دوشنبه 24 فروردین 1394 - 19:01

برای رهایی از سوزش (رفلاکس)معده آب بخورید

علت سوزش معده چيست؟

به گزارش سرويس بهداشت و سلامت قدس آنلاين؛ بالا آمدن ترشحات اسيدي معده باعث سوزش در اين اندام مي شود كه به آن رفلاكس گوارشي اطلاق مي گردد. اين حالت به دليل عملكرد نادرست دريچه مري است كه در حالت طبيعي مانع از بالا آمدن اسيد معده به سمت مري مي شود.

سوزش معده در چه اوقاتي بيشتر بروز مي كند؟

اين ناراحتي در غالب موارد شب ها به وجود مي آيد اما ممكن است پس از غذا خوردن نيز احساس شود.

در چه صورتي اين ناراحتي بيماري تلقي مي شود؟

زماني كه فرد بيشتر از دو بار در هفته دچار سوزش معده شود بايد آن را بيماري بداند. برخي داروهاي اين ناراحتي به طور آزاد به فروش مي رسند اما در صورت علائم غير عادي و سوزش هاي بسيار مكرر يا دردناك بايد با پزشك مشورت كرد تا علت بيماري تشخيص داده شود و داروهاي مناسب تجويز گردد.

براي تسكين بيماري بايد از چه كارهايي پرهيز كرد؟

براي جلوگيري از رفلاكس معده توصيه مي شود فرد پس از صرف غذا دراز نكشد. پس از شام نيز بهتر است صبر كرد و كمي زمان خوابيدن را تعويق انداخت. همچنين نبايد قبل از آن فعاليت شديد داشت.

افراد مبتلا به سوزش معده بايد چه نكاتي را هنگام خواب رعايت كنند؟

سر بايد از سطح بدن بالاتر قرار گيرد. البته منظور استفاده از بالشت خيلي بلند نيست بلكه بالا آمدن حدود 15 سانتي متر كافي است.

چه داروهايي براي اين بيماري تجويز مي شود؟

داروهاي ضد اسيد معده به طور آزاد به فروش مي رسند كه حالت اسيدي محيط معده را خنثي مي كنند. البته اين داروها بيماري را درمان نمي كنند اما علائم آن را تسكين مي دهند. داروهايي ديگري نيز وجود دارند كه توسط پزشك با تشخيص دقيق بيماري تجويز مي گردد.

چه مدت مي توان خود درماني را ادامه داد؟

خود درماني براي بهبود سوزش معده نبايد بيشتر از 15 روز ادامه يابد. در واقع اين داروها براي طولاني مدت توصيه نمي شود. اگر علائم بيماري ادامه يابد بايد حتما با پزشك مشورت گردد.

عوارض احتمالي رفلاكس معده چيست؟

در طولاني مدت،‌ بازگشت مكرر اسيدهاي معده مي تواند التهابات دردناكي در مخاط مري ايجاد كند. به همين دليل رفلاكس مكرر، دردناك و طولاني مدت حتما نيازمند مراجعه به پزشك است.

چه نوشيدني در زمان رفلاكس توصيه مي شود؟

نوشيدن يك ليوان براي كاهش اسيد معده مناسب است. بر خلاف تصور عموم، نوشيدني هاي گازدار به هيچ وجه توصيه نمي شود.

منبع:www.Esante.fr

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=146804
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما