چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 10:04

وزارت خارجه ترکیه: اردوغان به ایران می آید

تانژو بیلگیچ سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه برنامه سفر رییس جمهوری این کشور به تهران تغییر نکرده، گفت: رجب طیب اردوغان در این سفر درباره تحولات منطقه با مقامات بلندپایه ایرانی مذاکره خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در گفت و گوی هفتگی خود با خبرنگاران در آنکارا در خصوص احضار کاردار سفارت ترکیه در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت خارجه و موضوع سفر اردوغان به تهران در رسانه های ایران، گفت: در این خصوص توضیحات لازم پیشتر داده شده و برنامه سفر اردوغان تغییری نکرده است .

او با اشاره به اینکه سفر اردوغان به ایران اولین سفری خواهد بود که پس از چهار سال صورت می گیرد، افزود که در این سفر دومین نشست عالی شورای همکاریهای راهبردی ایران و ترکیه برگزار خواهد شد و مقامات دو کشور روابط دوجانبه، مسایل و موضوعات منطقه ای و بین المللی را بررسی خواهند کرد.

بیلگیچ گفت: آنچه که به روابط ایران و ترکیه ویژگی می دهد، در کنار همسایگی، گفت و گو درباره همه مسایل از جمله موارد اختلاف نظر بطور صریح و روشن است. سفر اردوغان به تهران فرصتی است تا نگرانی های ترکیه در خصوص تحولات اخیر در منطقه بطور مستقیم و در بالاترین سطح با مقامات ایرانی در میان گذاشته شود.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در خصوص حمایت این کشور از عملیات تجاوزکارانه کشورهای عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن با عنوان ‘طوفان قاطعیت’ مدعی شد که در یمن رییس جمهوری مشروع وجود دارد که این عملیات بنابر درخواست او صورت گرفته است.

بیلگیچ در خصوص اظهارات نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب که ادعا کرده بود، کشورهایی مانند ترکیه و ایران با مداخله در منطقه عربی، در صدد گسترش مشکلات کشورهای عربی هستند، گفت: ادعاهای العربی به هیچ وجه قابل قبول نیست و اظهارات وی منعکس کننده دیدگاههای ملت عرب نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=145269
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ع گفت:

    جناب وزیر امور خارجه ترکیه مگه رییس جمهور سوریه مشروع و قانونی نبود .که اون همه خیانت را مردم ترکیه در قالب حمایت از تروریستهایی که تربیت شده ی خودتان بود کردید .در پیش گاه خداوند چه میخواهید بگویید .خون بچه های کوبانی و سوری و عراقی در همین دنیا شما را غرق خواهد کرد 

  2. ناشناس گفت:

    سیاست های دولت ترکیه بسیار واقع بینانه هست.

دیدگاه شما