوط به  بیمار خردسال دو و نیم ساله است که در این مورد نیز با مشورت پزشک متخصص اطفال و همچنین پس از مشورت با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان جهت بررسی و درمان کامل تر به یاسوج اعزام می‌شود.

IMG_9950 IMG_9951 IMG_9952 IMG_9953 IMG_9954 IMG_9955 IMG_9956 IMG_9969 IMG_9971 IMG_9973 IMG_9976 IMG_9977 IMG_9980

IMG_9957

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=146943
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. خسرو جبيره گفت:

    بويرجان شرمنده برچه اساسي وكدام مجوز اقدام به انتشار عكس مردم بطور كامل نمودي؟باتوجه به سبقه اي كه از قانون وقانونمداري شما داشتيم اين موضوع بعيدبود وميتوان حمل بررسالت در اعلان خبر نمود اما ….و اينكه اين مسئوليني كه عكس اونا گذاشتي ممكنه بفرمايند چكاركردند براي اين عزيزانتماسهاي مكرر كه داشته خيلي ها ابراز ناخرسندي نمودند از وضعيت بهداشتي و نحوه رسيدگي و اين بزرگواران كه اعلام حضور نمودند چرا به جاي اين همه ملزومات سرمايشي غيرضرور در …. چند ابسرد كن تو مكانهاي پرتردد شهر نصب نكردند كه مردم با اون رفع تشنگي كنند

    • نوید گفت:

      والا یه آبسردکنم که مردم میزارن میان هزارتا میله آهنی میزارن انگار با یه عده وحشی طرفن. حداقل همون مسءولا چنتا آبسردکن تو جاهای شلوغو پر تردد بزارن که کسی هوس خوردن شربت نکنه

  2. امیر گفت:

    این مساعل دیگه عادی شد از قضیه گچساران بعدش درگیری طایفه ای در یاسوج واین هم مسله دهدشت عجب هفته ای داشتیم در استانمون.بعد بگیم بهترینها هستیم نه اینطور نیستیم بیایید واقیتها رو قبول کنیم ما مردم خوبی نیستیم.در ضمن مسئولان اسنان کجان نمیخوان کاری کنن مسئولانی که فقط به فکر خودشان و اطرافیان هستن

    • احساس گفت:

      هر چه لر ایگو وداغ دلش ایگو

    • نوید گفت:

      خب نباید بزاریم عادی شه.مگه اینجا آمریکاس که این مسایل به این راحتی که شما میگید عای شه.وقتی جوون متفکر ما بعد ی مدت تفکر توی اعتیاد و هزارتا خرابکاری غرق میشه از یه فرد میانسال و مریض روانی چه انتظاری میش داشت!!!!!

  3. ع گفت:

    هرچی بر سر آدم میاد به خاطر این شکم لعنتیه

  4. ناشناس گفت:

    هشت نفر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه شما