سه شنبه 11 فروردین 1394 - 13:39

نقدی بر شوخی های نا به جا پيرو فوت همسر آيت الله جنتی

سایت شفاف نوشت: در قاموس فکری مان رابطه اخلاق و سیاست چگونه است؟! آیا اخلاق، مرکب سیاست است یا سیاست، مرکب اخلاق؟! چقدر به رعایت اخلاق در عالم سیاست پایبندیم؟! اگر رقیبمان رعایت اخلاق نکرد آیا این مجوز به ما داده می شود که به اخلاقیات بی توجهی کنیم؟! بیزاری از دیگران چه نتیجه ای را در بردارد؟! بهتر نیست به جای این که وقت و انرژیمان را صرف بیزاری نسبت به دیگران می کنیم از اعمال نادرستشان بیزار باشیم؟! آیا خون با خون شسته خواهد شد؟!
اینها مجموعه سوالاتیست که دیرزمانیست ذهن مرا به خود مشغول کرده و این روزها بیش از تمامی اوقات…چرا این روزها؟! خدمتتان عرض خواهم کرد.
همسر آیت الله جنتی به رحمت ایزدی پیوست و درست سه سال و دو ماه پیش از آن همسر یکی دیگر از بزرگان در طیف فکری مقابل دار فانی را وداع گفت. داغ یار همیشه سخت است و مشاهده سختی هایی که فرد در عزای همسرش می کشد به حکم انسانیت دل انسان را به درد می آورد.
گاهی خدای مهربان دست قدرتش را به ما نشان می دهد تا ضعیف بودنمان را با امتحانات خود به رخمان بکشاند.
گاهی نیاز است که تلنگری به ما داده شود که دریابیم چقدر حرفمان با عملمان یکیست.
که یادمان باشد این عبارات خطاب به ما نیز هست که: «هی نگو… مرگ بر زمین… مرگ بر هوا… مرگ بر کسی که تکیه زد به تخت پادشاه… آرزوی مرگ دیگران آرزوی کوچکی است… یادگار خلق و خوی کودکی است.»
رییس شورای نگهبان همسر از دست داده اند و در این زمان گروهی دست به جوک شده اند و عده ای نیز بجا تذکر اخلاقی داده اند گاهی دیگر همین رفتار را این عده با آيت الله صانعی کردند و آن گروه بجا دم از اخلاق زدند در این میان خداوند به این عده و آن گروه مذکِّر چنین خطاب می کند که: (الا اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، چرا چيزى به زبان مى‏گوييد كه در مقام عمل خلاف آن مى‏كنيد؟! اين عمل كه سخنی بگوييد و خلاف آن كنيد بسيار سخت خدا را به خشم و غضبمى‏آورد. «سوره مبارکه صف آیات 2و3»)
بعد التحریر:
سرانجام و سرآغاز سالهای 93 و 94 مصادف شد با به سوگ نشستن بسیاری از مسئولین، امید آنکه این پند همچون قند شیخ اجل همیشه آویزه گوشمان باشد و بماند که :
«هر که فریادرس روز مصیبت خواهد   گو در ایام سلامت به جوان مردی کوش»

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=145194
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ايراني گفت:

    انشاء الله تا ظهور امام زمان اقاي جنتي در هين سمت شوراي نگهبان باشد به كوري چشم دشمنان

دیدگاه شما