یکشنبه 9 فروردین 1394 - 22:46

العالم: دستیابی به توافق اوليه بين ايران و 1+5 / مقام آمریکایی: بر روی رویکردی گام به گام توافق شده است / دیپلمات ایرانی: توافقی بدست نیامده، همه منتظر لاوروف هستند

دیپلمات‌های غربی نگران‌اند که اگر مذاکرات شامگاه سه‌شنبه ادامه پیدا کرده و کار به ساعات بامدادی چهارشنبه بکشد، هرگونه توافقی که اعلام شود از سوی برخی به عنوان «دروغ اول آوریل» به حساب بیاید.

روزنامه گاردین نوشت: دیپلمات‌های غربی نگران‌اند که اگر مذاکرات شامگاه سه‌شنبه ادامه پیدا کرده و کار به ساعات بامدادی چهارشنبه بکشد، هرگونه توافقی که اعلام شود از سوی برخی به عنوان «دروغ اول آوریل» به حساب بیاید.به گزارش «بویرنیوز»، روز اول آوریل در بسیاری از کشورها به عنوان یک روز ویژه با گفتن دروغ‌هایی به شوخی همراه است.

العالم: يک توافق اوليه بين ايران و گروه پنج بعلاوه يک به دست آمد

شبکه العالم در خبری گزارش داد: دیپلمات های حاضر در لوزان سوئیس اعلام کردند توافق اولیه بر سر بندهای اصلی راه حل مطرح شده بین ایران و گروه پنج به علاوه یک به دست آمده است.

قدرت هاي جهان پيشنهاد دادند ايران به فعاليت در فردو ادامه دهد

برخی مقامات در تحولی مهم در مذاکرات به منظور دستیابی ایران و قدرت های جهان به یک موافقتنامه هسته ای اولیه در مصاحبه با رویترز گفتند قدرت های غربی در حال بررسی اجازه دادن به ایران برای دنبال کردن فعالیت غنی سازی محدود برای اهداف پزشکی در تاسیسات زیرزمینی فردو هستند.

مقام آمریکایی: توافق ایران و غرب بر روی رویکردی گام به گام

بی بی سی نوشت: یک مقام آمریکایی در جمع خبرنگاران گفت: ایران و 1+5 بر سر رویکردی گام به گام و متقابل توافق کرده اند.

رويترز: ايران و قدرتهاي جهان درحال بررسي امتيازهاي ارائه شده هستند

ایران و شش قدرت جهان روز یکشنبه درحال بررسی امتیازهای احتمالی با هدف پایان دادن به بن بست موجود برسر راه مذاکرات هستند.

برخی مقامات در تحولی مهم در مذاکرات به منظور دستیابی به یک موافقتنامه هسته ای اولیه در مصاحبه با رویترز گفتند تهران نشان داده مایل است با تعداد کمتر از شش هزار دستگاه سانتریفوژ را بپذیرد و بخش اعظم ذخایر اورانیوم غنی شده خود را به روسیه ارسال کند.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران: هیچ توافقی صورت نگرفته و موضوعات باید همچنان حل شوند

یک مذاکره کننده ارشد تیم هسته ای ایران در باره فضاسازی رسانه های غربی اظهارداشت: هیچگونه توافقی صورت نگرفته و موضوعاتی همچنان باقی مانده که باید حل وفصل شود.

وی افزود: طرفهای ذیربط بجای این فضاسازیها باید دست از زیاده خواهیهای خود بردارند و تصمیم راهبردی خود را اتخاذ کنند که توافق می خواهند یا فشار.

دیروز و امروز تیم ایران ناگزیر از تکذیب چند خبر خبرگزاری های غربی شد که از توافق موقت یا مفاد آن خبر داده بودند.

انتخاب
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=145001
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود بر ظریف

دیدگاه شما