دوشنبه 24 فروردین 1394 - 9:03

بارش برف مدارس اردبیل را تعطیل کرد

در بیست و چهارمین روز از فصل بهار و به دنبال بارش برف و سرمای هوا مدارس چهار شهر اردبیل تعطیل شد.

براساس اطلاعیه صبح امروز آموزش و پرورش اردبیل اعلام کرد مدارس پیش‌دبستانی و دبستان در شهرهای اردبیل، هیر و نیر در نوبت صبح تعطیل است و دانش‌آموزان به دنبال این اطلاعیه در اواخر اولین فصل بهار خانه‌نشین شدند.

به گزارش فارس در این اطلاعیه همچنین مدارس شهرستان سرعین در مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول تعطیل اعلام شد.

این تعطیلی‌ها در حالی رخ می‌دهد که بارش برف و سفید پوش شدن چهره اردبیل به دنبال ورود سامانه بارشی در روز جاری سرمای هوا و وضعیت برف و لغزندگی دوباره به اردبیل بازگشته تا اهالی این شهر را غافلگیر کند.

دمای هوا تا منفی 3 درجه در شهرهای اردبیل

ورود سامانه بارشی که در دو روز گذشته به تعدیل هوا و سرد شدن دما تا 18 درجه منجر شده بود، از صبح امروز نیز به شکل بارش برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان وضعیتی متفاوت به دیار سبلان بخشیده است.

بر اساس اعلام هواشناسی در اکثر شهرهای مرکزی استان دمای هوا تا منهای سه درجه کاهش یافته به طوری که تاکنون بیشترین بارش برف از شهرهای سرعین، نیر و مشگین‌شهر با 6 سانتیمتر گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی استان به صورت دقیق نتوانسته بود بارش امروز را پیش‌بینی کرده و در این زمینه اطلاع رسانی کند هر چند در اطلاعیه‌ای از باغداران استان خواست تا نسبت به گرم نگه داشتن باغات خود در این هوای سرد تلاش کرده و از سرمازدگی جلوگیری کنند.

این وضعیت جوی تا فردا نیز ادامه خواهد داشت و هوای نیمه ابری همچنان در اردبیل حاکم خواهد بود.

فرماندار مشگین‌شهر با بیان اینکه باغداران نباید نگران سرمای هوا باشند، گفت: تاکنون هیچ خسارتی به باغات مشگین شهر وارد نشده و امروز و امشب با تدابیری که باغداران در نظر می‌گیرند از سرمازدگی باغات محافظت خواهند کرد.

ابراهیم امامی افزود: البته افت دما زیاد هم نگران کننده اتفاق نمی‌افتد، اما از باغداران انتظار داریم تا به شیوه‌های مختلف باغات خود را امروز و فردا با روشن کردن آتش گرم نگه دارند تا خساراتی به باغات آنها وارد نشود.

اداره کل راه و شهرسازی استان نیز اعلام کرد تمامی محورهای مواصلاتی به رغم بارش‌ها باز است و تنها در جاده‌های کوهستانی به خاطر لغزندگی جاده امکان بروز مشکلاتی را فراهم کرده که امیدواریم رانندگان با سرعت مطمئنه و بدون عجله و شتاب رانندگی کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=146666
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما