چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 19:57

CNN: باقی ماندن جان کری در لوزان نشانه ی چیست؟

در چند ساعت گذشته خبری به نقل از مقامات مذاکره کننده در لوزان سوئیس بیرون نیامده است و هنوز خبرهایی که درباره خوشبینیها منتشر می شود بیشتر مربوط به دیشب یا امروز صبح است. وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرده و گفته بود درباره مسائل کلیدی تفاهم حاصل شده است.

سی ان ان تاکید کرد حضور کری در مذاکرات نشان می دهد هنوز امید به توافق هست.

به گزارش پایگاه خبری «بویرنیوز»، در چند ساعت گذشته خبری به نقل از مقامات مذاکره کننده در لوزان سوئیس بیرون نیامده است و هنوز خبرهایی که درباره خوشبینیها منتشر می شود بیشتر مربوط به دیشب یا امروز صبح است. وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرده و گفته بود درباره مسائل کلیدی تفاهم حاصل شده است.

ایرانیها هم گفته اند این امیدواری وجود دارد که امروز چارچوبی از تفاهم اعلام شود. در چند ساعت گذشته خبر می رسد جان کری وزیرخارجه آمریکا و جواد ظریف همتای ایرانیش دو بار با دیکدیگر دیدار و گفتگو کرده اند. این دو دیدار یکی صبح و دیگر در آغاز بعد از ظهر بوده است. اما سه وزیر خارجه پنج به علاوه یک از جمله وزیر خارجه فرانسه و سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه لوزان را ترک کرده اند. هم اکنون سوال بزرگ این است که آیا امروز چیزی اعلام خواهد شد. انتظار می رود امروز نتیجه ای برای مذاکرات اعلام شود یا حتی ممکن است این اتفاق فردا بیفتد.

در هر حال معلوم نیست چه چیزی اعلام خواهد شد. شاید صرفا کنفرانسی خبری مبهمی بدون اعلام اعداد و ارقام مشخص برگزار شود. در این صورت برای آمریکایی ها بسیار دشوار خواهد شد چنین توافقی را به قبول مقامات و سیاستمداران داخل کشورشان برسانند به ویژه کنگره آمریکا تحت کنترل جمهوریخواهان است و آنها اساسا با این مذاکرات مخالفند.

شاید هم نتیجه این مذاکرات دستاوردی قابل قبول باشد که اساس توافق نهایی را تشکیل دهد که قرار است تا پایان ماه ژوئن حاصل شود. در هر حال این سوال بزرگی است که پاسخ آن هنوز معلوم نیست. جان کری هنوز در مذاکرات است و این خود نشان از وجود امیدواری دارد. او سرمایه گذاری زیادی روی این مذاکرات کرده است. بنابراین طرفداران این مذاکرات می گویند باید امروز و نه دیرتر از آن توافق حاصل شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=145358
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما