سه شنبه 11 فروردین 1394 - 12:42

تهدید یک روحانی درباشت؛ اگراین بدعت را ادامه دهید نمازمیت نمی خوانیم!

حضور درتشیع وتدفین باشکوه درگذشتگان امری نیک ومورد پسند جوامع بشری است و درفرهنگ ایرانی واسلامی ما نیز این قابل تقدیراست اما این رسم درطول سالیان گذشته دستخوش تغییراتی شده است که علاوه بر فاصله گرفتن از فرهنگ غنی ما راه را برای بدعت هایی باز نموده که لطمات وافری به پندارها زده وگاها سبب بروزحوادث تلخ وغیرقابل جبرانی شده است.

به گزارش راک نیوز ؛ علاوه بر برگزاری تشریفات زائد در برخی مراسمات تشیع وتدفین  بدتر از همه تیراندازی است !؟ این چه منطقی است که با تدفین یک جسد عده ای برنو به دست شده و با شلیک پی در پی هم برای بچه ها و خانم ها رعب و وحشت ایجاد می کنند و هم هر لحظه احتمال وقوع یک حادثه تلخ و سنگین و….؟!

راستی چه ثوابی دارد؟ شلیک تیر و مانور پوسیده عهد عتیق….؟؟؟

کاربرد اسلحه نه در قیامت برای مرده ها و نه در دنیا برای زنده ها ارزش و شانی ایجاد می نماید. این در حالی است که هم علم روانشناسی تائی کرده و هم مبانی دین بیان نموده که صوت دلنشین قرآن به خصوص اگر زنده تلاوت شود آرام بخش درد فراق وابستگان و مایه رحمت در گذشتگان است. اما دریغ از صوت قرآن و متأسفانه برقراری صوت تفنگ!!!!؟؟

براساس این گزارش درپی تکرار این مراسم درشهرستان باشت یکی از روحانیون این شهرستان دریک مراسم تدفین به شهروندان باشتی هشدارداداگرچنانچه این بدعت تیراندازی درمراسم تشیع وتدفین را ادامه دهند علمای این شهر نیز از ادای نمازمیت بر درگذشتگان امتناع می ورزند.

این روحانی درادامه افزود: شما مجبورید برای ادای نماز از دیگرنقاط استان طلب روحانی نماید که حتما دیگر روحانیون  حتما ازشما علت عدم همراهی علمای باشت را خواهند پرسید ومجبورید واقعیت رابگویید که برای امتناع از ورود بدعت تیراندازی درمراسم تشیع وتدفین چنین اقدامی را صورت دادند.

اينگونه اتفاقات كه هر چند وقت يكبار نمايان مي‌شود و آخرین قربانی آن دختر11ساله ای درمسجدسلیمان خوزستان بود مي‌طلبد مقامات قضائي و انتظامي با مسببين واقعه برخورد شديدي در جامعه نمايند تا درس عبرتي براي ديگران شود و باعث ايجاد امنيت در جامعه گردد. از سازمان‌ها، ارگانها و نهادهاي دولتي نيز اين انتظار وجود دارد كه تلاش و كوشش زيادي را بكار گيرند و نسبت به فرهنگسازي در اين گونه جوامع فعال‌تر برخورد كنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=145148
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بنگر گفت:

    احسن حاج آقا بعضی ها تا باباشون زنده هست صدگرم جگر  براش نمی گیرن ولی وقتی پیرمرد بدبخت مرد با این کارشون زمینه ی صد لعنت رابراش مهیا میکنند! البته خدای دیدم که میگم . هرجفت فشنگ برنو شانزده هزار تومانه ببا پول بیستاشو بده تا نماز قضا براش بخونن. 

دیدگاه شما