سه شنبه 11 فروردین 1394 - 14:47

دلایل عدم شرکت دکتر سید حمید تقوی در همایش عمران و توسعه بهمئی

سید حمید تقوی

دکتر سید حمید تقوی در یادداشتی که در اختیار بویرنیوز قرار داد دلایل عدم شرکت دکتر سید حمید تقوی در همایش عمران و توسعه بهمئی را مطرح کرد.

به گزارش بویرنیوز متن یادداشت به شرح زیر است:

وظیفه خود دانستیم که جهت تنویر افکار عمومی عرض ادب و عذرخواهی به پیشگاه مردم شریف بهمئی و دانش آموختگان موضوع را به اطلا ع عموم برسانیم.-دکتر سید حمید تقوی از فعالان همایش عمران و توسعه بهمئی در دوسال (۹۲- ۹۳) با ارسال متن زیر به سایت تحلیلی خبری بویر نیوز، مطالبی را به شرح زیر در خصوص عدم حضور خود در همایش سال جاری بیان نمودند.

بسمه الله الرحمن الرحیم

تقویت بنیان‌های جامعه مدنی و سازمان‌های مردم نهاد ازارکان وعلل توسعه انسانی، فرهنگی و اقتصادی هر جامعه است درسال ۹۲جمعی از فرهنگیان ودانش آموختگان شهرستان بهمئی از فرصت همایش عمران وتوسعه استفاده کرده و پیشنهاد تشکیل کانون دانش آموختگان شهرستان بهمئی را به امید وهدف ایجاد بستر مناسب جهت پی گیری مطالبات مردم، افزایش سطح گفتمان، مدیریت خرده فرهنگ‌ها، وهمچنین وفاق وهمدلی جهت توسعه وپشرفت شهرستان بهمیی مطرح کردند و اینجانب نیز در همایش‌‌ همان سال هزینه‌های آن در اجاره دفتر مرکزی وجلسات در طول سال وسالیانه را با افتخار قبول کرده و بلا فاصله نسبت به اجاره دفتر واستخدام منشی و خرید ملزومات در حد توان اقدام نموده که در اختیار دبیر قرار داده شد. در سال ۹۳ تشکبل کانون با استقبال دانش آموختگان مواجه و با پرکردن فرم‌های عضویت بر تشکیل آن اصرار داشتند در طول شش ماهه اول دوستان موسس از دبیر محترم تقاضا داشتند که با ثپت قانونی کانون در مراجع ذی ربط نسبت به ایجاد مشروعیت قانونی ان اقدام، و با فراخوان کسانی که فرم عضویت پر کرده‌اند وبرگزاری اتنخابات در میان اعضاء، هییت مدیره منتخب تشکیل گردد وبدین طریق، مقبولیت عمومی نیز ایجاد گردد.

متاسفانه از این مقطع کارشکنی‌ها جهت به ثمر نرسیدن این دو مورد شروع شد. در همایش سال ۹۳ علیرغم مشارکت اعضاء در ارسال مقالات و تقا ضای سخنرانی دبیر محترم علی رغم برنامه مصوب شده فضای همایش را به سمت وسوی دلبخواه پیش رفت. و شرکت دانش آموختگان بیشتر تحت تاثیر دولتی‌ها وسیاسیون قرار گرفت. انتقاد‌های پس همایش وعذرخواهی مجریان در طول سال ۹۳ هیچ نمود عملی پیدا نکرده با انواع بهانه‌ها وحتی قفل کردن دفتر در شش ماهه دوم سال عملا امکان ارتباط با علاقمندان واعضاء می‌سر نبوده است. به نظر می‌رسید که گروهی از تشکیل کانون جلوگیری یا کار شکنی می‌نما یند.

هیچ اشکالی ندارد که جمعی از دوستان هر ساله نسبت به برگزاری همایش دولتی عمران و توسعه واقدام، و سیاسیون ودولتی‌ها سخرانی کنند ما آرزوی توفیق آنان را از خداوند مسئلت داریم. ولی لازم است به اطلاع مردم شریف بهمیی و دانش آموختگان عزیز برسانم که مسیر و روش کنونی با اهداف کانون مورد نظر به عنوان یک نهاد مردمی بسیار فا صله دارد وامسال به دلیل آنکه در طول سال به دلایل گفته شده امکان ارتباط با اعضاء مقدور نبود. به احترام به کسانی که فرم عضویت پر کرده بودند ما نتوا نستیم خدمتی در خورشان آنان در طول سال داشته باشیم.

وظیفه خود دانستیم که جهت تنویر افکار عمومی عرض ادب و عذرخواهی به پیشگاه مردم شریف بهمئی و دانش آموختگان موضوع را به اطلا ع عموم برسانیم. و به همین دلایل هم از شرکت در آن خوداری نمودیم.

اینجانب به عنوان یکی از اعضاء علاقمند به سرنوشت مردم ساکن در شهرستان بهمئی با افتخارتمام اعلام می‌دارم در صورت تشکیل کانون آموختگان بهمئی کما فی السابق در خدمت دوستان وسرورانم باشم.

ارادتمند

دکتر سید حمید تقوی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=145208
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    افرین بر شما برادر عزیز و فرهیخته…. واقعیت این است که بنده یکی از این دانشگاهیان هستم که نسبت به سرنوشت مردم شهرستانم بسیار حساس و متهعد می باشم. اما در طی همه این چند سال که به نام دانشگاهیان همایش برگزار می کنند با اینجانب هیچ تماس و دعوتی بعمل نیامده است. واقعیت این است که بنده نیز نسبت به نیت دوستان تردید دارم و بر این باورم که اینان بیشتر برای منافع خوشان سینه می زنند و لذا فرهنگ و توسعه شهرستان بهمئی هدف نیست. از این جهت، کسانی که دغدغه توسعه شهرستان را دارند و می توانند مطلبی بنویسند و سخنی بگویند اصلا نه تنها فرصت داده نمی شوند بلکه به این همایش دعوت هم نمی شوند… چنین همایشی باید ثبت قانونی گردد و شرایط دموکراتیک خود را داشته باشد.

دیدگاه شما