سه شنبه 11 فروردین 1394 - 13:04

حضور زائران خارجی در حرم بی‌بی حکیمه(س)

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از حضور 28 زائر عراقی همزمان با طرح نوروزی آرامش بهاری در حرم بی‌بی حکیمه(س) شهرستان گچساران خبر داد.

خبرگزاری فارس: حضور زائران عراقی همزمان با طرح نوروزی آرامش بهاری در حرم بی‌بی حکیمه(س)
 به گزارش بویر نیوز، رامین چرومی امروز در گفت‌وگو با فارس از حضور 28 زائر عراقی در هشتمین روز سال 94 و همزمان با طرح نوروزی آرامش بهاری در حرم بی‌بی حکیمه(س) شهرستان گچساران خبر داد.

وی با اشاره به اینکه امام‌زاده بی‌بی حکیمه(س) آمیخته در اعتقادات و باورهای مردم است، افزود: آستانه نورانی این امامزاده همواره کانون معرفت زائرانی از سراسر کشور، به ویژه استان‌های همجوار، کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه‌نشین از جمله کویت، قطر، بحرین، امارات و دیگر کشورهای عربی از قبیل لبنان، عراق، سوریه و عربستان بوده که از سده‌های پیشین تاکنون با رایحه دوستی اهل بیت(ع) و با توشه‌ای از معرفت، به زیارت و سیاحت این امامزاده می‌آیند.

چرومی با بیان اینکه 28 زائر عراقی که به حرم بی‌بی حکیمه(س) مشرف شدند از دو شهر کربلا و بصره عراق بوده‌اند، گفت: در تمام فصول سال و به ویژه ایام نوروز و اعیاد اسلامی، هزاران زائر با قصد قرب الهی، اظهار مودت و توسل به ساحت مقدس این امامزاده می‌جویند.

به گفته مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد این بقعه متبرکه با کد تفضیلی 30008351000000 در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است.

به گزارش فارس، این امامزاده بزرگوار، دختر باب‌الحوائج امام موسی کاظم(ع) و خواهر پیشوای هشتم شیعیان، امام رضا(ع) است.

این میزبان با کرامت، مرهم دل‌های دردمند و زائران شیفته‌ای است که از اقصی نقاط ایران اسلامی و حتی کشورهای عربی و ساحل‌نشینان خلیج فارس، مقصد تبلور اعتقادی این دلدادگان می‌باشد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=145160
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما